Wanneer clomid starten na miskraam?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Druif78, 27 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb net na 7wk en 3 dagen een miskraam gehad. Heel erg verdrietig. Maar hoe oneerbiedig het misschien ook klinkt, ik zou zo graag weer heel snel zwanger willen zijn! Mn man denkt er gelukkig net zo over.
    Ik ben nog aan het vloeien en de VK heeft ook gezegd dat wanneer dat is opgehouden ( wat ca 1 week duurt) dat ons dan niks meer in de weg staat om het weer opnieuw te proberen.
    Echter... ik heb cyclussen van tussen de 45 en 60 dagen. Ik wil eigenlijk echt geen cyclus afwachten met klussen!
    Ik heb ook een receptje clomid thuis liggen welke ik zou moeten starten op dag 3 van de menstruatiecyclus, maar wat ik me afvraag: telt het vloeien ook als menstruatie? Vlgs de poli van de gyn die ik heb gebeld moet ik eerst afwachten tot de inwendige echo van vlg week laat zien dat ik "schoon" ben van binnen, maar dan is die 3e tot 7e dag dat ik de clomid moet slikken allang voorbij.

Zijn er meerdere vrouwen die hier ervaring mee hebben? Hebben jullie medicatie gekregen om de menstruatie op te wekken? Om vervolgens daarna te starten met clomid?
    Of "netjes" eerst een spontane eisprong afgewacht, wat misschien bij mij dus nog wel 2 maanden kan duren?

Sorry voor het lange verhaal maar ik kan hier nergens antwoord op vinden.

2. Chai

Chai Niet meer actief

#2 Chai, 27 okt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 okt 2010
    Hoi,
    Ik heb verder geen info over clomid.
    Maar ik had ook zulke lange cyclussen en was gewoon de 2de ronde al zwanger. Dus het is maar net hoe snel je het wilt hebben..
    Ik zou gewoon de eerste cyclus zonder clomid klussen, dat is ook beter voor je lichaam na een miskraam. En misschien met wat geluk ben je dan al zwanger zoniet kan je dan ook nog altijd met clomid starten.

Sterkte met je verlies trouwens en super dat je er meteen weer voor wilt gaan.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ah, bemoedigende reactie, fijn!
    Oja, ik kan natuurlijk altijd gewoon 1 ronde zonder clomid afwachten en proberen of het lukt, maar ik ben dus bang dat dat zo weer 50 dagen kan duren tot de eisprong. Ben een beetje ongeduldig ;)

4. Chai

Chai Niet meer actief

Haha, ik snap je ongedult, dit voelde ik ook.
    Dat eeuwige gewacht met een lange cyclus is echt zenuwslopend!
    Het kan wel zo zijn dat je cyclus verandert na een miskraam en hij nu dus korter word met wat geluk. Zou echt je lichaam even zijn eigen ding laten doen, vergt best veel van je lichaam een miskraam.
    Anders bel of mail jeje HA, die heeft vast wel advies. :)

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    haai druif... ;)

euhm, hier zei mijn gyn niet starten met clomid...(heb pco) want je lichaam moet het zelf herpakken.

Je moet toch weten of het idd schoon is..en als je gaat stimuleren en er blijkt nog wat te zitten...lijkt me niet echt gezond voor je lichaam'.

Wat ik zou doen...wacht even je bloeding en echo af...kijk daarna (je gyn zal waarschijnlijk zeggen, starten met clomid na nieuwe bloeding) hoelang het duurt...zit je bv over de 36 dagen heen...vraag je gyn om een echo of bloedtest om te kijken hoever je in je cyclus zit...en dan om medicijnen om hem af te breken zoals provera....dan krijg je een bloeding en daarna kan je vers beginnen!!

Succes.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Heey! :D
    Oja wat je zegt daar zit wel wat in: clomid starten als er nog wat zit is misschien ook wel gevaarlijk?! Ik wilde idd weten of er een mogelijkheid was om indien de cyclus weer erg lang gaat worden, om dan in te grijpen. Ja dus: met provera? Ik had ook wel van primolut gehoord? Ik weet niet wat het verschil is?
    Ik ga maar afwachten wat de gyn zegt ( wrs idd afwachten) en dan afspreken dat als we weer richting de 40 dagen gaan om dan in te grijpen. Dat lijkt me een goede tussenweg.

Deel Deze Pagina