ovutesten wie helpt?

Discussion in 'Zwanger worden' started by -, Nov 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Hoi is nieuw voor mij maar heb besloten ze te gaan gebruiken ze zijn van deze site :rolleyes: die strips. Hoe kan ik ze het best gebruiken?wanneer? moet ik uitgaan van de korste cyclus? ik ben op 4 novem ongie geworden,
    wanneer moet ik gaan beginnen met testen? ik hoop zo meer inzicht te krijgen in mijn cyclus,bedankt he jennie72 :D

2. Niet meer actief

Hoi Era dat weet ik wel maar hoor het liever van jullie eigenlijk is makkelijker, bedankt jennie72

3. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Ik heb toen die van CB digitaal gebruikt, wel duur maarre gebruiksvriendelijk...
    Geen moeilijk gedoe met het intepreteren van een streep...SMILE OF GEEN SMILE lekker simpel.
    Kep ze 1 maand gebruik en ja hoor! Maar ja we weten hoe dat is afgelopen...
    Succes meis...

4. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    ik heb nu ook ovu testen gebruikt maar na een paar positieve en daarna niets betekent dat dat je ei dan geweest is?

liefs

5. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Volgens mij (ik heb die van CB digital gebruikt) zodra je een SMILE had zou je eisprong binnen 24-48 uur komen dus hoef je daarna niet te testen...
    Dus ik denk dat ie idd al geweest is..
    Greetz Silla

6. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    ik had vandaag nog getest omdat ik zat, zon, ma en dinsdag een streep had net zo dik en gister een dikke streep dus wilde kijken hoe het vandaag was en dit was een vage streep dus vandaar dat ik wilde testen nou heb gisteravond nog geklust :oops: dus hoop dat dat goed was en dat daarna mijn ei was morgenavond voor de zekerheid nog maar klussen ;)

liefs

7. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Dan heb je echt tijdig geklust hoor...
    Enne beter te veel dan te weinig ;)

Ik duim voor je meis

8. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    kan ik misschien beter vanavond nog klussen dan, misschien was mijn ei vandaag?
    moet zeggen dat ik al heel de dag een gevoelige buik heb met wat steekjes links

liefs

9. Silla

Silla VIP lid

Jan 31, 2006
    11,064
    0
    0
    Noord - Holland
    Tja de ene zegt...elke avond heeft geen zin want de zaadjes zijn 72 uur goed, maar als je zin hebt moet je het gewoon doen hoor!

Ik heb gelukkig na alle rondes me lijf wel een beetje door...ik weet (en nu zeker nu ik ook temeratuur) bijna precies wanneer ik in mijn vruchtbare periode zit, en klus dan om de dag...
    Ook deze keer zat ik goed en ook ik heb toevallig (omdat we zin hadden) 2 dgn achter elkaar geklust...
    Meis het hoeft niet maar als je zin hebt...GO 4 IT!

Greetz Silla

10. Piet

Piet Actief lid

Aug 26, 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Op mijn testen stond da tik beter tussen 10.00 en 20.00u kon testen, urine op kamertemp laten komen en dan teststrook erin.
    Heeft bij mij geholpen (had lichte ovutest eergister) want gister heb ik een echo gehad en toen stond er een ei klaar. Vanochtend (jaja, ik weet het: alles vaut gedaan) had ik teststreep zelfs vóór controlestreep.

11. hairdresser

hairdresser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,409
    0
    0
    wat is de beste tijd om te testen met de strips (ovulatie testen)

moet je elke keer op de zelfde tijd testen?

12. Fiorentina

Fiorentina Actief lid

May 5, 2006
    121
    0
    0
    Jenny72,
    Je kunt het beste gewoon overdag testen en als je steeds op hetzelfde tijdstip test, dan heb je de grootste kans dat je je piek niet mist.
    Verder op basis van je kortste cyclus kun je even in de gebruiksaanwijzing kijken op welke dag je moet beginnen met testen. Het kan zijn dat je er meer dan 5 nodig hebt, gewoon doortesten tot je een even dikke lijn of een dikkere krijgt. Ook interessant om de dag erna nog es te testen om te kijken of je nog steeds positief test of alweer negatief.

Veel succes!

Groetjes

Fiorentina

13. Niet meer actief

Hoi ik vanmorgen er 1 gebruikt maar er was maar een heel licht lijntje te zien is mijn piek dan nog niet begonnen? ik heb het idee dat ik een late eisprong krijg steeds. :rolleyes: bedankt jennie72

14. Mickey06

Mickey06 Actief lid

Aug 2, 2006
    331
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb vanochtend met ochtendurine getest...is het nog ochtendurine als je om 11.30 uur opstaat...?

2 dikke strepen, maar zou dit tellen?

15. hairdresser

hairdresser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,409
    0
    0
    kan je hem in je album zetten( een foto)
    ben benieuwd kan ik vergelijken.
    tja wat is vaag enzo.
    heb jij ook wel eens een test gedaan voor de ovulatie waar je geen lijn opziet.Mickey06

16. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,727
    0
    0
    bij 2 lichte strepen is je eisprong nog niet en de buurt
    moeten 2 even dikke strepen zijn.

17. Mickey06

Mickey06 Actief lid

Aug 2, 2006
    331
    0
    0
    Noord Holland
    @ hairdresser: Ik kan er helaas geen foto van maken..:(
    Mij borsten doen onwijs zeer terwijl ik dat normaal pas een week na mijn ei heb. Misschien was dit een hele heftige eisprong haha...

18. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    Ik vroeg me af...
    Stel ik heb 's ochtend een negatieve ovulatie test gehad, kan het dan zijn dat je als nog 's avonds een positieve krijgt?
    Of zou ik dan 's ochtends al een licht streepje moeten hebben?

19. Mickey06

Mickey06 Actief lid

Aug 2, 2006
    331
    0
    0
    Noord Holland
    Volgens mij zie je altijd eerst een licht streepje.

20. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Ovulatietesten moet je vaak juist NIET met ochtendurine doen, dat geeft namelijk een vertekend beeld. Lees de gebruiksaanwijzing daar staat in of het wel of niet kan.

Share This Page