Hamsteren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zondagochtend was het mijn dag om heerlijk uit te slapen. ,, Blijf maar liggen, ik ga er wel uit'' waren de woorden van manlief. De hele nacht had ik last gehad van gebonk in de mond. Toen ik opstond voelde ik zelfs mijn eigen hartslag in het oor! Hij (is man) keek me nogal verbaasd aan, en zelfs mijn oudste dochter had al in de peiling om haar mond te houden. Als ik pijn heb ben ik een kreng, ik kan dan niet veel hebben en behoor dan tot de gemene mama's. Alles wat er op de grond viel ging in mijn ogen tien keer zo hard. Ohhhhh, en toen ik in de spiegel keek kon ik niet eens fatsoenlijk lachen. ,, Zie jij het?'' riep ik met mijn mond open naar mijn man. ,, Waar moet ik naar kijken dan?'' ,, Naar mijn mond!'' riep ik nogal vervelend. Hij stak zowat zijn hoofd in mijn mond en bekeek de kies. Hij kon helemaal niets zien. ,, Laat mama maar even met rust'' commandeerde hij mijn oudste die wou kleuren. ,, Maar dat doet (in plaats van doe) ik altijd met mama!'' wees ze verdrietig naar de keuken. Tot aan maandag. Manlief had zijn werk weer opgepakt en ik zat met een dikke hamsterwang op de bank zielig te doen. De tabletjes leken me wel aan te kijken, maar ik mocht gewoon niets meer nemen.(drie per dag, veel te weinig!) Het enige wat ik moest doen was de tandarts bellen. De tandarts, de lieve man met zijn witte jas en bril. ,,Die bril wie altijd onder de consumptie zit bij het boren, dan schiet er namelijk van alles omhoog!'' Anderhalf jaar geleden werd er een gaatje gevult, en iedere keer als ik omhoog keek zag ik water tegen zijn bril spatten. Met veel twijfels heb ik dan maar de tandarts gebeld, met een paar zinnen in mijn hoofd om door te zetten. * ,, Het kan alleen maar erger worden'' (woorden van man) Of dat ene opbeurende smsje van een vriendin van mij: ,,Ik denk aan je, je kunt best wel gaan hij bijt niet!'' Waarop ik bijdehand terug smste met: ,, Hij bijt niet, hij boort en snijd!'' Ik werd er gewoon helemaal naar van, toen kwam die vriendin maar even koffie drinken en keek me nogal onderzoekend aan. Ze hield haar lach in maar dat is niet meer gelukt, ze gierde het uit! Ik zag er dus nu al uit als een hamster! Wat houd je nou tegen, je gaat me toch niet vertellen dat jij bang bent?'' vroeg ze. Ze at ondertussen zo'n lekker koekje met chocolade, waar ik alleen maar naar kon kijken. Bij iedere hap van iets, kreeg ik een gratis tripje naar het plafond. Ik ben inderdaad bang. Anderhalf jaar niet geweest, en bij elke keer dat je moet gaan stel je het uit! En gisterenmiddag was het dan zover. Mijn schoonmoeder kwam vrolijk flierefluitend naar binnen gewalst met goede zin. Ik had helemaal geen goede zin, ik was veranderd in een draak met een ontzettend kort lontje. (nog korter dan die van een waxinelichtje) De klok schoot vooruit, de tijd leek wel te vliegen en steeds meer kreeg ik het gevoel om af te bellen. Toch ben ik maar gegaan. In de stoel van de tandarts begon ik spontaan te huilen van de pijn. De man (met bril) keek me nogal geschokt aan. Toen ik mijn mond open deed zei hij: ,, Dat word een wortelkanaalbehandeling meid'' ,, Wilt u een verdoving?'' vroeg hij kalm. Toen dat was gedaan droop ik af naar de wachtkamer om het een kwartier te laten inwerken. De assistente begon me op te beuren door te zeggen dat ik het al heel goed had gedaan! Wat een schande, bang zijn voor de tandarts. Wat een schande om niet te gaan, en wat een schande van mij wetende dat ik twee meisjes uit een ander gaatje heb weten te persen en voor dit gewoon wegren? Moedig ging ik op de stoel liggen, keek naar zijn spatbril en het is me allemaal 100% meegevallen. Op een ding na, ik heb nu wel een hamstermond... mochten ze nog gaan 'hamsteren' bij de Albert Heijn houd ik me aanbevolen want voor mij.. is het momenteel HAMSTEREN!
