wie kan mij helpen

Discussion in 'De lounge' started by miranda72, Jul 7, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miranda72

miranda72 Actief lid

May 25, 2006
    335
    0
    0
    huismoeder
    bodegraven
    wie o wie weet hoe katten van de werft af kan houden??
    ik ben niet echt een katten mens maar ik haat ze ook niet :)
    maar ik vindt het wel vies als ze bij mij op de werft zitten te plassen echt alles stinkt naar de kattenzeik
    ik heb zelf twee honden en die doen het zelfs niet op de werft ik vindt dat gewoon vies en zeker met dit warme weer
    maar nu staat het zwembad op de werft en daar gaan die katten gewoon op zitten (op de rand dan) maar de plassen ook naast het zwembad
    ik weet niet van wie die katten zijn ik heb zoiets hou je katten binnen of op je eigen werft dan heeft niemand er last van
    ik hou mijn honden toch ook bij mij op de werft
    maar ja dat gaat bij katten weer heel anders
    maar wat kan ik er aan doen want dit vindt ik gewoon vies en het stinkt echt heel erg

alcast bedankt voor de tips

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Katten houden meestal niet van water. Dus zet een paar flessen water klaar en maak ze nat als ze op je erf komen. Maak er het liefst nog lekker wat lawaai bij om ze te laten schrikken. Als je dit consequent volhoudt, zou het hoogstwaarschijnlijk kunnen helpen. Deed het bij mij wel. Naast mijn eigen kat, komen er geen andere katten meer.

Maar ja, ik zelf heb bijvoorbeeld een kat die niet warm of koud wordt van wat water, maar het is het proberen waard, hoor!

3. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,258
    4,489
    113
    Ook bij ons lopen de katten van anderen door de tuin, is heel ergelijk want ze gebruiken onze tuin als 1 grote kattebak.
    Onze hond jaagt ze wel op maar de meesten springen dan op de schutting en kijken een keer van jah wat wil jij nou!
    1 kat is niet meer terug gekomen nadat mijn man hem met een sinasappel had geraakt (water hielp niet). Meestal proberen we ze met water weg te krijgen maar vaak komen ze hier toch terug.

Als je er echt veel last van hebt zou ik gewoon eens contact zoeken met de politie en vragen of er ook een dierenambulance bij jullie in de buurt rijdt.
    Mijn schoonzusje werkt ook op een dierenambu en als je echt aan kunt tonen dat je veel last hebt van de katten kunnen ze een vangkooi voor je zetten.
    Dan gaat de kat naar het asiel, wordt er gekeken of het gechipt is.
    Zo niet wordt het beestje nog iets van een week vast gehouden, komt er dan geen eigenaar dan zoeken ze er 1 voor de kat.
    Komt er wel een eigenaar dan zal die toch eerst de kosten voor het verzorgen van zijn/haar kat in het asiel moeten betalen (geloof dat dit iets van 15 euro per nacht is) Tenminste hier is dat zo.

Heb trouwens ook al eens gehoord dat de regeltjes voor de honden ook voor katten geldt. Dat houdt dus in dat ook katten binnen de bebouwde kom alleen aangelijnd naar buiten mogen.

Groetjes

4. Niet meer actief

Ik heb zelf 3 katten en dat zijn zulke eigenwijse beesten.Katten zijn volhouders hoor!
    We hebben een vijver in de tuin en daar zaten 23 goudvissen in....mijn eigen katten ( en dat weet ik zeker ) hebben niet getaald naar de vissen.
    De fontein die in de vijver staat vinden ze helemaal niks.De buurkat daarintegen heeft 17 vissen gejat!
    We hebben haar al weg gejaagd met van alles en nog wat, water ( emmers )...met de bezem, niks helpt.
    Heb haar al verscheidene keren betrapt op het jatten maar ik maak schijnbaar geen indruk.

Dus tja...of water helpt weet ik niet....
    Peper strooien wil nog wel eens helpen maar das echt op een stukje waar ze steeds plassen en dat helpt niet echt op een groot erf.

Maar je hebt gelijk, kattezeik stinkt echt heel erg en als het zo warm is helemaal!!

En anders moet je dit eens proberen, een kattenverschrikker, tis even een eenmalige uitgave van 39 euro maar het schijnt wel goed te helpen. zie:

www.conrad.nl Dan moet je even in de zoekbalk ( snel een product zoeken ) "katten" intikken en dan kom je bij de kattenverschrikkers uit.
    Heb geprobeerd de link (rechtstreeks naar het product ) hier voor je neer te zetten maar dat wil dus niet. :(

Liefs Nies

5. miranda72

miranda72 Actief lid

May 25, 2006
    335
    0
    0
    huismoeder
    bodegraven
    nou ik wou dat dat hier ook zo was dat de katten aangelijnd moet lopen dan waren we er snel vanaf

renate nat gooien gaat zo moeilijk want je ziet ze allen 's nachts op de dag zie ik ze nooit (dan slapen ze zeker) :)

was ik ook even vergeten om er bij te zetten sorry van mij

wat jij zegt pluk dat hou ik even goed in mijn gedachten want als het echt heel erg gaat worden dan zal ik dat zeker gaan doen wist heel niet dat dat kon

