Bruin bloedverlis na eisprong

Discussion in 'Zwanger worden' started by Dikkie, Dec 24, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dikkie

Dikkie Lid

Dec 24, 2006
    5
    0
    0
    Leerkracht
    Den Haag
    Hoi

Inderdaad heel fijn om te lezen dat hier meer mensen last van hebben. Ik ben sinds een jaar gestopt met de pil en heb sindsdien ook last van bruin bloedverlies na mijn eisprong. De ene maand heel veel en de andere maand iets minder.

Ik ben hiervoor bij de gyneacoloog geweest. Die heeft me een tijdje zoet gehouden met allerlei onderzoeken en daaruit bleek dat alles goed was. Omdat het nog steeds niet gelukt is om zwanger te worden is mijn man de vorige maand ook onderzocht en ook hij is gezond.

Nu hebben ze de vorige maand wel een vleesboompje (is niet heel ernstig) in mijn baarmoeder gevonden. Ik wordt over 2 weken onderzocht of dit mijn vruchtbaarheid kan beinvloeden. Mijn gyneacoloog beweerdde dat een vleesboom niet de oorzaak kan zijn van bruin bloedverlies maar na uitvoerig onderzoek op internet heb ik toch het vermoeden dat dit de oorzaak is.

Allemaal heel vervelend en ik wordt er erg onzeker van. Zijn er vrouwen die dit ook hadden en toch zwanger zijn geworden? En zo ja, hadden ze dan ook last van bruin bloedverlies toen ze zwanger bleken te zijn?

Ik zit vol met vragen.... maar ik kan nawelijks antwoorden vinden...

Groetjes Dikkie

2. Loyus

Loyus Lid

Nov 15, 2006
    41
    0
    0
    Hoi Dikkie,

Ik ben 8 maanden bezig mijn cyclus is niet ideaal. Meestal ben ik eerder ongesteld dan de gemid. 28 dagen, maar laatst was ik een week te laat. Het komt vaak voor dat ik, net als jij, na m'n eiersprong bruinig bloed verlies heb.
    Ik heb via hier ovulatietesten gekocht en ik was heel blij dat ik, volgens de test, en eisprong had. Maar na 3 dagen had ik alweer bruin bloed verlies.

Ben nu bij de dokter geweest en ik moet bloedprikken om te kijken of de aansturing vanuit de hersenen goed gaan en ik krijg een inwendige echo om te kijken of daar alles goed is.

Mijn huisarts zij dat ik me niet te druk moet maken en dat als alles perfect is dat je dan maar 20% kans hebt om zwanger te worden...

ik probeer me daar aan te houden en positoef te blijven, ook al is dat soms heeeeel erg moeilijk.

Succes dikkie. ik hoop dat je over 2 weken meer duidelijkheid krijgt.

3. Dikkie

Dikkie Lid

Dec 24, 2006
    5
    0
    0
    Leerkracht
    Den Haag
    Inderdaad soms erg moeilijk om hoop te houden!
    Ik heb gelukkig ook een eisprong, ik ben aan het temperaturen met fertilityfriend.nl en dat geeft heel veel duidelijkheid over je eisprong. Dat zou misschien ook iets voor jou zijn, hier kan je in een tabelletje je temperatuur bijhouden en zo kan je zien of je je eisprong gehad hebt (dit wordt met een duidelijke streep automatisch berekend).

Verder heb ik ook bloed geprikt en ook daaruit bleek dat ik een eisprong had en dat mijn aansturing met de hersenen goed is. Mijn gyneacoloog heeft me de laatste keer min of meer verteld dat ik er mee moet leren leven dat ik bruin bloedverlies heb. Nu de vleesboom is ontdekt hoop ik eigenlijk dat dit misschien toch de oorzaak van het bloeden is want ik wordt er echt gek van! De laatste keer heb ik 2,5 week lastgehad (incl. ongesteldheid)!

Bedankt voor je reactie en ik wens jou ook veel succes!

4. Dikkie

Dikkie Lid

Dec 24, 2006
    5
    0
    0
    Leerkracht
    Den Haag
    Ik heb heel goed nieuws!

Ik ben zwanger! Ik had de laatste 3 dagen na mijn bruine bloedverlies helemaal geen afscheiding meer. Ik moest gisteren ongesteld worden maar er kwam niks! Heb gister en vanochtend een test gedaan en bij allebei blijk ik zwanger... Ik kan het niet geloven.

Dus voor de dames met bruin bloedverlies na hun eisprong (ik denk bij mij door het pas ontdekte vleesboompje), er is hoop! Ik had het elke cyclus en dacht dat zodra ik dit had mijn kans op zwangerschap was uitgesloten maar dat is dus niet zo! Ik heb me zelf gek gezocht op internet over dit onderwerp maar niet veel erover gevonden. Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft.

En nu hopen dat alles goed gaat..... Maar voorlopig kan het einde van dit jaar voor mij niet meer stuk!

5. Loyus

Loyus Lid

Nov 15, 2006
    41
    0
    0
    Gefeliciteerd! :D

Ik ben blij om te horen dat bruin bloed verlies na de eiersprong niet betekend dat je niet zwanger kan worden.

Heel veel succes en doe je rustig aan?

6. LDP

LDP Lid

Nov 10, 2006
    45
    0
    0
    Gefeliceteerd!

Wat super leuk voor jullie!

Je verhaal geeft me wel een beetje hoop want ik heb elke maand het zelfde proleem.

Succes met je zwangerschap!

Share This Page