vandaag voor de 2e keer bij vk geweest en hartje horen kloppen, ben nu 12 weken zwanger, moet ons dus aanmelden bij de kraamzorg. Maar, waar let je daarbij op? heb info van groene land en van icare. jullie meningen graag. bvd zonnetjes
Ik heb me ook via de zorgverzekeraar aangemeld en moest kiezen uit verschillende kraamcentra. Ik heb gekozen voor degene waar we de vorige keer (verplicht) de zorg bij hebben afgenomen. Is ons goed bevallen, het liefst willen we dezelfde kraamhulp weer! Als je informatie wilt, zou ik wat folders aanvragen en kijken welke jou het meest aanspreekt. De kraamzorg zelf zul je toch moeten ervaren, dat is zelfs van kraamhulp tot kraamhulp verschillend. Succes!
Jup, ik mag gewoon naar een kraamzorg bureau in de buurt opzoek, ik regel alles met hun en mijn verzekeing betaald en steld verder geen verplichtingen welke organisatie etc. Ik heb daardoor nu ook voor een particulier bureau gekozen. Alles word vergoed bij mij ook de eigen bijdrage. Ik ben verzekerd bij DSW met AV TOP aanvulling
Het kraamzorgbureau waar ik me bij aangemeld heb, probeert te garanderen dat je één en de zelfde kraamverzorgster hebt tijdens je kraamweek. Vond ik wel belangrijk met nog 2 kinderen in huis, die niet zo makkelijk aan vreemden wennen. De meeste kraamzorgbureau's hebben een internetsite met hun belangrijkste punten; als je borstvoeding wilt geven is het wel fijn als ze het certificaat hebben voor borstvoeding.
http://www.zilverenkruis.nl/apps/zka/co ... CC004D97EA Klik ff op de link misschien dat je daar wat meer informatie uit kan halen....