6. Niet meer actief

Sorry maar dat vind ik wat overdreven om een kat te laten vangen en de eigenaar ervan op kosten te jagen en om hem ongerust te maken.En dan kun je wel zeggen, dan moeten ze die kat bij zich houden, maar iedereen weet dat dat zo niet werkt.
    Ik ben het helemaal eens met het feit dat katten soms wel eens voor overlast zorgen maar om een kat nou te laten vangen en om , ( als zo'n beestje niet gechipt is ) zo'n beest te laten plaatsen in een andere omgeving vind ik echt te ver gaan.
    Mijn oudste kat ( 16 ) jaar is wel eens 4 of 5 dagen weg dus ik zal dan niet direct naar het asiel bellen als hij er na 6 dagen niet is.
    Dus dat betekend dat ik mijn kat kwijt zou zijn als ik na een week niet gereageerd heb??!!

Gaat wel erg ver.
    Je kunt natuurlijk wel bij de eigenaren je beklag gaan doen maar om een kat op te laten sluiten en hem bij zijn baas weg te trekken vind ik echt belachelijk.

Misschien omdat ik zelf katten heb, maar al had ik ze niet dan deed ik dat gewoon niet op die manier.
    Mijn buuf weet dat haar kat mijn vissen heeft gejat maar daar doe ik verder ook niet moeilijk om, ik weet dat dat risico erin zit.En dan moet ik er maar een net overheen doen, simpel.

Bij zwerfkatten vind ik dat een ander verhaal, maar je ziet gauw genoeg of het een zwervertje is of niet.

Nogmaals , ik snap best dat katten voor overlast kunnen zorgen maar er zijn zoveel andere maatregelen te nemen om ze te weren.

7. SandraK

SandraK Fanatiek lid

May 29, 2006
    3,282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Ik vind dat eigenlijk ook wel erg ver gaan....mijn zoon zou helemaal gek worden van verdriet als onze kat weg zou zijn. Inderdaad is ie al eens een paar dagen weg geweest, als ie dan inderdaad gelijk maar bij een ander baasje onder gebracht wordt.... :confused:
    Gelukkig dat mijn kat altijd bij ons in de tuin is......ik moet er niet aan denken dat iemand dat bij mijn kat zou doen. En ik moet er al helemaal niet aan denken wat dat met mijn zoon zou doen....die twee zijn stapelgek op elkaar.... :cry:

8. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

Jan 10, 2006
    2,373
    0
    0
    Drenthe
    Een huishoudmiddeltje is.. PEPER. Ik zou het dan wel alleen in de tuin doen want sommige honden vinden het ook maar niets...

9. Pluisje

Pluisje Lid

Mar 15, 2006
    85
    0
    0
    Het schijnt ok te helpen als je koffiedik in de tuinaarde verdeeld om je erf.
    De kat krijgt dit tussen zijn nagels en dat vind hij niet leuk!!!

Groetjes Sandra.

10. Meliske

Meliske VIP lid

May 29, 2006
    7,731
    0
    36
    NL
    mijn oma is kei bang van katten, en die heeft een tip van vroeger uit.....

koffiedik op plaatsen in de tuin strooien (gewoon in het zand), daar zit een bepaalde geur aan en daar houden katten niet van.

11. Meliske

Meliske VIP lid

May 29, 2006
    7,731
    0
    36
    NL
    maar waarom mag een kat dan wel overal los lopen en een hond niet? als jij iedere dag de hond van andere mensen in de tuin heb, die bij jou alles vol piest en poept, wordt je toch ook niet vrolijk???
    ik ken genoeg mensen met katten die hun kat gewoon binnen houden, en waarvan de kat wel achter in de tuin gaat, maar ook echt achter blijft en niet over of onder de schutting doorgaat. dit hebben ze dat beest gewoon geleerd.
    honden mogen toch ook niet onder de schutting door om is lekker bij de buren in de tuin te poepe...

12. Ja sorry hoor maar vindt dat je je kat gewoon lekker binnen moet houden.

Zelf heb ik 2 katten en 2 honden en ze komen mijn huis en tuin niet uit Klaar!
    Je kiest er zelf voor dieren te nemen en dan hoeft een ander daar geen last van te hebben vindt het zo en zo raar dat sommige eigenaren denken dat een kat gewoon een vrijbriefje krijgt om lekker rond te zwerven en in andere tuinen te gaan zitten. Waarom??

Ik zie het al voor me dat ik mijn honden lekker over straat laat zwerven
    weet je wat er dan gebeurd wordt ie ook gevangen en naar het asiel gebracht.

