Hallo, Wij zijn nu al een aantal maanden bezig met zwanger raken, maar tot op heden nog niet gelukt. Maar goed, ik weet dat het nog wel even kan duren hoor. Alleen ik ben te gespannen en teveel bezig met zwanger raken en neem me juist iedere maand voor om dat niet te doen, maar ja, dat valt nou eenmaal niet mee, want ben een beetje een stresskipje. Zijn er hier meiden die er ook te gespannen en teveel mee bezig waren en toch zwanger zijn geraakt? Ik het maar niet van me afzetten, dat komt ook doordat ik mijn eisprong bijna iedere maand op een andere dag heb, daarom doe ik ovulatietesten en als ik dan positief heb getest of denk ongeveer in mijn vruchtbare dagen te zitten, dan neemt de spanning toe. Ik geniet wel erg van de sex hoor, want dat doe ik ook zeker voor het genot, maar na de sex denk ik vaak, zal hij wel diep genoeg in mij klaargekomen zijn, hadden we het niet anders moeten aanpakken. Ik wil graag van jullie weten of dit de zwangerschapskansen erg zal beïnvloeden? Op het moment van de sex geniet ik namelijk wel en ben ik ontspannen en ik neem aan dat als ik voor en na de sex wat gespannen ben of er teveel mee bezig ben, dat de zaadjes van manlief niet denken van "ooh, die is er teveel mee bezig, daar zwemmen we niet naar binnen en die bevruchten we niet". Dit hangt toch meer van andere factoren af of niet? Ik weet het even niet meer, maar het is voor mij onmogelijk om mijn gedachten er vanaf te zetten. Dus ik hoop een aantal positieve verhalen te kunnen lezen van mensen zoals ik en dat mijn gedrag de zwangerschapskansen niet beïnvloedt.
Het hangt meer van andere factoren af dan dat het van de ''stress''/ drukmakerij af hangt. Maar ze zeggen wel dat het wel degelijk invloed kan hebben. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Ik heb er geen ervaring mee
Tja.... ik hoor het ook steeds. Maarrrr ik ben in ronde 4 zwanger geraakt en toch was ik er toen ook al veel mee bezig hoor. Helaas is dit met 6 weken misgegaan. Nu nog geen resultaten helaas... Groetjes Cyntje78
Ik was op een gegeven moment er ook veel mee bezig, maar ik weet niet of dat de reden was waarom het bij mij ook ongeveer een jaartje heeft geduurd voordat ik zwanger raakte. Inmiddels ben ik 30 weken zwanger en dolgelukkig Geef de hoop niet op, het zal jullie binnekort ook lukken ....
Ik heb zelfs in ronde 1 al op het punt gestaan om met deze vraag een topic te openen. Dat komt omdat mensen dat ook tegen je zeggen, goed bedoeld: 'je moet er niet zo mee bezig zijn'. Ahum, alsof dat mogelijk is? Met dingen die je HEEL graag wilt ben je automatisch veel bezig, of dat nou die leuke man, die droomcarriere of een kind is Ik was er ook heel erg mee bezig, maar heb wel manieren gevonden om de 'last' een beetje te verlichten. Op een gegeven moment heb ik tegen mezelf gezegd dat ik me geen dingen meer wilde inbeelden. Ik was als de dood dat we vruchtbaarheidsproblemen zouden hebben. Of dat ik verminderd vruchtbaar zou zijn door mijn geschiedenis met anorexia. In ronde 3 was het al raak. Het was de 2e ronde met een gezond gewicht (was te laag). Noooooit gedacht. Ben van stomme verbazing van de wc gevallen. Het lukt denk ik gevoelsmatig sneller als je het voor elkaar krijgt om echt de houding te hebben 'we zien het wel'. Maar dat is niet voor een controle-freak als ik weggelegd. Wat bij mij wel hielp was om ovulatietesten te doen. Heel geruststellend, dan weet je gewoon dat je rond je ei goed je best hebt gedaan en weet je ook je NOD beter in te schatten. Overigens kan ik je wel aanraden om het sexleven met je vriend zo speels en leuk mogelijk te houden. Wij hebben het hier nooit 'klussen' genoemd, en als we geen zin hadden, dan was er heus wel es een keer dat het niet keurig om de dag ging. Echt, hou het leuk!! Anders legt het druk op je relatie en DAT is voor niemand goed.
