Ik geloof dat je met zulke dingen de 'demonen verzoekt' en er dan dus hele enge dingen gebeuren. Ik heb gestemd op 'het mag niet'. Ik geloof in God, zie de Bijbel als Zijn woord en daarin wordt het verboden, vandaar. Da's ook niet voor niks. Demonen bestaan namelijk wél en die kunnen hele enge dingen met je uithalen. Dus, ik zeg: niet doen! @RM D, dat over het verhaal van Abraham en Sara is herkenbaar .
ik geloof er wle een beetje in. ik pendel zelf en dat vind ik leuk om te doen. laatst heb ik wichgirl tarrot kaarten voor me laten leggen en het was gewoon allemaal zo waar wat er uit kwam.....terwijl ze me helemaal niet kent end at vond ik best eng maar aan de andere kant ook weer leuk omdat het klopt dus in tarrot geloof ik nu wel!1
Ik weet niet of ik op een andere manier pendel, maar ik zie het minder als een spelletje. Er zijn hier ook gewoon mensen die dachten "hey laat ik eens voor de grap een pendel kopen" die verder helemaal niet spiritueel of paranormaal aangelegt zijn en dus voor de lol voor zichzelf en anderen pendelen. Dit is niet hoe ik vind dat het hoort te zijn, je kunt wel voor een ander pendelen mits je een goed medium bent. Je kunt NIET zomaar voor iemand anders gaan pendelen als je er niet het zijne van weet. Deze pendel sessies komen dan ook vaak niet uit, en als ze wel uitkomen is dat stom toeval. Je moet instaat zijn om contact te zoeken met een bepaalde persoon daarvoor moet je aarden. Je kunt niet zeggen ik zie een foto van jou en ik weet waneer je geboren bent dus darom weet ik alles van je en over je
Freewilly: het mag volgens JOUW geloof niet denk ik dat je bedoelt? Waar staat in de bijbel dat God het verbiedt? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk. Ik geloof namelijk dat het zeker gevaarlijk is, maar zeggen dat het volgens God niet mag, zonder uitleg, daar kan ik niet zoveel mee eerlijk gezegd. En ik denk mensen die helemaal niets met het geloof hebben al helemaal niet. Groetjes, Marit
Ik heb gestemd..........ik vind het leuk/grappig. Tot nu toe hebben meerdere mensen hier voor mij gependeld.En het is nog niet uitgekomen.
Ik geloof normaal gesproken helemaal niet in dat soort spirituele dingen, maar heb een half jaar geleden door 3 mensen laten pendelen hier op het forum en alle 3 zeiden ze los van elkaar dat ik zwanger zou raken in augustus 2007 van een jongetje. Ik vond het toen al zo typisch dat ze alledrie met hetzelfde kwamen, maar dacht, ach we zien wel. En ze hebben gewoon met zijn allen gelijk gehad; zie mijn banner! Dus zeg nooit nooit
Ik heb een site waar op staat dat tarot kaarten leggen ook niet goed is . Ik hou me er ook ver bij vandaan omdat die persoon zo een vloek over je leven uit kan spreken. De tong van de mens is uiterst scherp of het zegent of het vervloekt. Wie wil kijken http://www.stichting-promise.nl/artikelen/eigentijds-occultisme/hedendaagse-hekserij.htm Eigenlijk is taarot (occultisme) een vorm van wicca heksenrij .Op deze site staat dat goed beschreven ook met de bijbel verwijzingen dus kijk even .
