Niet zwanger, maar wel een kind.

Discussion in 'De lounge' started by jolie, Feb 16, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jolie

jolie Fanatiek lid

Oct 26, 2006
    2,089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Ik wil graag met jullie goed nieuws delen over de zoon van mijn vriend.
    Mark heeft een zoon uit een eerder relatie, 7 jaar is hij nu. Jammer genoeg ging hij en zijn ex uit elkaar toen hij pas 1 jaar was. Zijn zoon bleef bij zijn moeder wonen. Later kreeg zij nog 2 kinderen van 2 andere mannen. Toen de jongste 1 jaar was werd alle drie de kids uit huis geplaatst, omdat zij aan de drugs en de drank zat. Zijn zoon werd in een kindertehuis geplaatst en zijn broertje en zusje gingen samen naar een pleeggezin. Mark kon niet zijn zoon in huis nemen omdat hij vaak in het buitenland zit voor zijn werk, en ook niet omdat hij op dat moment geen rustig leefde leidde. Zijn zoon werd ook naar een pleeggezin gestuurd na een tijdje maar omdat hij een heel druk ventje is konden ze hem niet aan. Nu zit hij weer in een tehuis. Mark heeft zijn zoon dik een jaar niet meer gezien omdat zij beschuldigingen deed over hem. Eindelijk kwamen we zo ver dat Mark zijn zoon voor 1 uurtje in de 6 weken mog zien en later 1 uurtje in de 3 weken. Maar we hebben een maand geleden van jeugdzorg toestemming dat we zijn zoon om het weekend een dag mee krijgen, dat is nu 2x gebeurd. Die dagen waren waanzinnig voor hem en zijn zoon. Verleden week is de voogd van zijn zoon bij ons thuis geweest en hij heeft ons huis eerst goedgekeurd en ons denk ik, want nu mag zijn zoon om het weekend slapen. Als dat geen goed nieuws is. De ene weekend slaapt hij dus bij zijn moeder en de andere weekend bij ons. We gaan in augustas voor de voogdij vechten want dan komt de zaak weer voor de rechter. Jeugdzorg is voor een keer wel goed bezig.
    Zijn jullie ook niet blij als je dit bericht heb gelezen?

2. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ja inderdaad, het lijkt goed te komen dus. Nu mag zijn zoon (nou ja, ook een beetje jou zoon toch?) dus al om het weekend blijven slapen! Gefeliciteerd zou ik zeggen!

Groetjes Miep

3. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    :) idd heel fijn voor papa en zoon en voor jou natuurlijk

de verloren jaren haal je niet meer in maar een fijne toekomst kunnen jullie hem nu in ieder geval bieden

geniet maar fijn van het knultje heeft hij verdiend
    een kind moet zorgeloos door zijn kinderjaren kunnen lopen

dat is hem tot nu toe nog niet echt gelukt denk ik
    maar daar gaat nu vast verandering in komen

van harte gefeliciteerd met de hereniging van zijn/jullie zoon :)

4. Dip

Dip Bekend lid

Mar 28, 2006
    859
    0
    0
    kwaliteitsmedewerker
    Dat is een mooi bericht, Jolie; wat fijn dat jullie zo graag voor hem willen zorgen.. dat verdient zo'n ventje absoluut!

Succes met al het regelwerk!

5. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Super bericht!Ben heel blij voor jullie en voor t zoontje van Mark, wat zal die kleine blij zijn!

Vind alleen jammer dat je zegt dat jeugdzorg voor een keer goed bezig is. Ik heb via mn werk heel veel t emaken met jeugdzorg en ik vind het heel jammer dat jeugdzorg altijd slecht in het nieuws komt. Eigenlijk is het nl de overheid en de kinderbescherming die het jeugdzorg moeilijk maken. Ze zitten aan zoveel regels vast dat ze in sommige gevallen niks mogen doen omdat ze vastzitten aan die stomme regels terwijl ze zelf zien hoe schrijnend die situatie is.

mss als sommige van die regels er niet waren dan zouden er veel minder dingen gebeuren omdat t te lang duurt voordat er actie ondernomen word.

Mss was die kleine dan al wel bij jullie geweest.

Overigens dit is geen verwijt naar jullie toe, wilde alleen even kwijt dat jeugdzorg over t algemeen wel goed werk doet. En ook weleens fouten maakt zoals een ieder ander.

Ik ga voor jullie duimen dat het gaat lukken met de voogdij maar als ik de situatie zo inschat maken jullie echt wel een goeie kans! Zou mooi zijn voor jullie!

