Niet meer misselijk na 7 weken ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Niekie, 26 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niekie

Niekie Lid

5 okt 2006
    73
    0
    0
    Hier even een berichtje van een ontzettende twijfelaarster. Na 5 miskramen lijkt na de echo van gisteren alles er een stuk beter uit te zien. Volgens gyn is de kans op een goede zwangerschap nu 96%.
    Waar ik me nu zorgen over maak is het feit dat mijn misselijkheid ineens over is. Heb de afgelopen 2 weken iedere ochtend rustig aan moeten doen ivm het misselijk zijn, maar het is nu over. Je hormonen zorgen ervoor dat je misselijk wordt, betekend dit dan dat het misgaat als je ineens niet meer misselijk bent ?

2. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Ze zeggen weleens dat de kwaaltjes inderdaad overgaan vlak voor een miskraam maar je hoort ook genoeg mensen die wel kwaaltjes blijven houden tot aan de miskraam dus eigenlijk zegt het niks. Ik weet wel dat bij deze zwangerschap ik op een gegeven moment bijv. 3 dagen misselijk was en dan 4 niet en dan weer wel en niet. Volgens mij heeft dat ook een beetje met het stijgen van je hormoonspiegel te maken als je opeens veel hormonen aanmaakt ben je misselijk en daarna neemt het af. Althans daar leek het bij mij een beetje op. Wat je vk zegt is trouwens ook waar als je eenmaal een goede echo hebt gehad dan is de kans dat het misgaat al wel weer een stukje kleiner. Je weet het natuurlijk nooit en het kan ook nog misgaan als je 10 weken zwanger bent. Maar zou proberen (hoe moeilijk het ook is) je er niet al te druk over te maken stress is ook niet goed voor je kindje. Probeer positief te blijven het komt allemaal vast wel goed!

Groetjes Lysanne

3. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Overigens heb je je heel erg druk gemaakt om de eerste echo??? het kan natuurlijk ook dat er nu zoveel spanning van je afvalt dat je je daardoor weer beter gaat voelen! Dat je gewoon misselijk was door de spanning.....

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Bij Isabella was ik maar 1 week misselijk. En dan nog niet eens erg misselijk. van 7 weken tot 8 weken.

Nu ben ik het tot 15 weken geweest.

Ik denk dat het ook best gewoon over kan zijn hoor zonder dat er iets ergs is. Je kunt ook gewoon even bellen met je Vk.

Ik begrijp je bezorgdheid wel.

5. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Ik ben in al mijn zwangerschappen nooit misselijk geweest ... Dus die mogelijkheid is er ook nog ;)

6. fafje

fafje Niet meer actief

Hey

Bij mn vorige zs...was ik misselijk tot 11 wkn! En dat terwijl het vrucht al was gestopt met 8 wkn!
    waarschijnlijk ben je gewoon misselijk met "vlagen" ...wel dan ff niet, dan weer paar dagen wel...en als j helemaal geluk hebt, zakt het nu af...en heb je het ergste gehad :)

ik zla voor je duimen! liefs

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hier ook heel wisselend misselijk. Paar dagen wel, dan weer een dag niet, dan weer een dag wel, paar dagen niet etc.
    Is niet veel van te zeggen.
    Ik snap je bezorgdheid. Ik had bij mijn 1e zwangerschap vrij veel klachten en ineens werd ik op een ochtend wakker met helemaal geen klachten, niks! Voelde me totaal niet zwanger meer, was zo ongerust! Maar is allemaal goedgekomen;)

8. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik ben in het geheel niet misselijk geweest. Alleen mijn eten viel af en toe verkeerd, zodat het nogal zwaar op de maag lag. Maar dat was het dan ook. Het wel of niet hebben van kwaaltjes zegt helemaal niks over het goed gaan van een zwangerschap, schiet dus niet te veel in de stress. Er is een hardnekkige fabel waarbij veel mensen beweren dat een teken van een goede zwangerschap misselijkheid is, dat is absolute onzin dus trek je daar niks van aan. Als je het echt niet vertrouwd, vraag of je nog een echo kan krijgen. Na 5 miskramen vinden ze dat heus niet vreemd.

Deel Deze Pagina