Ooo wat goed meis!!!! Steekjes kunnen beide kanten op nog dus zegt nog niets, maar wat spanennd en wat fijn dat je gesmept hebt, in een ander topic waar ik actief ben zijn er heeeeeel wat de 1e smep-ronde zwanger geraakt waaronder ik dus wie weet Ik duim voor je lieverd!
Hey ladies alleentje gek he ik heb dat ook, ook al doe ik mijn best ik heb niet het gevoel dat ik zwanger ben, denk ook dat het door de pendels komt, heb er maar 1 voor januari. Heb meer het gevoel voor februari, maart. Maar toch duimen he meid. Selena hopelijk komt er snel schot in de zaak he met die dokters! Jadore ja stiekem hoop ik dat het smeppen zijn vruchten afwerpt, omdat de volgende ronde ivf zal zijn en ik er niet zoooooooo heel veel zin in heb, gezien de hormonen en alle behandelingen die erbij komen pfffffff doet ook pijn, wil het gewoon op natuurlijke manier maar ja soms wil de natuur niet mee
@Selena, wat vervelend dat jullie nu weer moeten wachten en weer afhankelijk zijn van de vorige psychologen. Hopelijk krijgen jullie nu positief nieuws . Ik blijf voor je duimen hoor. @Jadore, wat fijn dat je je nu beter voelt . Ik geloof niet dat ik zwanger ben, elke maand dacht ik van alles te voelen maar nu niet. Ik weet het ook niet . Ik wacht maar gewoon af......
@Vmiss, ja raar hè. Ik denk ook dat het bij mij aan de pendels ligt. Maar maart betekend voor mij al de volgende ronde aangezien ik zulke lange cyclussen heb. We wachten het maar af .
@Vmiss, ja ik hoop het ook echt voor je! Maar ja aan de andere kant ben je waarschijnlijk niet ver van je grootste droom ooit vandaan dat is nog mooier dan alle pijn die je er nog voor over moet gaan hebben helaas...ik ben superrrrrrrrr bang voor de bevalling aangezien mijn eerste een hel was @Selena, houd ons op de hoogte he ben echt super benieuwd hoop zo op goed nieuws! @Alleentje, nou je hebt wel echt een hele mooie temp hoor! Het is dat je een lange cyclus hebt, maar verder heb je een prachtkaartje en ik snap nog steeds niet waarom FF geen dik vet kruis neerzet maar ja wij weten beter
@Jadore, dank je wel. Je geeft me weer vertrouwen. Ik durf nog niets te hopen. We wachten het weekend maar af en als ik dan nog niet ongi ben ga ik een testje wagen .
geen dank meis, ik vind het heel knap dat jullie zo lang gaan wachten! Nou nog even op je kiezen bijten dan en je niet zwanger voelen zegt HELEMAAL NIETS
Bedankt voor de felicitatie! Jij ook gefeliciteerd Jadora. Leuk dat je in december al zwanger was! Heel veel geluk verder!
Dank jullie wel allemaal, jullie zijn lief Ik heb gisteren de betreffende psych nog gemaild. Voor het vorige ziekenhuis zou hij een brief met informatie opstellen namelijk, omdat ze daarom hadden gevraagd. We hadden tot 3 keer toe in dat gesprek afgesproken dat zijn 2 vraagpuntjes (tijdsbestek en of het niet teveel is in 1 keer) als stéékwoorden in de brief enkel kwamen te staan, zodat wij ze zelf konden toelichten. Dit zou hij doen, maar er zat wel een bepaalde ondertoon in bij hem (hij vindt ons persoonlijk te jong (is nogal een ouderwetse sok), en ziet liever niet dat wij nu kinderen krijgen vanwege onze leeftijd (21 en 24), als het aan hem ligt wordt de behandeling ons dus ontzegd omdat HIJ ons te jong vindt en we nog maar 2 jaar moeten wachten... maar hij heeft daar niets van te zeggen). Toen de brief al in het ziekenhuis was aangekomen, zagen wij hem voor het eerst. Bleek dat hij het hele gesprek erin had toegelicht, inclusief de 2 punten van hem compleet uitgewerkt en zijn mening eens lekker had losgelaten (op een negatieve manier). :x Gevolg: wij kregen uberhaupt niet eens de KANS meer om het toe te lichten, a.d.h. van de brief hadden de artsen al de beslissing genomen dat wij niet geholpen zouden worden. Had toen (dit speelt een half jaar geleden) zoiets van: laat maar zitten, het is toch al gebeurd... Hoewel ik uiteraard wel enorm boos was dat hij zich niet aan de afspraak heeft gehouden en op deze manier zijn 'zin' dus had doorgedramd gekregen, want wij werden nu niet geholpen... Nu proberen we het in een ander ZH dus, en dit ZH wilt ook weer eerst informatie opvragen van het vorige ziekenhuis en dus dezelfde psych's... Dus heb hem gisteren maar eens gemaild dat we niet blij waren dat hij zich de vorige keer niet aan de afspraak had gehouden en iets compleet anders had neergezet, waardoor wij de behandeling misliepen vanwege (o.a.) zijn PERSOONLIJKE mening over onze leeftijd.. Heb nu gevraagd of hij een nieuwe brief wil opstellen voor dit ziekenhuis, met nu echt ENKEl de 2 vraagpuntjes als steekwoorden, en dat hij nu éérst de brief naar ons moet toesturen ter inzage/goedkeuring, en pas met onze toestemming door naar het ziekenhuis mag sturen... Helaas duurt het in psych-land altijd gigantisch lang voordat ze aan post/aanvragen etc. toe komen...
