zwanger en in een winkel werken

Discussion in 'Zwangerschap' started by taschke, Aug 6, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. taschke

taschke Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    1,356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    ik werk 32 uur per week in een winkel in Belgie als verkoopster(bij Blokker).
    Maar ik ben nog maar pas zwanger en ben nu al kapot.
    Ze zijn allemaal gewoon van mij dat ik er tegenaan vlieg en al het zware werk altijd doe!Dus heb ik gisteren in een woedebui het eruitgegooit dat ik zwanger ben en het te zwaar voor mij word.
    Ik kan niet meer aan de kassa stilstaan omdat ik heel er last heb van mijn bekken en onderrug(ja,nu al) en mijn humeur is ook niet meer aangenaam.Ik begin bij het minste te wenen en word heel snel kwaad.
    Mijn man heeft ook pas nieuw werk dus we weten niet hoe het daar zit en wat voor contract hij gaat krijgen(ik heb een vast contract)
    Dan ook nog dat we een privé manege zijn aan het opstarten en de centen van ergens moeten komen hé :D
    Is er nog iemand verkoopster en hoe houden jullie het vol of zijn er nog andere opties?

2. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    Hoi,

Ik werk ook in een winkel en ik had de eerste weken ook erg zwaar erg moe,dan ging ik gewoon ff zitten,ik had het tegen me collega's vertelt en die hadden alle begrip! Ik ben nu elf weken en heb weer wat meer energie,hoop voor je dat je dat ook weer krijgt! Luister gewoon goed naar je lichaam!

Groetjes

3. mirthe

mirthe Nieuw lid

May 21, 2006
    1
    0
    0
    hoi collega,

ik werk ook in een winkel en wel de blokker maar dan in nederland.
    ik ben nu ongeveer 8 weken zwanger. over een paar weken wordt de exacte duur bepaald.
    ik heb de mazzel gehad dat ik in mijn vakantie er achter kwam dat ik zwanger ben en dus eerst thuis lekker aan kon rommelen.
    nu ben ik ook weer aan het werk en merk wel dat ik in de loop van de middag best moe begin te worden. maar op zich kan ik het net redden.
    met tillen let ik goed op dat het niet te zwaar is en dus verantwoord is.
    niemand weet op mijn werk nog dat ik zwanger ben en dit wil ik graag zo lang mogelijk zo houden.
    af en toe ben ik misselijk en dit los ik op door wat te eten. vaak ben ik ook misselijk rond de pauzetijd dus dat komt goed uit.
    en als ik echt even niet meer kan dan ga ik even op de wc zitten ofzo.
    verder gaat het me eigenlijk heel goed af nu.

4. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik werk bij een supermarkt en kreeg met 24 weken last van harde buiken en een zere rug, heb me 2 dagen ziek gemeld, en moest vd ha nd bedrijfsarts, toen heb ik zittend werk gekregen en dat ging veel beter.
    Denk aan je baby!

5. MarionM

MarionM Bekend lid

Aug 2, 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Als het niet meer gaat zou ik me ziek melden, even een paar dagen of een weekje bijtanken thuis en mischien voel je je dan een stuk beter!
    En anders idd naar de bedrijfsarts want als je zwanger heb je recht op aangepast werk als dat nodig is, dus als je het echt niet meer trekt kun je misschien andere bv meer administratieve taken ofzo krijgen!
    Als je altijd zo hard hebt gewerkt heb je ook wel wat krediet opgebouwd, dus denk maar lekker even aan jezelf en je eigen gezondheid en dat van je kindje!
    Stressen is niet goed voor je, misschien lucht het ook al op om er eens met je leidinggevende over te praten!

6. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Ik werk ook 32 uur per week in een winkel. Was in het begin ook erg moe en futloos. Waren ze absoluut niet van me gewend aangezien ik normaal ook degene ben die het meeste werk op zich neemt. Voelde me daar best een beetje schuldig over.

Nu ben ik veel minder moe maar heb na een dag staan wel erg last van m'n voeten. Er staat nu ook een stoel achter de toonbank. Dat helpt wel enigzins maar moet toch steeds opstaan als er weer een klant komt. Hoop echt dat ik dit nog een paar maanden volhoud want het wordt natuurlijk steeds zwaarder. Zo niet, dan zal ik halve dagen gaan werken want ik vind m'n eigen lichaam en m'n baby belangrijker dan m'n werk.

