Wat zou jij doen? baby heeft geen eigen kamer

Discussion in 'De lounge' started by Mamavyas, Oct 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht
    Hallo dames,

Ik weet niet of ik dit topic op de goede plek open. Als het niet goed is dan hoor ik het wel.

Ik heb een 4 slaapkamers, waarvan een een verlengde is van mijn officieele woonkamer. Ik heb dus nu 2 slaapkamers, 1 kamer voor me zoontje en de andere voor ons zelf. De 3e slaapkamer is precies tegenover de woonkamer en ik heb de schuifdeur open gemaakt en heb in die 3e slaapkamer arabesq styl ingericht erg mooi hoor. Nu verwachten we een 2e kindje erbij, dit betekent dat ik nu geen eigen slaapkamer heb voor ons 2e kindje.

Nu ben ik heel erg aan het twijfelen geslagen. Aan de ene kant wil ik de 3e slaapkamer arabesq style niet kwijt omdat we daar erg veel gebruik van maken en ontzettend veel geld heeft gekost. Aan de andere kant vind ik het erg moeilijk dat ons 2e kindje geen eigen kamer heeft. Die komt dan op onze kamer. Althans het bedje en klamboe. Commode en kledingkast staan bij me zoontje op de kamer. Mijn zoontje heeft een grote kledingkast en daar kunnen ze beiden gebruik van maken.

Kortom wat zou jij doen? Ik hoop dat ik de situatie zo duidelijk mogelijk heb geschets.

Groet,

Mamavyas:)

2. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    hoi hoi,

Mag ik vragen wat arabesq styl is??

Wij hadden hiervoor een 2 kamerwoning,dus onze dochter heeft een jaar bij ons op de slaapkamer gelegen,maar daarna werd het wel erg moeilijk,en hebben we nu gelukkig een 4-kamer woning.

Maar het eerste jaar maakt het helemaal niet uit hoor,en hebben jullie toch nog even de tijd om uit te zoeken wat jullie precies kunnen doen!

Succes!!

3. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ehm ik zou toch de baby een eigen slaapkamer geven
    rust en regelmaat staat op nummer 1
    en wat het ook heeft gekost een kamer dat zij zo maar ik vind dat je een kind altijd zijn eigen kamertje moet kunnen bieden
    zo dat je ook je eigen prive kan behouden en niet stillentjes hoeft te doen maar ook dat het kindje zich eigen dadelijk terug kan trekken in zijn eigen kamer
    maar dat is mijn mening

4. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Voor het begin kan ze natuurlijk prima bij jullie op de kamer, maar lijkt me toch niet handig voor de lange tijd? Kan de slaapkamer van jullie zoontje niet in tweeen?

5. Lad

Lad Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,755
    1
    0
    Kan je van die arabesq kamer (weet niet wat het is) jullie slaapkamer maken>? ik zou ook voor eigen kamer baby gaan.

6. mama em

mama em Fanatiek lid

Apr 2, 2008
    1,315
    0
    36
    ik vind idd dat een kind uiteindelijk een eigen kamer moet hebben.
    Maar in het begin is het niet echt nodig. Ons ukkie heeft bijna 3 maanden in de wandelwagenbak bij ons op de kamer geslapen, kan natuurlijk ook langer...

7. 4days

4days Niet meer actief

Ik zou eerlijk gezegd ook een eigen kamertje geven. Wij hebben ruim 5 maanden met zijn 3en in 1 kamer gewoond, we hadden alleen een klein studiootje. En het is gewoon echt ontzettend onpraktisch. Altijd stil doen als de baby slaapt... En snachts werd hij regelmatig wakker door het gesnurk van pa... Ik was echt ZO blij toen we een grotere woning met 3 slaapkamers kregen!

8. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Mijn meissie is nu 13 maanden en geen enkele nacht heeft zij nog in haar eigen kamertje geslapen.
    Ze heeft er wel een hoor. Haar kast, commode en wiegje staan daar nu. Haar ledikantje staat naast mijn bed. En savonds kijken papa en mama nog even verliefd naar een tevreden slapent kindje. En af en toe kijkt tevreden kindje terug als ze even wakker is.
    Nog geen enkel probleem gehad. Telkens zeggen we "dan en dan moet ze toch eens naar dr eigen kamertje" En daar zijn we dan allebei voor....maar dan kijken we ook n beetje sip zo van we willen haar niet missen nog... Dat zachte zuchtje af en toe. Dr gerommel als ze de fiep (oh euh...speen ;)) niet kan vinden. Daar worden we gelukkig van :D
    Moet we wel bij zeggen dat Wendy een erg makkelijk kindje is!

En hoe oud is jullie zoontje nu? Misschien kunnen ze wel op 1 kamer als de baby oud genoeg is? Ik zou willen dat er hier 2 op 1 kamer konden.
    Maar mn 2 oudste (10 en 12) maken elkaar met elk een eigen kamer af en toe het leven al veelste zuur. En Wendy kan niet op een kamer waar kleine rommeltjes rond zwerven uiteraard.
    Maar goed wij hebben dan (precies) genoeg kamers.
    Maarja of dat wenselijk is als de baby een meisje blijkt... En of zoontje dat wenselijk vind...
    Ideaal is het natuurlijk allemaal niet!
    Misschien kun je inderdaad slaapkamer nr 3 in die styl waarvan ik ook niet weet wat het is als eigen slaapkamer nemen. Dat vond ik ook n mooie oplossing.

9. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht
    Dames bedankt voor jullie reacties. Kamer van me zoontje is te klein om deze in tweeen te delen helaas.

Voor de gene die niet weten wat ik bedoel met arabesq styl oftewel marokaanse meubels/interieur, zal ik even een foto uploaden. Zo hebben jullie een beeld.

10. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Kan je niet van die arabesq styl jullie slaapkamer maken, en dan van jullie huidige slaapkamer de babykamer?

11. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht
    Dit is enkel een voorbeeld er zijn genoeg stylen.

12. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht

Als we marokaanse interieur toch weg halen wordt sowieso die kamer ons slaapkamer en gaat de baby naar ons kamer. Anders slaapt de baby te dicht op de woonkamer en is er geen rust voor de baby.

Stiekem hoop ik toch te verhuizen maar gezien mijn inschrijving(ik sta 4 jr ingeschreven) kan het nog een aantal jaar duren. Daarom zoeken we ook een goede oplossing.

13. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik zou persoonlijk ook er voor gaan om een eigen kamertje te maken, denk dat dat voor jullie en voor haar het beste is ..

Ik persoonlijk ben ook niet iemand die een jaar lang die kleine in onze slaap kamer zou laten slapen, dat heb ik met kyano ook niet gedaan die heeft alleen de eerste nacht bij ons geslapen en daarna gewoon gelijk in zijn eigen kamer...

Is jullie kamer niet groot genoeg om in tweeen te delen ??

14. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    hadden jullie daar dan niet over nagedacht toen jullie voor de tweede keer zwanger werden?

Voor het begin kan het natuurlijk wel de kleine bij jullie op de kamer.
    Maar dat kan ook niet voor altijd natuurlijk ( met een 15 jarige op dezelfde kamer slapen lijkt me niet echt super :p )
    Weet niet hoe groot de slaapkamer van jullie zoontje is. Dan kan later de tweede daarbij slapen. Maar goed. Als de tweede een meisje is dan zullen ze wel na verloop van tijd ieder een eigen slaapkamer willen.

Dus ik denk : ff tanden op elkaar. Zonde van de marrokaanse kamer en het vele geld dat je erin hebt gestoken maar toch daar een slaapkamer van maken. ( misschien een slaapkamer in die style creeeren voor jullie )
    De baby komt toch vóór een mooie kamer lijkt me ;)

15. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht
    Natuurlijk hebben we hierover nagedacht voor dat ik zwanger werd. Toen hadden we een plan opgezet en dat is komende 6 mnd baby bij ons op de kamer en daarna een eigen kamer voor onze baby. Nu twijfel ik heel erg.

15 jarige op een kamer is denk ik inderdaad ook niet zo slim. Maar dat zou dan over 15 jaar zijn en ga ervanuit dat we tegen die tijd dat ik een andere woning heb;).

16. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Als je gaat verhuizen ben je je arabesk kamer toch ook kwijt;)

Ik zou in jou geval ervoor kiezen om toch die kamer te gaan gebruiken als ouder slaapkamer en de kids ieder een eigen kamer te geven. Maar dat kun je natuurlijk ook allemaal realiseren als de kleine er is, omdat je je kindje sowieso het eerste half jaar op jullie kamer wil laten slapen..Kun voorlopig nog even van je mooie kamer genieten...

17. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Wij hebben een woning met twee slaapkamers boven. Nu waren dit er van oorsprong drie, en het is ook mogelijk om vrij simpel terug te verbouwen naar drie slaapkamers.
    Toch gaan wij dit nog niet doen. De beide kamers zijn gigantisch, en dat vind ik heerlijk. Deze nieuwe uk zal net als Babet 6 maanden bij ons op de kamer liggen. We hebben daar ook al de wieg staan, en er staat een grote commode, zodat we 's nachts niet een kind wakker hoeven te maken als de ander een luier nodig heeft.

Na die 6 maanden gaan de kinderen een kamer delen. Totaan kleutertijd lijkt me dat geen enkel probleem, ook niet bij verschillende geslachten. Het enige wat het lastig kan maken is dat ze elkaar wakker kunnen houden. Daarna hoop ik verhuisd te zijn en anders gaan we alsnog die extra kamer maken.

Ik zou gewoon even aankijken hoe het gaat. Een weekend flink klussen en je hebt een nieuwe kamer gecreerd. Dus waarom zou je het bij twijfel vooraf doen? De kraamhulp adviseerd toch rooming-inn voor de eerste 6 maanden.

18. E1982

E1982 Bekend lid

Feb 17, 2009
    971
    0
    0
    Kun je de Arabesque stijl niet in je woonkamer integreren? Dan behoud je de stijl en heeft je kindje een eigen kamer...

19. Bri

Bri Niet meer actief

Bij ons gaat de baby eerst op onze slaapkamer en daarna gaat hij/zij een (grote) slaapkamer delen met grote broer. Ik heb vroeger jaaaaaren mijn kamer gedeeld met mijn zus en heb daar echt niks aan overgehouden.
    Wij houden dan een kleine slaapkamer over voor een logeerbed; niet dat we zo vaak logés hebben maar ik slaap vaak slecht en ga dan liever ergens anders liggen woelen of wat lezen, ipv mijn vriend wakker houden.

Mocht het niet goed gaan, bijvoorbeeld omdat ze elkaar wakker houden, kan de baby een tijdje de kleine kamer krijgen - en ga ik wel liggen woelen op de bank in de woonkamer.

Share This Page