Als het bericht wat later wordt gezet, krijgen we (hopelijk) in tussentijd geen aanvragen Anders zouden ze weer gewoon sturen, zonder de tijden te weten! Bedankt Lotte voor de wijzigingen! Ik neem nu zelf een pendel-rustmoment, maar eens ik weer wat actiever ga werken, zal ik een voorstel-topic doormailen! Liefs Toekan
Goed geregeld! Ik heb een hysterisch druk leven en dus geen vaste pendelmomenten, maar als het zo kan worden aangeven, prima! Ik maak even een sticky topic in pendelen aan.
Ik heb vanmorgen gependeld en het aangeven via het meld icoontje maar ik denk dat het niet meer (tussen die tijd) gezien is...gelukkig meer dan genoeg mensen die het wel zagen.,,!
Nou dat werkt dus ook niet...volgens mij heb ik geschreven dat ik aangeef wanneer ik pendel, maar ik heb in 1 nacht tijd al 38 ongevraagde pendelverzoeken in mijn box. Wil iemand mijn voorsteltopic eens lezen en kijken of het duidelijk genoeg is zo? Want als het blijft leiden tot al die mailtjes, overweeg ik om er dan toch maar mee te stoppen of er geen reclame meer voor te maken...
Ik ook Want je blijkt je eerste bericht dus niet meer aan te kunnen passen. Héél fijn.... Ik was er ook al bang voor hoor..mensen lezen alleen maar dat je pendelt en sturen meteen een bericht zonder te kijken wat je nog méér schrijft. Ik smijt de mail leeg en zie wat er gebeurt. Blijft het zo gaan, trek ik me toch terug, want ik wil dolgraag helpen, maar niet als mensen de aangegeven grenzen overschrijden.
Daar waren we dus al een beetje bang voor. Wat we zouden kunnen doen is geen voorstel topics van de meiden die pendelen maar als iemand wil dat er voor haar gependeld wordt dat ze een verzoek plaatst in het forum, jullie kunnen dan reageren dat je wel wilt pendelen. Lotte
Dan moeten we wel weer coördineren wie wie doet...Hoewel: de meeste dames willen door meerderen gependeld worden. Dus een centraal topic waarop de pendelaars naar believen kunnen reageren, is wat mij betreft ook een optie. Wellicht zetten we er dan wel even bij wie wie gependeld heeft?
Eigenlijk net zoals het forum "stel je vraag aan de voedingsdeskundige" alleen dan "plaats hier je pendel verzoek". De pendelaarsters kunnen reageren in dat onderwerp dat ze wel willen pendelen. "Ik wil wel voor je pendelen stuur me maar een pb met de gegevens en ik zal de uitslag hier in dit topic z.s.m. plaatsen". Degene die het pendelverzoek geplaatst heeft kan een abonnement nemen op het topic en krijgt een pb wanneer er gereageerd is in dat topic. Dus een uitleg bovenin het forum waarin we vertellen dat ze in dit forum hun pendel verzoeken kunnen plaatsen. Meiden die pendelen kunnen reageren. Eventueel een lijstje met de dames die pendelen en een uitleg wat je allemaal in je pendel verzoek moet vermelden bovenaan het forum. Kan of wil je niet pendelen dan moet je niet reageren. Zoiets? Lotte
Dat lijkt me een heel goed plan, Lotte! Zij die dan tijd hebben pendelen dan en zo weet de aanvrager ook precies waar ie aan toe is. Ik wil deze werkwijze best gaan volgen!
Ja ik vind het zeker ook een goed plan. En dan ook even duidelijk zeggen dat ze geen pb's moeten sturen!
Klinkt op zich wel goed idd! ben benieuwd hoe het in praktijk werkt..maar bedankt voor het meedenken Lotte.
klinkt wel goed, maar heb toch enkele vraagtekens.. ik zie het forum plots vol staan met die berichtjes waar iedereen om een pendel vraagt. En als je zelf kiest of je pendelt of niet, pendelen we dan enkel de dames die net op dat moment iets posten of beginnen we bij de oudste? welke kies je dan uit om te pendelen en hoeveel van die topics gaan er zo worden geopend? Als je ziet dat er nu al veel dames het zo proberen....
Misschein even vragen hoe de verloskundigen etc het doen? Volgens mij beginnen die meestal bij de oudste. in principe kun je zien als je inlogt welke onderwerpen nieuw zijn. idee misschien om het hele pendeltopic leeg te gooien en met een schone lei te beginnen? Ik weet alleen niet of dat mogelijk is. Lotte, kun jij daar iets over zeggen?
ja maar de verloskundige beantwoorden ook elke vraag die ze krijgen... Als ik eerlijk ben zie ik mezelf nog niet alle topics die worden geopend beantwoorden. Als je ziet hoeveel pb's je al niet krijgt op een dag. En ik zou het ook spijtig vinden als er dan wat strubbelingen ontstaan in de zin van: 'ooh en jij hebt een pendel van Hellen/toekan/allwoman en ik niet' Maar ik begrijp dat dit een complex iets is, dat niet op één twee drie een kant en klare oplossing heeft..
GHmm..ik begrijp jouw bezwaren ja. ik heb ook wel de ervaring dat sommige dames die een verzoek doen, zich soms erg veeleisend opstellen. Maar de vraag is ook, of wij daar ons probleem van moeten maken. Iedereen vindt het leum een paar pendeluitslagen te hebben, immers. maar een enkeling overdrijft misschien. We doen ons best, en als een vraag is beantwoord door enkelen, is dat mijns inziens prima. het blijft lastig he...je wilt mensen graag helpen, maar niet op die manier dat je er een dagtaak aan hebt. Wat vinden de andere dames pendelaars?
Ik pendel niet, maar zat mee te lezen en te denken. Is het een idee dat de aanvragers een post plaatsen. De pendelaars bekijken in hun eigen pendeltijd wie er onderaan staat (die dus eerder aangevraagd heeft) en gaan voor hen pendelen. Misschien afspreken dat er per aanvraag max 3 pendelaars reageren? Als de pendel niet juist is dat de aanvrager na een maand weer een nieuwe aanvraag mogen posten?