wat wordt verstaan onder onregelmatige cyclus?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mendie, 10 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    dat vraag ik me echt heel erg af.
    wanneer wordt er gezegt dat je een onregelmatige cyclus hebt?

mijn cyclus is jarenlang gewoon 28 dagen geweest, en nee niet door de pil, want die slik ik al 9 jaar niet meer.
    nu is t soms 29 of 30 of 31 en afgelopen maand zelfs ineens 24 en dat heb ik echt nog nooit gehad.
    t staat allemaal nog best redelijk dicht bij elkaar.

maar wanneer is t dus een onregelmatige cyclus?

2. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    mmm..ik weet het niet zeker, maar wat jij aan dagen omschrijft zie ik niet als een onregelmatige cyclus... volgens mij moet er dan meer verschil in zitten.... je krijgt vast nog meer reacties..;)

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.158
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Volgens mij is daar niet echt een definitie voor.

Ik dacht dat een cyclus met een lengte tussen 28 en 32 dagen "normaal" wordt gevonden. Maar een cyclus hoeft niet per se elke keer even lang te duren. Het kan best wel eens één of twee dagen langer of korter zijn.

De cyclus is onregelmatig als het echt heel sterk wisselt. Bijvoorbeeld de ene keer 28 dagen, de andere keer 36, dan weer 31, dan weer 29 enz.

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Een cyclus tussen 21 en 34 dagen wordt als 'normaal' beschouwd. Maar het is mij ook niet helemaal duidelijk wat ze met een onregelmatige cyclus bedoelen. Weet wel dat mijn cycli daaronder vallen door m'n fijne uitschieters..

5. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Goede vraag, heb ik eigenlijk ook nooit zo bij stilgestaan. Ik denk een beetje wat ik heb (zie onderschrift)???

6. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Onregelmatige cyclussen worden door sommige pas echt als onregelmatig beschouwd als je rond de 40 a 45 dagen komt, en dan ineens weer rond de 20 dagen. Maar extremere gevallen komen natuurlijk ook voor!

Zelf had ik 48, 75, 105

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.448
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mijn cyclus (zonder hormonen tussen de 19 en 24 dagen) wordt niet als regelmatig beschouwd.

8. bereke

bereke Niet meer actief

Een fert.arts vroeg aan mij: is je cyclus regelmatig? En ik zei hem dat het toch eerder onregelmatig is. Maar daar kreeg ik als antwoord op "dat het nog erg goed mee viel" en dit zijn mijn cyclussen: 42-39-35-31-32-33-38-45-39-37.

9. Blaak

Blaak Niet meer actief

ja ik denk als het allemaal een beetje "regelmatig" is eentje rond de 40 dagen de ander blijft hangen rond de 20 dagen.. maar onregelmatig is echt als je uitschieters heb van eerst 20 dagen, dan ineens 40 dagen, en dan ineens 30 dagen.. zon verschil telkens dat niet echt dicht bij elkaar ligt.

Deel Deze Pagina