wie is er ook kosteloos getrouwd?

Discussion in 'De lounge' started by Wondertje, Feb 17, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wondertje

Wondertje Fanatiek lid

May 7, 2006
    1,167
    0
    0
    zuid holland
    wie is er ook kosteloos getrouwd en hoe hebben jullie dat gevierd?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Kosteloos wordt voor iedereen moeilijk denk ik. Je bent altijd geld kwijt aan documenten zoals uitreksel bevolkingsregister en trouwboekje.

Wij hebben op maandag de partnerregistratie gedaan. Maandag is "gratis"

Totaal aan kosten waren we kwijt ongeveer 50 euro . Daarna hebben we de getuigen, bruidsmeisje( nichtje van 17 maanden) en mijn moeder ( die de trouwambtenaar was) meegenomen voor koffie/thee/fris en taart in een leuk restaurant ( 30 euro)

meer niet, maar het was erg leuk.

3. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    Wij,
    op het gemeentehuis was gratis.
    Alleen het feest erna kostte wel genoeg.

4. Chelsea

Chelsea Bekend lid

Aug 6, 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Hier is het op woensdag ochten gratis.
    Alleen het trouwboekje en uittreksels moesten we betalen.
    Daarna hier taart gegeten.
    En 's avonds naar de chinees met onze ouders, broers en aanhang.

5. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    Wij hebben een kostenloze partnersschapregistratie gedaan. Aan de uittreksels en het 'trouwboekje' waren we zo'n 60 euro kwijt. Ik heb zelf een bruidstaart gemaakt en die hebben we aangesneden bij de koffie. 's avonds heb ik een diner gemaakt voor onze ouders, broer en zus. Was heel gezellig :)

6. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    2,143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Wij zijn wel kosteloos getrouwd, maar dat komt omdat de gemeente vergeten is de rekening te sturen! Nu, vier jaar later, verwacht ik die ook niet meer! ;)

7. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Wij zouden de gratis trouwerij gaan doen, maar omdat mijn moeder de tijd zo onhandig vond heeft zij deze kosten op zich genomen.
    Wij hadden al eerder een gratis trouwerij in Wijchen meegemaakt en wisten dus dat die hetzelfde zou zijn als een betaalde dienst. (En idd gratis is natuurlijk niet helemaal gratis ivm kosten voor papieren en boekje).
    Vrienden van ons hebben eigenlijk zelf niets georganiseerd, die gingen gratis trouwen en daarna had haar zus bij haar thuis taartjes gehaald en champagne. En dat duurde eventjes.

Wij zelf hebben redelijk lowbudget gedaan door bij ons thuis een buffet te maken (door familie), en 's avonds hebben we een soort van hele grote verjaardag gevierd. Erg gezellig.

8. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    wij wilden in 1e instantie in spanje trouwen en daarvandaan de trouwkaartjes sturen maar omdat dat gewoon simpelweg niet kon, hebben we er voor gekozen om op maandagochtend te trouwen, daarna feestje voor fam en goede vrienden thuis om vervolgens de di-ochtend te vertekken naar spanje...

:D

9. Niet meer actief

wij ook!

Waren idd wel iets van 100 euro kwijt aan alle paperassen.

Iedereen die wilde komen is geweest.

Erna hadde we koffie met gebak.
    Koffie heeft mn schoonmoeder gekocht.
    Gebak hebben we van goede vrienden gekregen als huwelijkskado.
    Daarna zijn we met ouders en broer en schoonzus uit eten geweest, dit hebben we kado gekregen van mijn ouders.

Mn man zin outfit betaald door zijn ma. Mijn outfit door die van mij.

Bruidsboeket gekregen van ouders.
    Foto's zijn gemaakt door oom (bruidsfotograaf) en als huwelijkskado gekregen.

En als laatste, mijn schoonvader heeft een kever cabrio, dus die reed ons naar gemeentehuis!

Nou, is dit een complete dag of niet?

10. Monika

Monika VIP lid

Aug 12, 2005
    8,246
    72
    48
    Female
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hier was het op de dinsdagochtend 'gratis' trouwen.
    Je betaald inderdaad alleen de kosten voor de papieren die er nodig zijn.

Hebben wij dus ook gedaan.

11. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Wij zijn ook kosteloos getrouwd, maar hebben daarna wel 2 dagen een trouwfeest gegeven, dus het heeft alsnog veel geld gekost :)

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    We waren wel geld kwijt aan de documenten en het etentje er na, maar verder niet.

Share This Page