@ freewilly, ze zegt net dat ze WEL die mening wil horen En ze is zelf ook christen zegt ze net, dus waarom zou ze de mening van christenen niet willen horen? Beetje rare reactie van je
Ik begrijp de reactie ook niet van freewilly... volgens mij zie je spoken meid Ik zeg nl. dat ik de mening WEL horen wil anders vraag ik er niet naar... en ja ik ben zelf ook christen! En een mening kan altijd gegeven worden met respect voor elkaar... Je hoeft mensen niet te kwetsen om je mening te uiten... Dus ik vind als iedereen op een normale respectvolle manier zijn of haar mening uit is het prima! Graag zelfs!
@freewilly: Jij geeft geen mening! Jij veroordeeld mensen en wijst met je vingertje! Houdt daarmee op, dan kunnen we eindelijk een fatsoenlijke discussie voeren!
@Wishgirl: groot gelijk! Bij deze Ik ben zelf meer spiritueel ingesteld als gelovig. Dus ik heb eerder al gekozen voor de optie "ik geloof er absoluut in". Niet omdat het mijn toekomst zou kunnen voorspellen, maar omdat het je een leidraad geeft om de juiste keuzes te maken in het leven. Dit is gegeven door het menselijk onderbewustzijn (intuïtie) en de spirituele energie die de wereld doet draaien. Ik vind persoonlijk in de meeste religies wel iets wat mij ontzettend aanspreekt, maar daarnaast ook dingen waar ik absoluut niets mee heb. Mijn man en ik zijn Boeddhist, van een Tibetaanse stroming, maar dat is geen religie meer een levenswijze. Ik pendel zelf af en toe en heb ook tarotkaarten in huis. En ik lees dagelijks mijn horoscoop. Ik zou me er graag veel verder in Tarot willen verdiepen dan dat ik tot nu heb gedaan. Hopelijk is daar binnenkort ruimte voor. Ik heb overigens gisteren samen met een vriendin voor haar een pendel gekocht, vond ze een hele bijzondere ervaring en ik ook. De pendel die ik in de eerste instantie voor haar koos, heeft ze ook gekocht. Niet omdat ik die koos, maar omdat die het beste aanvoelde. De pendel heeft uiteindelijk haar gekozen. In de winkel boden ze ook Aura-kleurentherapie aan. Daar ben ik onwijs in geïnteresseerd. Heb jij daar ervaringen mee Wishgirl?
Hoi hoi... Ik ben dus wel gelovig, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik modern geloof... Daarmee bedoel ik dat je dingen meer in het perspectief van tegenwoordig moet zienl... Ik ben ook niet zo ingesteld dat iedereen bekeerd moet worden kostte wat kost... Iedereen is daar vrij in... Ik kijk naar de 10 geboden.... die vind ik het belangrijkste... die zijn ons meegegeven... en daar hou ik me aan... Niet-gelovigen zijn voor mij ook niet minder... Omdat ik omga met mensen die naar normen en waarden leven... En mensen die dat niet doen zitten ook onder christenen... Christen zijn is immers geen garantie dat je ook goed leeft... De pendel en de tarot zie ik los van het geloof. Het is het onderbewustzijn van de mens zelf... Daarom denk ik ook dat het best mag! En zo niet... dan hoor ik het later wel... Nu voelt het goed! Mijn manier van Tarot leggen is niet de standaardmanier zoals in de boeken staat, maar een manier die ik geleerd heb van iemand die het professioneel doet en al jarenlang. Hij vertelde me dat dat de manier was voor me omdat ik heel veel op mijn gevoel doe en intuitie... En ik kan me heeeeel goed afsluiten... Als je ook nieuwsgierig bent naar die manier mag je me altijd pb-en... Aura-kleurentherapie ken ik nog niet.. Klinkt wel heel interessant... Ik heb voor mezelf gependeld... En mijn pendel blijft bijvoorbeeld aangeven dat ik in december 2007.. nu dus zwanger zal raken... Maar ik heb er helemaal geen hoop meer in en mijn arts eigenlijk ook niet... Raar he?
