vraag over bevruchting

Discussion in 'Zwanger worden' started by pamsie, Jan 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pamsie

pamsie VIP lid

Jan 10, 2009
    8,086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    hallo allemaal,

ik ben sinds vandaag lid en op 16 oktober 2008 gestopt met de pil. ik heb ook gelijk al een vraag.
    me collega en ik zijn allebei tegelijk bezig met proberen zwanger te worden. zij heeft een paar maanden geleden vermoedelijk een miskraam gehad. ze had positief getest maar een paar dagen later een bloeding gekregen en de test die ze toen deed gaf negatief aan. zij vertelde toen dat ze eerst in bad is gegaan en toen naar de dokter is geweest om te kijken of het idd een miskraam was. de dokter vertelde haar dat hij niet kon vaststellen of ze uberhaupt zwanger was geweest want doordat ze in bad was gegaan heeft ze alle sporen weg gespoelt. ( het schijnt een zwembadje te worden vanbinnen.) mijn vraag is nu als je gaat klussen doen de zaadcellen er 24 uur over om het eitje te bereiken en dan liggen ze nog te wachten tot de eisprong er is en hij bevrucht kan worden. maar als je in bad gaan wordt het een zwembadje vertelde de dokter me collega. ik vraag me af als je in bad gaat spoel je dan dus de zaadcellen weg en is het klussen daarmee voor niks?
    sinds haar verhaal blijft dit me bezig houden:S
    ik hoop een hoop reacties

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    huh dat lijkt me een vaag verhaal? :S

3. kira1985

kira1985 Niet meer actief

ja idd het lijkt me niet dat het water je baarmoeder in kan gaan en zo alle sporen wist, ik kan me er wel iets bij voorstellen dat het sperma uit je vagina wordt gespoeld als je meteen na de daad een bad of douche neemt.

4. pamsie

pamsie VIP lid

Jan 10, 2009
    8,086
    0
    0
    lelystad
    ja oke maar als je dus ff wacht kan je gerust in bad gaan :p

5. Janneke G

Janneke G Actief lid

Oct 31, 2008
    204
    0
    0
    Front office medewerker
    Venlo
    lijkt me niet, zaadjes doen er misschien 24u over om bij een eitje te komen, maar dat eitje komt dan wel in de eierstok vrij en dat is nog wel een eindje zwemmen hoor.
    stel je voor dat je niet meer in bad kan, ik kan het me niet voorstellen...

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Vaag verhaal.
    Hoeveel vrouwen worden er niet zwanger onder de douche of in bad?
    Bovendien zit alles potdicht van onder, er komt een flinke slijmprop daar te zitten in de baarmoedermond.

7. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Inderdaad een vreemd verhaal... Als je in bad gaat of gaat zwemmen, dan loopt het water niet je baarmoeder in! Je baarmoeder is afgesloten. Er zal wel wat water in je schede komen, maar een zwembad wordt het echt niet van binnen. Een zwangerschap of sporen van een miskraam kan ze echt niet weggespoeld hebben, dat is onzin! Als je net na het klussen in bad zou gaan, zullen er zeker wat zaadjes weggespoeld worden die nog aan het begin van je schede zitten. Als het langer na het klussen is, zijn de zaadcellen al omhoog gezwommen en kan in bad gaan geen kwaad. Het water kan niet verder je lichaam in komen, de zaadcellen zwemmen de baarmoeder in en daar komt echt geen water binnen!

8. nirak

nirak Actief lid

May 19, 2008
    209
    0
    0
    de liefde voor een kind is onvoorwaardelijk
    Friesland
    dat is idd zware onzin! er komt echt geen water in je baarmoeder! waarom zouden al die vrouwen die een miskraam gehad hebben, en niet helemaal 'schoon' zijn een curettage ondergaan?! kunnen ze beter een bad nemen ook geen pijnen...
    denk dat je vriendin veel fantasie heeft of een dokter die weer naar school moet :)

9. pamsie

pamsie VIP lid

Jan 10, 2009
    8,086
    0
    0
    lelystad
    thanks allemaal voor jullie reacties. ik ben in elk geval weer gerust gesteld:p

Share This Page