Ik heb me half juni aangemeld bij kraamzorg van Evean. In de papieren staat dat je gebeld wordt voor een intake gesprek uiterlijk in de 36e week. Nu dacht ik, ik bel gewoon even om te vragen of ze me niet vergeten zijn want ben nu 33 weken zwanger. Als antwoord kreeg ik, dat ik in de 37e week gebeld wordt voor een intake gesprek. Ik vind dit zelf eigenlijk een beetje laat, voor het zelfde geld komt het kindje eerder en is er nog helemaal geen zorg geregeld ! Zijn er meer mensen hier op het forum die ook pas zo laat gebeld gaan worden? Groetjes Suus
Bij mij kwamen ze ook zo laat voor intake we hebben er met 36 weken ook naar toe gebelt. En paar dagen later kwamen ze
Dat vindt ik idd wel erg laat! als het goed is wordt ik deze maand(in de 6de maand) gebeld... hoop het wel want ik zit nu al met veel vragen! ik heb mn kraampakket wel ontvangen deze week...
Dat is inderdaad wel erg laat voor hetzelfde geld ben je dan al bevallen..... Hier zijn ze bij 28 weken ongeveer langsgeweest!
Ik zit ook bij Evean en ben ook zo laat gebeld. En nog erger: ik moest met mijn dikke buik, 37 weken zwanger, NAAR HUN TOE voor de intake! Ze kwamen helemaal niet naar me toe.....raar he? Voord e rest is het prima geregeld tot nu toe, maar vind dat ook wl erg raar, ja.
Dat is ook wel laat vind ik . Ik heb allang een brief gehad wanneer mijn intake heb dat dan ben ik net 7 maanden zwanger. Kun je niet vragen of het eerder kan
ik heb ook nog geen bericht gehad, krijg kraamzorg twente. wat ik in het boekje heb gelezen komt er iemand in de 6e maand langs. patricia
Dat vind ik ook laat. Ik hoorde van een vrouw bij de yoga ( ) dat zij al een gesprek had gehad en zij was net een week verder dan mij. Ik had nog steeds geen telefoontje gehad. Ik was toen 32 weken en 3 dagen. Ik heb naar het kraambureau gebeld en ze schrok omdat ik nog geen gesprek had gehad. Een half uur later belde de mevrouw die de intakegesprekken doet en meteen de dag erna kwam ze al ! Ik vind 37 weken heel erg laat ... inderdaad, dan kan de kleine al geboren zijn ! Is er geen ander kraambureau in de buurt ? Succes ! Groetjes, Nikki F
Bij mij hangt dit samen met mijn verzekeraar. Als je een ander kraambureau zou kiezen, dan vergoedt mijn verzekeraar dat niet. Bij deze weer wel.
Mij hebben ze net gebeldt, maar dit hebben ze eerder gedaan ivm het feit dat ik aangegeven had dat ik al 2 prematuren heb. Normaal hadden ze pas in september gebeld, dus ook rond de 36 wkn. Zal toch wel redelijk normaal zijn dacht ik dan.
toen ik zwanger was van marki belde ik ook rond de 33 weken en kreeg het zelfde antwoord vind het zelf ook heel erg laat maar ja Ik heb toen weer gebeld met 36 weken omdat de vk zei dat meneer ook wel eens eerder kon komen toen en toen hebben ze me netjes te woord gestaan
Maar als je te vroeg bevalt dan moet je meestal toch in het ziekenhuis blijven? En zoveel vragen ze niet eens aan je, iig bij mij niet dan...
Je krijgt inderdaad alleen maar kraamzorg als je vanaf 36 wkn bent bevallen de eerste week dan in zh en de rest thuis. Het je een prematuur dan krijg je 9 uur couveusenazorg. Dit stelt dan ook letterlijk niets voor.
Hier komen ze 2 maanden voor de uitgerekende datum bij je langs!!! En of ze nou veel vragen of niet, het is altijd handig voor de info die je krijgt en de eventuele vragen die je ze zelf kan stellen! Ze wijzen je op een aantal dingetjes waar je op moet letten, wat je het beste kan doen en dat soort dingen ook een klein stukje over postnatale depressies (tenminste hier dan)! Het kan wel heel nuttig zijn en ik vind 37 weken dus ook wel heel erg laat!!!
Hoi Meiden, Bedankt voor alle reacties! Ik ben net (toevallig) gebeld door Evean Kraamzorg en ze hebben een afspraak gemaakt voor volgende week donderdag. Ik vertelde haar dat ik dus gebeld had naar Evean en dat mij verteld werd dat er pas met 37 weken contact met mij opgenomen zou worden. Nou zei ze, we proberen het toch wel wat eerder te doen hoor. En ze mompelde ook nog wat dat er al het een en ander verkeerd was gegaan met m'n aanmelding ofzo(?). Nou het zal wel dacht ik, ik heb iig een afspraak staan. Ze komen alleen niet meer aan huis want de verzekering vergoedt dat niet meer. Ik moet er zelf naar toe. Misschien maar goed ook want het kamertje is nog helemaal niet klaar, hahaha! Groetjes Suus