Ovu-testen doe ik idd al i.v.m. onregelmatige cyclus, maar als de ovu-test dan posi aangeeft, raak ik alleen maar meer gespannen, want dan denk ik "Ooh nu moet het gebeuren, het moment van de waarheid". en dan ben ik er dus weer extra mee bezig, maar ja, zonder ovu-testen heb ik geen idee waarneer mijn ei springt.
Ik word gewoon vreselijk kwaad als mensen dat tegen mij zeggen!!! Ik weet wel dat ze het goed bedoelen maar die mensen kennen makkelijk praten! En tsja, als iemand na 3 maanden zwanger raakt dan is dat normaal en als iemand langer bezig is en van alles heeft mee gemaakt en door dat het zolang duurt ff de gedachten er vanaf zet word dat verhaal behoorlijk in de lucht geblazen! Maar goed, ik geloof er niet in!
Ik had het afgelopen maand even helemaal van me afgezet, was er letterlijk wel ff klaar mee nadat ik vorige maand door mijn lichaam voro de gek werd gehouden... en ging er dus ook helemaal niet vanuit dat ik zwanger zou zijn deze ronde en check mijn banner maar... zijn ook op vakantie geweest dus dat speelt ook mee...
Ik was er ook heeeeeeeeeeeeel erg mee bezig. Wij hadden bij de gyn de laatste onderzoeken gehad en alles was in orde, dus we werden voor een half jaar naar huis gestuurd om het nog te proberen. Daarna zouden we de medische molen in gaan. Ik ging er helemaal van uit dat het daarop uit zou draaien. Ik heb van ellendigheid een maand geen foliumzuur geslikt en ben ook voor het eerst weer in 1,5 jaar een avond dronken geweest. Prompt was ik zwanger! Dus tsja, ik kan niet anders zeggen dan dat wel meteen zwanger was, toen ik het wat los liet. Maar ja, het kan natuurlijk ook toeval geweest zijn
Hier net zo! Wij waren er bijna een jaar mee bezig en toen had ik de temperatuurlijsten en alles helemaal gehad, elke maand zat ik in de zenuwen of het gelukt was of niet. We gingen op vakantie en ik besloot het echt even van me af te zetten... Was wel makkelijker gezegd dan gedaan, maar daarna was ik zwanger. Of de spanning er mee te maken had? Durf het niet te zeggen. Maar denk het wel eens..
Wij zaten in ronde 8 en 'k was er ook veel minder mee bezig. Rond een half jaar had ik wel een dipje omdat ik had gehoopt dan wel zwanger te zijn. Maar kort daarna vond ik 't wel prima en was 't ook niet erg als t nog een half jaar duurde als ik maar zwanger kon worden. Juist toen ook weinig foliumzuur geslikt, verder nergens om gedacht en toch zwanger!
Ik geloof er eigenlijk gewoon niet in. Als je krampachtig gaat zitten proberen om er NIET aan te denken werkt dat toch ook niet? Ik denk eigenlijk dat hoeveel je er wel of niet mee bezig bent totaal geen invloed heeft op hoe snel je zwanger wordt. Ik was er heel erg mee bezig en was de eerste keer in 1 keer zwanger en de tweede keer in drie maanden.
Vervelend he, als men vindt dat je er teveel mee bezig bent. Of als je dat zelf vindt. Maar geloof me, als een vakantie succes zou geven, zou elke gyn dat voorschrijven! Veel goedkoper en minder belastend dan iui/ivf/noem maar op. Wat wel helpt? geen idee. Nu ik (weer) met iui's bezig ben, ben ik er ook weer veel mee bezig. En wel zwanger geworden vorige keer. Ik ben het wel eens met de dames hiervoor dat je vooral moet proberen te genieten van het vrijen. Het is echt geen verloren ronde als je eens een keer niet "op tijd" vrijt. Misschien werkt het voor jou beter als je de ovulatietesten even laat voor wat ze zijn, gewoon je gevoel volgt en lekker vrijt als je zin hebt? Je zult zien dat je aan je lijf ook kunt merken wanneer je eisprong er aan komt succes!