Dames het is echt megadik!!! echt! niet normaal.. ik moet drinken met rietje en dan overgieten.. want echt.. ohhh! komt goed!
Ik kan hier maar 1 ding op zeggen!! Uiteindelijk ben je wel gegaan!! Oke omdat je waarschijnlijk geen andere keuze had. NEt als ik 6 jaar geleden, na 6 jaar niet geweest te zijn. Maar je hebt uiteindelijk wel de stap genomen om te gaan.. Goed hoor!! Nu beterschap!!
Wat een geweldig stuk heb je geschreven .. Wel balen dat je zo pijn heb en hoop dat het snel weer beter met je gaat ... maar je stukje was wel grappig hoor
Jeetje wat vervelend... Je moet wel even opletten met je dikke wang... Ik heb dat ook eens gehad na een wortelkanaalbehandeling en toen ik dat de keer erna bij de tandarts zei zei zedan had je moeten bellen, misschien was er iets niet goed wat was ontsteken... Terwijl ik dacht een beetje napijn moet kunnen... Maar bij jou was hij al dik toch? Misschien dat dat anders is... Ieder geval erg sterkte met het herstel!
Nou, ik, mocht eigelijk niet zo lang naar buiten! De hele week al een beetje vreemd weer,en juist vandaag super mooi weer! Maar goed, ik kan de oudste natuurlijk niet in een space shuttle naar school sturen. ik moest over straat!!! Ik hou het in de gaten, als ik de wang zo bekijk zit er een bloeduitstorting in. (kan komen door de schroef wat hij op mijn mond heeft gezet) ah ja.. het komt goed! Lieve reacties trouwens...
Wat een geweldig stukje schrijven!!!! Super!! En super herkenbaar. Ik doe nog liever de bevaling een keer dan dat ik geboord moet worden. Laatstaan een wortelkanaal behandeling. Heel, veel sterkte met je hamsterwang. En voor de volgende keer? Onhouden, je bent niet de enigste. Liefs Janna
@Janna, meneer de tandarts zag nog een mini gaatje! Dus ik mag eind maart nog een keer komen boren Gezellig!!!! Ik weet het, schijtluis eerste klas. Wel vreemd want dat bevallen is ook geen lolletje. Hij zei nog, ,, Dus je krijgt liever een kind?'' ,, Ja!'' Hij kon het niet geloven... Toen ik mijn mond opendeed hoorde ik in mijn hoofd zo'n horror/thrillerfilm deuntje van Jaws.. (tu tu tu... tu...tu. tu tu tu)
ik heb precies hetzelfde gehad een aantal weken geleden, ook jaren niet geweest, eindelijk wel gegaan, eerst antibiotica kuur gekregen met 600 mg ibuprofen dit vijf dagen lang en daarna was de pijn nog niet over. Tandarts heeft vorige week dinsdag de zenuw eruit gehaald en daarna zei ie : ik vind het niet gek dat jij pijn hebt gehad, de pus gutste eruit, zo erg was mijn kies ontstoken. 29 maart krijg ik de wortelkanaalbehandeling. pffffff doodsbang ben ik voor de tandarts, maar die pijn is 12333948579203475920345 keer erger.
Haha wat een verhaal. Maar je wang moet wel dunner worden na de behandeling hoor, anders gewoon je TA bellen en overleggen. Sterkte