Kinderbijslag

Discussion in 'De lounge' started by Biancaaa, Jan 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

May 22, 2006
    1,852
    0
    0
    Flevoland
    Hallo allemaal
    Weet niet helemaal waar ik dit onderwerp het beste kan plaatsen dus vandaar maar hier.
    Ik had een vraag over Kinderbijslag.
    Onze dochter is in december geboren en in januari krijg je weer kinderbijslag, nu kreeg ik wel gewoon van onze 1e dochter maar van onze dochter die afgelopen december is geboren hebben we niks ontvangen.
    Nu hoor je toch ook gewoon in januari 2 keer te ontvangen? of zit ik er nu naast??

Groetjes Bianca

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,363
    267
    83
    Noord-Brabant
    Dat krijg je pas op 1 april.

3. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Lijkt mijn het beste passen bij baby en dreumes.

maar on topic

Het ligt er aan voor de hoeveelste je kindje geboren is.
    wij hadden dat toen ook onze dochter is van september. en kregen toen niet de 1e keer er na. maar pas de tweede.

4. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,824
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    je krijgt het volgens mij pas als je kindje 3 volle maanden geboren is. Wij kregen dus voor onze dochter, die in half juli geboren was, pas per 1 januari kinderbijslag.
    Als ze weken eerder was geboren; hadden we 1 kwartaal eerder kinderbijslag gehad, maar ach..

5. Skye

Skye Niet meer actief

Je krijgt de kinderbijslag niet vooruit, maar achteraf. dus in januari, krijg je dus de kinderbijslag van oktober, november, december. En aangezien je kindje pas in december is geboren, vervalt die maand kinderbijslag. Dus jij krijgt 1 april de bijslag van januari, februari en maart!

6. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

May 22, 2006
    1,852
    0
    0
    Flevoland
    okeej heel erg bedankt
    helemaal duidelijk

7. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

je zit er helemaal naast ... het kwartaal daarop dus in april krijg je kinderbijslag.

maddox is vorig jaar juli geboren.. 16 juli om precies te zijn en pas deze maand heeft hij voor het eerst kinderbijslag ontvangen

8. Maddie

Maddie Fanatiek lid

Sep 15, 2009
    1,391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Jaa 1 April komt dat, Quinten is in Oktober geboren, dus dat krijg ik na het 1e kwartaal van dit jaar.. ;)

9. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    dat krijg je het tweede kwartaal pas, ik ben in augustus bevallen van mijn tweede kindje en voor haar heb ik het deze maand ontvangen,...

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,269
    6,179
    113
    Even ter aanvulling omdat ik iets las over vervallen..
    Je mist geen kinderbijslag, want je krijgt het ook een kwartaal later 'doorbetaald'. Dus als je kind dan in december 18 wordt, krijg je alsnog de laatste kinderbijslag in januari.
    Hoop dat het een beetje duidelijk is..

11. Ischa31

Ischa31 VIP lid

Sep 5, 2007
    6,944
    83
    48
    thuis
    Ik heb wel in januari al kinderbijslag gekregen maar mijn zoon is ook precies op 1 oktober geboren, en vanaf 2 oktober zou ik het ook pas in april hebben gekregen.

Share This Page