Kortom: je moet gewoon eerlijk blijven tegenover jezelf: gaat het niet dan gaat het niet.

7. taschke

taschke Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    1,356
    13
    38
    landen/ belgie
    ik ben eerste verkoopster en de baas en assistente zijn op vakantie nog tot eind van de maand dus ben ik de baas :D vanaf volgende week.Ik kan dus gelukkig nog even het rustig aandoen en op men eigen tempo werken en wat meer rusten.
    Ik heb nog een weekje vakantie maar die moet ik voor oktober opnemen omdat binnekort alles in orde moet komen voor de feestdagen(juist de zwaarste periode)
    Ik heb een paar schatten van collega's die rond mijn leeftijd zijn en eentje die ook net een kindje heeft en die begrijpen mij en helpen mij super en bij hen kan ik mijn hartje luchten!
    Maar collega's die geen kinderwens hebben/of geen kindjes hebben begrijpen je niet en denken dat je je aansteld,dus ik zwijg liever :(

Ik wou ook wachten met 12 weken om te zeggen dat ik zwanger ben maar dan moet ik uitvluchten gebruiken om geen zware dingen te moeten tillen en dat is niks voor mij dus als mijn baas teug uit vakantie komt breng ik hem op de hoogte,mijn medisch attest ligt al klaar :D

8. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    ik werk ook in een winkel, en heb daar een behoorlijk verantwoordelijke functie. wel heb ik mijn werkgever met 5 weken al op de hoogte gesteld. ook in het geval er iets mis zou gaan, dan hoefde ik niet een heel verhaal te vertellen. het was prettig dat hij op de hoogte was, want ik kon daardoor als ik wou het wat rustiger aan doen.
    nu heb ik het geluk dat ik in een filiaal sta met airco, waar ik ook af en toe kan zitten ( heb spataderen)

maar goed, ik denk dat je altijd goed moet luisteren naar je lichaam. ongeacht wat voor werk je doet. de een kan nu eenmaal meer aan dan de ander.

9. Sassa

Sassa Lid

Jun 5, 2006
    56
    0
    6
    in een winkel
    noord holland
    http://www.arbobondgenoten.nl/arbothem/ ... ochure.pdf

je zou even op deze pagina moeten kijken daar staat een brochure met al je rechten en plichten ...ik ben zelf een filiaalmanager bij een textiel super en heb ook zelf alles uit moeten zoeken omdat ze je niet zo snel gaan vertellen dat je recht heb op meer pauze per dag enz ... beetje jammer maar zo werkt t nu eenmaal in ons bedrijf ...

hou iig in de gaten dat je jezelf niet voorbij loopt en dat je kindje voor alles gaat..
    heb je nog meer vragen dan kan je altijd de arbo bellen..(als dat bij jullie t zelfde is )

suc-6 en geniet ervan !

10. missmama

missmama Actief lid

Aug 6, 2006
    125
    0
    0
    Nederland
    hallo,

Ik werk eveneens als sassa bij een textiel super als filiaal beheerder, ik werk 38 uur en vind het niet meevallen op dit moment omdat ik zo ontzettend moe ben!
    Ik heb gelezen dat dat na de twaalfde week minder word dus daar hopen we maar op

Groetjes Missmama

11. HenA

HenA Lid

Apr 22, 2006
    43
    0
    0
    Utrecht
    Hoi...

Ook ik werk in een winkel als filiaalbeheerder in een textieldiscount..
    Ik ben nu voor de tweede keer zwanger waarvan de eerste keer is missgegaan..
    Bij mijn eerste zwangerschap wilde ik het ook zo lang mogelijk verzwijgen tot ik wist dat het goed ging met de echo's ed..
    Daardoor kreeg ik heel veel onbegrip toen het misging omdat ik mijn bazin niet in vertrouwen had genomen...
    In de weken dat ik mijn miskraam kreeg werd ik door niemand van mijn collega's gebeld( mijn vaste assistent was met vakantie en die vond het erg toen ze het hoorden bij terugkomst)
    Een paar keer werd ik gebeld over dingen die ik geeneens wist van die week omdat ik al thuis zat..
    Daarna werd er botweg gezegd dat ik het zelf maar weer moest proberen om te werken want iedereen zat krap in het personeel..