@Wishgirl: ik heb veel respect voor de manier waarop jij met je geloof omgaat! In het boeddhisme ga je ook uit van een soort van "10 geboden"; je doet alles wat je doet met de wetenschap dat het ten goede komt van alle levende wezens op deze aardbol. En natuurlijk breng je dat terug naar de dag van vandaag, je moet wel op een prettige manier kunnen leven. Als ik voor mezelf pendel, dan krijg ik ook het antwoord dat ik zwanger zal raken. Ook o.a. jouw legging heeft mij hoop gegeven, ondanks dat de artsen er niet veel heil in zien. Zonder hoop, geen leven! En ik vind het zo prachtig dat ik mezelf in zo'n legging terugzie en het pad begrijp die ik moet bewandelen. In de twee keer dat ik jou gesproken heb voelde ik heel sterk dat je een mooi mens bent. Je biedt een wildvreemde hulp (niet alleen een legging ) zonder daar iets voor terug te verwachten. Daar heb ik heel veel respect voor. Waar mensen zijn, verschillen de meningen. Het mooie daarvan is dat als je je opensteld voor iets nieuws, een ander je op een bijzondere manier kan raken. Maar dat kan alleen met wederzijds respect en het accepteren van ieders mening.
ik geloof er best in. Al moet ik zeker weten dat iemand het zeker kan en niet zomaar iets zegt. Mijn pendel ( ketting) zegt dat ik een zoontje krijg, hmm eens zien of ik het in me heb.. Volgende week is het verlossende antwoord..
vraagje aan de deskundigen vandaag trok ik de kaart De Maan. Wishgirl, je hebt me ooit verteld waar die kaart voor staat, zou je het me nog een keer kunnen vertellen?
Hoooi, Ik ben christen en geloof absoluut in het bovennatuurlijke. Als het maar van God komt. En dat komt tarot en pendelen niet. En dat noem ik dan occult. En dat kan nogal wat gevaren teweegbrengen omdat je je dan (onbewust) openstelt voor satan. Ik heb ook regelmatig de uitwerking hiervan gezien helaas.
kan me voorstellen dat als je dat gelooft, angst hebt voor satan. maar ik neem ook aan dat je gelooft dat god sterker is dan satan, dus dan hoef je je niet zoveel zorgen te maken toch?
Occult is magie... bovennatuurlijke krachten. Hieronder valt bijvoorbeeld waarzeggerij... Maar wanneer je je verdiept in de tarot en pendelen zul je tot de ontdekking komen dat de tarot en het pendelen hier niets mee te maken hebben. Met de tarot en het pendelen raadpleeg je het onderbewustzijn.... En er staat nergens dat dat niet mag! Sterker nog... Ik denk juist dat het goed is... Waarvoor hebben we anders een onderbewustzijn? Wat betreft de duivel... Ik vrees de duivel zeer zeker...! Tuurlijk God zal bescherming bieden en daar geloof ik ook in! Maar dat wil niet zeggen dat ik geen ontzag heb voor de duivel! Loopy, volgens mij hoef ik geen antwoord meer te geven op wat de maan betekent Al heb ik het stukje nog niet gelezen...
Ik heb als menig gegeven, ik geloof erin... Het is maar net waar je je voor opensteld en ik denk dat je onderbewustzijn meer kan en zegt dan we denken.. Heb door Wishgirl ook tarotkaarten laten leggen en die zijn wel degelijk uitgekomen... vind het nog steeds een wonder en ik denk ook echt dat ons leven al helemaal is uitgestippeld!
Heee Eliesja... Fijn dat de kaarten uitgekomen zijn! En inderdaad ons onderbewustzijn kan meer dan we denken... Die hebben we niet voor niets... Ons onderbewustzijn is ook dat stemmetje die tegen ons zegt wanneer we beter iets niet kunnen doen of wanneer we ons wat angstig voelen voor iets... Dus wel degelijk van belang... En als dat niet zou mogen zouden we dus ook niet naar dat stemmetje mogen luisteren