Ik heb vorig jaar mei en mk gehad en wilde daarna echt z.s.m. weer zwanger worden, het werd vooral na 2 maandjes ofzow echt een obsessie...!!! In de maand dat ik zwanger ben geraakt had ik er wel even helemaal genoeg van, wilde er even niet meer aan denken mja onbewust hoop je dan toch weer dat je zwanger bent en jaaaaa na 7 maandjes wachten was ik weer zwanger met 1x klussen nog wel en t.n.t. gaat alles goed... zie banner!!! Succes meid en ik hoop dat je snel zwanger bent!!! Liefs Nelleke
Heel herkenbaar hoor, ik heb ook altijd dat ik gespannen raak als ik een positieve ovutest in handen heb. Echt zo'n gevoel van, nu komt het er opaan, zal het deze maand dan een keertje lukken. Ik vind eigenlijk de 2 weken na mijn eisprong het ergst, je voelt dingen en gaat hopen wat mij altijd spanning oplevert. Deze maand heb ik geen ovulatietesten gebruikt en weet je, ik voel me een stuk rustiger. Ik heb nu veel meer het gevoel van 'we zien wel'. Ik vond het best moeilijk ze niet meer te gebruiken omdat ik altijd graag zekerheid wil, maar je lichaam geeft echt wel aan wanneer je eisprong eraan zit te komen en als je die veranderingen opmerkt moet je gewoon wat meer gaan klussen. Ik kreeg trouwens ook van mijn gyn te horen dat een vakantie goed is om zwanger te worden, maar eerlijk gezegd geloof ik er weinig van. Ik kan me best voorstellen dat je er dan minder mee bezig bent en dat het dan KAN lukken, maar bij mezelf heb ik die hoop echt niet. Ik zie het nog steeds als geluk hebben.
Ik geloof niet in de zin: Als je er minder mee bezig bent, dan word je vanzelf zwanger...Sterker nog, ik kan me erg kwaad om maken. Wat nou, niet mee bezig zijn! Als dat de oplossing was, dan zouden er veel minder vrouwen in de MMM belanden hoor. Natuurlijk, er minder mee bezig zijn is goed voor jezelf. Van te veel stress is nog nooit iemand gelukkiger geworden. Maar ik geloof niet dat dat invloed heeft op zwanger worden.
Bedankt voor jullie reacties meiden. Ik merk wel dat ik dus zeker niet de enige ben die er zo mee bezig is. Nou ja, maar weer afwachten nu, want heb paar daagjes terug net m'n eisprong gehad als het goed is en weer veel geklust. Iedereen die nog niet zwanger is, succes met zwanger worden!
hoi hoi, ik vind dat ook altijd zo'n moeilijk iets. Mijn moeder zei toen ik voor de 1e zwanger wilde worden ook: je moet er niet zo mee bezig zijn, dan kan je ongi ook uitblijven.:x:x:x Maar ik wil nu graag voor een 2e gaan en ik zit goed en wel in de 1e ronde en ben er nu al veel mee bezig! Is toch erg? Bij mijn vorige zwangerschap had ik altijd lange cyclussen en ze bleven soms ook wat langer uit. In de 9e ronde dat ik zwanger raakte, had ik ovulatietesten gekocht en teunisbloemolietabletten. Ik dacht: het is toch niet raak dus ga ik de volgende ronde ovulatietesten gebruiken en de tabletten. En toen was het ineens raak! Dus heb het eigenlijk nooit van me af kunnen zetten maar toch was het in de 9e ronde raak. Misschien dat als je er veel mee bezig bent wel iets invloed heeft, maar echt erin geloven doe ik niet. Hoe kun je zoiets nou van je afzetten? Dat is toch moeilijk? En een vakantie hielp bij mij ook niet toen ik zwanger wilde worden van de 1e. Nou succes hoor!! Liefs Jelisa
Het blijft gewoon zo dat alles op het juiste moment moet kloppen. Stress kan hier wel invloed op hebben, maar ja is het stress als je bezig bent met zwanger worden? Wij zijn sinds september bezig en wij zijn er ook mee bezig. Wie niet die zwanger wil worden?
tja, de gynaecologen van mijn zkh zeggen toch echt dat een teveel aan stresshormoon een zwangerschap kan tegenhouden. dus teveel stress in het algemeen en niet specifiek over zwanger worden zou ermee te maken hebben. Stresshormoon Verder wordt op prolactine geprikt, omdat van dit 'stresshormoon' geweten is dat het je normale vruchtbaarheid kan verstoren. Het gehalte ervan wordt sterk bepaald door externe omstandigheden: plotse gewichtstoe- of afname, jachtig of ongeregeld leven, stress... (bron: www.brusselivf.be) maar het is idd heel makkelijk gezegd.. hoe moet je er nou níet mee bezig zijn als die wens er toch enorm is??