Dus ik heb inmiddels wel geleerd om mijzelf voorop te zetten en heel goed te denken wat ik wel en niet kan..
    Als het bedrijf niet aan jullie denkt moet je het zelf doen..

12. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    ik ben het er helemaal mee eens dat je voor je jezelf op moet komen. want iemand anders doet het niet. als het niet gaat, geef dat dan aan! want als je dat niet doet, kunnen je collegas ook geen rekening met je houden.
    zorg dat je op de hoogte bent van de arbeidsvoorwaarden voor zwangeren.
    een goede werkgever zal ook beseffen dat wanneer die rekening houd, en eventueel de taken van een zwangere werknemer wat aanpast, ze kan blijven werken. de werkgever heeft er niets aan wanneer de werknemer in de ziekte wet beland.

13. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

Nov 20, 2005
    1,733
    0
    0
    Belgie
    Ook ik werk in een winkel, kledingszaak.
    Het is gewoon vreselijk vermoeiend om de volle dagen om je benen te staan (en ik sta volle dagen achter de kassa), meestal kan ik van smiddags wel janken maar moet door want kan op niet veel begrip rekenen. Ik hoop dat het nog zal beteren!

grtz

14. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Waarom is er toch zoveel onbegrip en zo weinig medewerking voor zwangeren????!!!!! Ik begin me hier steeds meer over te ergeren :x Af en toe lees je es een verhaal waar de werkgever en collega's wel positief meedenken maar over het algemeen kun je dat wel vergeten. Begrijp hier echt helemaal niks van!

15. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik werk niet in een winkel maar wilde toch even vertellen......

ik werk in de zorg en ik heb eenpaar collega's en mijn leidingevende verteld met mijn zwangerschap! Ik ben zelf nog niet zo bewust van de dingen van, niet zwaar mogen tillen enz ik ben nogal een doorzetter wat merkbaar tenkoste van mijn lijf gaat! ik begin het ook steeds bewuster te voelen en doe dan soms idd een stapje terug! maar ik heb juist leive collega's die juist heel erg helpen en "boos" worden als ik iets doe wat niet goed is! gisteren zelfs van 1tje een pakje gekregen! nou zo lief! zij is net terug van zwangerschapsverlof!
    dus zo kan het ook, ik wilde jullie dit niet onthouden!
    Maar dit staat er wel los van o het wel of niet zwaar is! ik heb ook super erge rugpijn en voel me erg moe! maar ik neem me rust om gewoon even te gaan zitten!

Meiden denk aan jezelf een je baby! hoe moeilijk het ook is!

16. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik werk niet in een winkel maar wilde toch even vertellen......

ik werk in de zorg en ik heb eenpaar collega's en mijn leidingevende verteld met mijn zwangerschap! Ik ben zelf nog niet zo bewust van de dingen van, niet zwaar mogen tillen enz ik ben nogal een doorzetter wat merkbaar tenkoste van mijn lijf gaat! ik begin het ook steeds bewuster te voelen en doe dan soms idd een stapje terug! maar ik heb juist leive collega's die juist heel erg helpen en "boos" worden als ik iets doe wat niet goed is! gisteren zelfs van 1tje een pakje gekregen! nou zo lief! zij is net terug van zwangerschapsverlof!
    dus zo kan het ook, ik wilde jullie dit niet onthouden!
    Maar dit staat er wel los van o het wel of niet zwaar is! ik heb ook super erge rugpijn en voel me erg moe! maar ik neem me rust om gewoon even te gaan zitten!

Meiden denk aan jezelf een je baby! hoe moeilijk het ook is!

17. taschke

taschke Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    1,356
    13
    38
    landen/ belgie
    mijn leeftijdsgenoten op het werk zijn echt super :D
    Ze houden echt rekening met mij maar ze zijn echte vriendinnen en geen gewone collega's.
    Sinds mijn 'oudere' collega's het weten merk ik dat ze mij ook wat ontzien.
    Iedereen staat klaar om me te helpen met iets zwaar op te heffen of zo.
    Maar ik ben zo moe,het word met de dag erger :( En achter de kassa staan is echt een marteling maar ga vragen of ik dat niet meer moet doen,als de vermoeidheid zo blijft ga ik een ander uurregeling vragen
    bv als het financieel gaat 24 of 28 uur werken
    hou vol iedereen :D
    groetjes

Share This Page