het heeft idd met wicca te maken maar wicca is niet slecht hoor, mensen die zich met wicca bezig houden staan heel positief in het leven over het algemeen en staan heel dicht bij de natuur. Alle ervaring die ik met wicca voelde goed. ik heb dingen gezien en gehoord die helemaal klopte en. terwijl de bijbel mij geen bewijs leverd ik heb nog nooit een bijbels figuur gezien. Dus vind wicca tastbaarder dan de bijbel. Maar dat is mijn mening ieder in zijn waarde laten. groetjes Amber
ik moet er inmiddels wel in geloven maar het is niet zo dat ik ervan uit ga dat het altijd zo is... bij mij is gependeld voor september een positieve test... .dit was JUIST! helaas mocht het niet lang blijven maar ze had het wel goed! pasgeleden heb ik tarot laten leggen en zonder dat ik er 1 woord over had gesproken vertelde deze mevr mij van mijn miskraam, verder vertelde ze dat wij de 1e helft van 2008 opnieuw zwanger raken en dat dit WEL goed gaat (laten we het hopen, alleen zo jammer dat " de 1e helft" 6maanden! is en het kan zomaar zijn dat ik we het pas in juni worden.... naja we zien het wel. Liefs Roshi
@RM D: ik respecteer je mening en ik snap dat je mensen wilt waarschuwen, maar ik vind nu dat je mensen aan het bang maken bent. Angst voor het onbekende is niet erg, laat mensen dat zelf onderzoeken. We komen niets verder in dit leven,als we niet nieuwsgierig zijn, daar leren we namelijk van. Of de uitkomst daarvan positief of negatief is , is dan niet belangrijk, we leren!
Jesaja 8:19 en Jesaja 47:12-14 bijv., zijn hier vrij duidelijk over. Ik heb nu geen tijd om het uit te tikken, omdat ik zo moet werken. Als je zelf een Bijbel hebt: zoek het op. Valt tarot en pendelen hir niet onder, leg me dan uit waarom niet...
@Freewilly: Het valt me in verschillende topics op dat je mensen nogal snel veroordeeld. Accepteer en respecteer de mensen toch eens zoals ze zijn zonder uitgebreid overal het woord Gods te verkondigen. Daar heeft toch niemand om gevraagd? Pff 't wordt inmiddels een beetje vermoeiend hoor!
ik geloof er niet in... Ben christen en denk dat er maar 1 is die de toekomst weet, en niet een balletje aan een draadje zeg maar... maar das mijn mening en das niet aanvallend bedoeld hoor, maar echt mijn mening, als een ander er wel baad bij heeft hoor je mij niet... als iemand precies wil weten hoe en wat pb't ie me maar...
Dat balletje aan een draadje kan je toekomst niet voorspellen. Dat balletje aan een draadje kan jou wel vertellen wat je onderbewustzijn al weet.
ik vind het leuk/grappig en zeker als het uitkomt en er zal wel een kern van waarheid inzitten ik geloof wel dat er meer is tussen hemel en aarde
Freewilly: ok ik zal het eens opzoeken t.z.t. Heb er al een mening over , maar niet zo'n zin bij nader inzien om hierover te discussieren. Ik had hier nog wat anders getypt, maar bij nader inzien verwijderd. Denk dat het misschien niet de goede plek is om over te discussieren. Denkende aan het vorige topic over geloof laat ik het effe zitten Groet, Marit
ik vind het wel een beetje jammer dat er gevraagd word om onze mening, in de stelling staat dan ook "het mag niet" als keuze. als ik dat dan kies als christen zijnde waarom word daar dan zo heftig op gereageerd? en mensen die het wel doen word niet op gereageerd, je vraagt toch om een mening? en mijn mening is dat het niet mag, accepteer dan ook mijn keuze. misschien was de bewoording balletje aan een draadje verkeerd, sorry daar dan voor. maar het is en blijft gewoon mijn mening, iets waar de TS naaar vraagt...
Er wordt ook naar jullie mening gevraagd door mij.... En ik hoop ook dat ieders mening gerespecteerd wordt... Maar ik heb ook aangegeven het wel leuk te vinden mocht er een discussie komen... Overigens ben ik zelf ook gelovig en inderdaad staat er in de bijbel dat we de doden met rust moeten laten en ons niet met zwarte magie moeten inlaten, maar zo zie ik dit niet... Bij Tarot en pendelen leg je nl. iemands onderbewustzijn... Dus geen toekomstvoorspellingen of geesten aanroepen of wat dan ook..
Vraag niet om meningen van forummers als je 'em niet horen wil... (En zet er anders van te voren ff bij dat je de mening van de christenen onder ons niet weten wil.)