2 jaar nog moeten wachten heeft hij toch niet te bepalen. zou een andere zh zoeken die je wel wil helpen vindt het echt erg om te horen als je hart wil luchten ben ik er voor je meis!
@Selena, mag ik vragen waarom psychologen hun oordeel mogen vellen als er problemen zijn om zwanger te worden? In België oordeelt alleen de gyn om verdere stappen te ondernemen, en vanaf het moment dat je 1jaar geprobeert hebt zonder resultaat , sturen ze je naar een fertiliteitscentrum, zelfs eerder als er duidelijke problemen zich voordoen. Leeftijd heeft er niets mee te maken (ik zeg nu niet als je al wat ouder bent, ze je nog sneller doorsturen) Als die psych jullie niet wil doorverwijzen zou ik hem toch eens vragen of hij beseft hoe zwaar het is dat het zo lang duurt en je kinderwens zo groot is. Hij zelf zal ofwel géén kinderen hebben ofwel zeer snel raak geschoten hebben denk. (ik heb zelf een erfelijkheidsprofessor aan de hand gehad die niet beseft hoe zwaar het is om steeds miskramen te krijgen, en die ook leuk reageerde "ooit trekken jullie wel eens het juiste lotje" (waren toen al 2 mk verder en 23 mnd met onze kinderwens bezig) dacht dat ik hem iets aandeed, gelukkig was mijn volgende zwangerschap wel de juiste combinatie. Ik hoop zo voor je dat je snel verder geholpen wordt, veel succes.
@Selena, wat heeft leeftijd er nou weer mee te maken, de een is er nou eenmaal sneller aan toe dan een ander toch. Misschien is het inderdaad een idee om te kijken in België. Wij zijn er voor je hoor, praat alles maar van je af.
Ik had gisteravond een erge onrustige buik en een paar felle steken toen ik aan het afwassen was . Mijn temp is alweer aan het zakken . Ben benieuwd hoor, ik weet natuurlijk niet hoelang mijn lf is.
Selena misschien toch eens je licht opsteken in Belgie, het is idd zo dat enkel de gynaecoloog beslissingen neemt. Moet eerlijk zeggen dat ik niet juist weet hoe het is als je opgenomen geweest ben in de psychiatrie. Misschien moeien de psychiaters zich er dan ook mee. want tenslotte is er veel briefwisseling tussen de behandelende artsen met je huisarts en denken zij zich overal mee te kunnen moeien, succes alvast Alleentje ik heb ook buikpijn en steken af en toe, maar ja dit wil niets zeggen bij mij. Eigenlijk kan ik me niet baseren op symptomen want zo vroeg zijn er maar weinig symptomen dus.
@Alleentje, ja zie dat je temp daalt, maar dat hoeft nog niets te zeggen, want hij zit nog op/boven de 37 dus ik ben erg benieuwd wat je temp morgen doet, schiet hij morgen weer omhoog is de kans wel groot, daalt hij nog meer en een stuk lager dan denk ik dat de kans erg klein is en als je ongi zou worden nu al dan weet je dat je een te korte Lf zou hebben dussssss morgen en deze dagen worden spannend! Hoop dat je gewoon hartstikke zwanger bent!
@VMISS, ik werk zelf in een psychiatrische instelling, en nog nooit gehoord dat er daar 1 psych is die een oordeel uitspreekt over al dan niet zwanger worden. @Selena, woon je ver van de grens ? Er zijn idd veel Nederlandse meiden die hier ten raadde komen, Jette bv is een erg goede fertiliteitsinstelling.