Wat dacht je van loslopende honden in het park ?? dat vinden de meeste mensen vreselijk die van mij lopen zo en zo niet los.
    Dan hoor je de meeste wel klagen hou je hond bij je
    Maar katten mogen wel los met gevolg dat er nestjes komen niet iedere kat of poes laten mensen helpen (ik heb het natuurlijk niet over iedereen)
    als ze rondzwerven dragen ze virussen over etc etc en zo kan ik nog even doorgaan
    Met gevolg kat poept of plast in een ander zijn tuin waarvan die zijn hond of kind ziek wordt
    Maar daar wordt meestal niet aan gedacht
    ookal verzorg jij je kat zo goed ziektes en virussen lopen ze net van die andere kat op die niet goed verzorgd wordt.

hou lekker je honden en katten in je eigen tuin/erf of wat dan ook heeft een ander er ook geen last van.

13. Meliske

Meliske VIP lid

May 29, 2006
    7,731
    0
    36
    NL
    helemaal mee eens!

14. Niet meer actief

Tuurlijk meiden, zal m'n katten op een cursus " thuis blijven" doen!

Pff, word daar zo moe van he, die domme antwoorden.
    Het gaat er toch om dat er nog andere maatregelen getroffen kunnen worden dan een kat te laten vangen en ze op te laten sluiten, DAAR GAAT HET OM.

Als de kinderen van de buren mijn bloemen uit de tuin trekken laat ik ze toch ook niet opsluiten??!!

15. Niet meer actief

En dan nog wat, mijn Border loopt wel los, dat kan ook gewoon.Maar ik kan m'n katten helaas niet trainen om niet bij de buren in de tuin te gaan zitten.En binnen houden wil niet als je katten hebt die hun hele leven al buiten komen.Bovendien als mijn buren de tuinslang op mijn katten richten geef ik ze groot gelijk, hoor je mijn niet over zeuren.Dat is het risico nu eenmaal.

16. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Ik vind ook dat katteneigenaren beter op hun dieren moeten letten. In onze buurt wonen heel veel katten en die dieren lopen de hele dag op straat en in tuinen van andere mensen. Onze voortuin stonk vreselijk, niet te harden. We hebben alles eruit gehaald en een nieuwe tuin aangelegd en zelfs daarin scheten die dieren. Vreselijk. In onze nieuwe achtertuin komen ze ook al.

Bah, ik vind het echt verschrikkelijk. Ik heb er ook al een heleboel geld aan uitgegeven. Lollies met stinkspul erop en andere middeltjes van de dierenwinkel. Ik ben er namelijk ook weer niet voor om dieronvriendelijk bezig te zijn. De oorzaak van het probleem is immers niet de kat maar zijn eigenaar !

Mijn ouders hebben altijd honden gehad, ik ben opgegroeid met honden om mij heen. Hondenpoep mag niet op straat, moet worden opgeruimd, en terecht ! Maar dan vind ik ook dat katteneigenaren hun verantwoordelijkheid moeten nemen, en het niet zomaar goed moeten vinden als hun kat overal maar schijt, ook bij mensen die daar helemaal niet om staan de wachten. Ik vind het wel heel makkelijk om te zeggen dat katten nou eenmaal zo zijn ! Onzin zelfs !

En ... neem van mij aan dat je echt ver kunt gaan hoor als je steeds kattenschijt ruikt als je lekker in je tuintje zit ! We hebben van alles door ons hoofd laten gaan, diervriendelijk, maar ook dieronvriendelijk of beter gezegd eigenaar-onvriendelijk. Het is een enorme bron van ergernis en ik kom er echt niet bij dat katteneigenaren hun dieren zomaar hun gang laten gaan. Bah ! Ik kan nu nieteens in mijn nieuwe tuin werken zonder twee stuks handschoenen over elkaar aan te doen door de kattenschijt ! Vreselijk vind ik dat ! Ik ben stik-allergisch voor katten en vraag niet om hun uitwerpselen !

Dus Miranda, ik begrijp je probleem volkomen. Alle tips zal ik ook gaan uitproberen !

Groetjes,
    Nikki F

17. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    O ja, en Nies, je tip is wel goed, maar ik zie niet in waarom IK 39 euro moet gaan betalen voor een middel omdat anderen niet op hun huisdier kunnen letten ! Dat is toch de omgedraaide wereld ! Ik heb er al gels genoeg aan uitgegeven !

Groetjes,
    Nikki F

18. Niet meer actief

Nou meis, dan blijf je toch met het probleem zitten.
    Ga dan naar de eigenaar toe en vraag hem dat ding voor je te betalen.

19. Als je katten gewend zijn altijd buiten te zijn maak je een kattenren
    maar zorg ervoor dat een ander er geen last van heeft klaar!
    Doe ze aan de lijn in je eigen tuin

Het is pas een dom antwoord als je het over kinderen hebt die bloemetjes plukken en ze dan gelijk opsluit
    Nee natuurlijk doe je dat niet maar dat heeft met OPVOEDING te maken wat je ook bij je beesten moet doen!

20. Niet meer actief

Tuurlijk meid, je hebt helemaal gelijk hoor!

Share This Page