Hallo, Is er iemand die last heeft van folliculaire cystes. Dat zijn eicellen die gewoon met vocht gevulde omhulsels zijn, inplaats van eicellen. Wat is jullie dan geadviseert? Ik heb zelf in 1999 tehoren gekregen dat ik dit had. Toen werd mij verteld dat ik in te vroege overgang zou komen. Maar dat blijkt helemaal niet het geval te zijn. Vandaar mijn vraag Olvera.
Nou, daar heb ik al vanaf m'n 19e last van, maar daar heb ik nog nooit van gehoord! Ik heb ook een dermoidcyste gehad, en die kon wel voor wat meer ellende zorgen. Maar alle follikelcystes, en dat zijn er soms wel meer dan 10 op beide stokken, van 3 t/m 10 cm. Soms moeten ze leeggezogen worden en als ze dan steeds weer terugkomen, een kijkoperatie. Maar nog nooooit hebben ze gezegd dat ik in een vervroegde overgang zou komen! So, dont worry.
Heb je extreem lange cyclussen? Google dan eens op PCO, dat heeft ook met cystes te maken. Misschien herken je er wat in.
Nou, ik heb een gewone cyclus van 28 dagen. Maar ik wil graag weten, hoe gaat het met zwanger worden? Er is bij mij met IVF behandeling medegedeelt dat ik folikelaire cystus heb. Dat zou in houden dat ik in te vroege overgang zou kunnen komen. Maar nu bleek tijdens het googlen dat dit helemaal niet met te vroege overgang te maken heeft. Maar waar dan wel mee? Olvera
Eigenlijk met niks. En het vaak niet zo dat er geen eitje in die cyste zit. Hij groeit alleen door ipv dat ie knapt tijdens de eisprong. Het eitje springt er dus niet uit. Het kan behoorlijk pijnlijk zijn door de druk die het uitoefent op je eierstokken. Maar meestal verdwijnen ze in de loop van de tijd vanzelf. Volgens mij is er verder niks aan de hand of heeft het ergens mee te maken. Het kan idd wat lastiger zwanger raken veroorzaken. Bij mij is het tegenovergestelde aan de hand. Ben supervruchtbaar.
tis simpelweg een niet gesprongen eitje eigenlijk.... ik heb dit vorig jaar december 2005 gehad, en toen bleek ik dus later (dachten eerst aan een acute blindedarm) een follikel cyste van 5 cm te hebben wat dus de pijn veroorzaakte, normaal gesproken kijken ze het aan, anders (in mijn geval) krijg je medicijnen om de boel op "rust" te gooien, en moet je later terugkomen waarna ze nog een keer een echo maken, pas als deze groter is dan 5 cm halen ze die meestal weg (en zelfs dan niet altijd) maar het heeft zeker niets te maken met vervroegd in de overgang komen meid hoe ze daarbij komen? en ook is het zeker niet zo dat het een eventuele zwangerschap bemoeilijkt, al dat soort dingen heb ik destijds duidelijk aan de gyn en later ook ha gevraagd en die bevestigde wat ik je nu vertel dat het niets uit hoeft te maken.... liefs smoekie