Madonna heeft in navolgeling van Brad en Angelina een jongetje uit het buitenland geadopteerd, ik vind het aan de ene kant wel goed, dat zo een jongetje nu een veel beter leven kan krijgen. Maar aan de andere kant vraag ik me af of dit nu een trend begint te worden in sterren land? En is het wel beter, als hij weg is van zijn ouders, ik bedoel een leven met geld is niet per definitie beter. Ook wordt er in malawie een periode van 18 maanden in acht genomen om de adoptie ouders te evalueren door jeugdzorg, maar voor madonna is een uitzondering gemaakt. Is dit wel terecht? Zij is toch ook een mens, waarom hoeft zij niet door zo een keurig? Wat vinden jullie van het feit dat zo veel sterren kinderen adopteren?
ik vind dat ook die mensen een keuring moeten hebben, ze denken wel dat ze meer zijn als een ander, maar ze moeten ook iedere dag poepe en plassen net als wij.
Het kind is niet door Madonna bij zijn ouders wegehaald maar zat al in een weeshuis las ik in de krant. En wie zegt dat Madonna niet gescreend is door de betreffende instanties, misschien op een andere manier dan normaal maar zij is dan ook niet een normaal geval, het betreft een wereldberoemde ster dan lijkt het mij normaal dat de procedures anders kunnen lopen.
waarom? is zij beter als een ander mens? misschien wel helemaal niet, ze kan wel geld hebben, maar is nooit thuis altijd op tournee. vind dat ook beroemde personen precies hetzelfde behandeld moeten worden.
@Meliske Ben ik helemaal met je eens waarom krijgt zij een voorkeursbehandeling, alleen omdat ze stinkend rijk is. Ik vind dat ze het kind helemaal niet zo een stabiel thuis kan geven, ze gelooft er ook in haar kinderen altijd mee op toernee te nemen zodat ze de wereld kunnen zien. Is dit wel goed voor kinderen? Er zijn zo veel mensen die een kindje willen adopteren, en die wachten jaren en jaren, en zij kan hupsa gewoon het kindje meenenem.
mischien is madonna ook al jaren bezig? en wat er door de media word gezegd, mag je ook wel met een korrel zout nemen (of een vaatje vol) in eigen land zijn er ook vaak kinderen die het moeilijk hebben, die kanje ook helpen, maar al met al vind ik het voor het kindje wel fijn dat het uit zo`n troosteloos tehuis weg is.
Als ik de media moet geloven brengt madonna een bezoekje aan een land, gaat daar een willekeurig weeshuis binnen en kies er een kindje uit. Ik mag toch echt niet hopen dat het zo gaat, dit maakt me echt woedend. Ik ben heel blij dat kinderen een tweede fijne kans krijgen en mogelijkheden, maar ik heb vrienden die al meer dan 5 jaar bezig zijn met adoptie. Gister nog op het nieuws dat de wachtlijsten weer langer worden. Hun reis naar China is nu al 3 keer uitgesteld. Dit is verschrikkelijk verdrietig, ook omdat ze zelf geen kinderen kunnen krijgen en een hele diepe wens hebben. En mevrouw Madonna kan gewoon uitkiezen, als het zo gaat, wagelijk
ja dat heb ik ook gehoord, dat ze zo ergend binnen loopt en een kindje uitkiest en mee kan nemen.... ik vind het erg mooi als mensen kindjes willen adopteren, en dat het allemaal zo lang duurt (missien wel 4 of meer jaar) vind ik een beetje TE, maar om nou zomaar in een opwelling te kijken en een kind mee te kunnen nemen.....
Nu hoor je veel over adoptie maar jaren geleden was dat in hollywood ook al zo . Andie macDowell bijv. en Jamie Lee Curtis hebben jaren geleden al een kind geadopteerd. Waar het om gaat is dat ze geen voorkeursbehandeling krijgen m.b.t. de procedure dan andere niet- beroemde stellen. Volgens mij is er niet zoveel aan de hand.M.i. zou de wereld er heel anders uitzien als meer mensen een kind zouden adopteren. Alleen die adoptieprocedures zijn behoorlijk prijzig, dat is jammer. Toevallig heb ik een geadopteerde neef en nicht uit Korea, en afgezien van hun uiterlijk zijn ze even Nederlands als jij en ik, als ik de kans zou hebben zou ik ook een kind adopteren. Alleen jammer dat mijn man dat niet wil.
Tuurlijk is dit oneeerlijk tegen over andere die lang moeten wachten.. maar puntje bij paaltje.. die kindjes zitten wel lekkerder dan in een weeshuis en daar gaat het uiteindelijk om.
Als de procedures hetzelfde zijn als bij niet beroemde mensen heb ik er helemaal geen probleem mee. Maar ik betwijfel of zij dezelfde procedrues moeten doorlopen als anderen. Vanmorgen bij Goedemorgen NL ging het ook over adoptie. Daar kwam ook aan de orde dat ze kinderen met een beperkt medisch dossier niet kunnen plaatsen en ook de oudere kinderen niet. Piglet
Ik denk nou niet dat het een trend wordt, toevallig omdat Angelina Jolie (een hele tijd geleden) is begonnen met adoptie.
@Piglet nee ze willen alleen baby's of jonge kinderen ( gezond dan wel he ) het gaat toch om de liefde en het leven wat je zo'n kindje wilt geven? ik vind elk kind heeft recht op een fijn liefdevol leven wat Madonna doet kan ik alleen maar respect voor opbrengen alleen wrang dat sommige jaren moeten wachten om een kindje te mogen adopteren, en allerlei testen moeten ondergaan mogen ze ook wel eens gaan doen dan bij ouders die eigen kids hebben want soms denk ik hallo moet dat nu zo? genoeg ellende onder ouders met eigen kroost