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

klinkt echt goed! :)

ik ga voor jullie duimen

7. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Heel mooi nieuws!
    ik duim voor jullie!

8. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    Wat fijn zeg! ik duim ook voor jullie!

9. Ally

Ally Fanatiek lid

Nov 22, 2005
    1,008
    0
    0
    Ik ben heel blij voor jullie ,maar ook een schouderklopje voor jou.

Ally

10. usMommy

usMommy Fanatiek lid

Jan 11, 2007
    1,273
    1
    0
    Herndon VA USA
    Ik ben heel blij voor jullie en ga voor jullie duimen.

11. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    hehe wat fijn voor dat jochie (en jullie natuurlijk).
    Gefeliciteerd

12. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Hartstikke fijn voor jullie maar vooral van jullie (zijn) zoon! Het doet erg veel met een kind om zo heen en weer geslingerd te worden, steeds afgewezen en steeds de veilige basis die verandert.

Net als Missgroovy heb ik wat moeite met de opmerking over jeugdzorg. Wat mij betreft mogen ze ieder succesverhaal ook zo uitmeten in de krant, maar helaas gebeurt dit alleen met de uitzonderingen (die soms erg aangrijpend zijn). Onderschat niet hoe hard er dagelijks gewerkt wordt en hoeveel er ook goed gaat. Maar goed, dit ondervinden jullie nu gelukkig persoonlijk!

13. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    2,177
    1
    0
    Hardstikke fijn voor jullie! Ook petje af voor jou, je vriend mag blij zijn met een vriendin die zo gek is met "zijn" zoon!

Geniet van de weekende met z'n drieen en hopelijk komt hij straks voor altijd bij jullie! :p

Gr Jessica

14. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Hartelijk gefeliciteerd dat is zeker goed nieuws

15. Yentl

Yentl Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    2,445
    0
    0
    Culemborg
    Superbericht hoor!

Heel veel geluk met zijn drietjes!
    Liefs,Claudia

16. Elfje Arwin

Elfje Arwin Actief lid

Jan 9, 2007
    237
    0
    0
    achterhoek
    Wat geweldig !
    ik hoop dat jullie snel een gezinnetje zijn..

liefs elfje

17. setje

setje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    1,989
    0
    36
    Hoevelaken
    :D Idd fijn. Ik hoop voor "jullie" zoon dat hij zo een wat rustiger leventje krijgt, het is niet niks om elke keer heen en weer geplaatst te worden.

18. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    wat fijn zeg! en wat fijn ook voor jullie ventje!

19. jolie

jolie Fanatiek lid

Oct 26, 2006
    2,089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Dank jullie wel meiden, voor jullie reactie. Ik weet het zal een moeilijke strijd worden, maar het gaat er bij ons om dat hij nu een keer een normaal leven kan leiden. Als hij bij zijn moeder terug kon hadden we dat gewild want hij heeft zoveel meegemaakt bij zijn moeder en met haar dat hun band heel sterk is. Maar sommige WIJVEN vinden drugs en alcohol belangrijker dan hun eigen kids. Gelukkig ziet jeugdzorg dat ook, ze krijgt nog steeds begeleiding als hij daar is om het weekend.
    Maar ja je weet nooit wat de rechter zal zeggen, en aangezien hij snel weer plek moet maken voor een ander kindje in dat te huis, blijft de aankomende maanden wel spannend. En wat betreft jeugdzorg, ik weet ook dat ze meestal hun werk goed doen, en dat er druk van boven is op hun. De voogd van mark zijn zoon heeft 25 puppillen, wel heel veel voor 1 iemand. Maar ik hou jullie zeker op de hoogte hoe dit afloopt. Vanavond laat ik al jullie berichtjes lezen aan Mark, dan hebben jullie hem ook gelukkig gemaakt. Dank jullie wel.

20. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Ja moeilijk hè, dat zo'n kleintje om moet gaan met een verslaving waar niet mee om valt te gaan. Maar ja, t is wel zijn moeder en zijn leven tot nu toe geweest. Erg sneu om te lezen.
    Ik hoop dat hij niet overhaast bij jullie wordt geplaatst door RUIMTEGEBREK. Wat ik weet van dergelijke situaties is dat het voor alle partijen heel erg wennen is:
    Voor jullie zoon, want die moet zich wéér aanpassen. Maar ook voor jullie want het is niet niks om een kind met zo'n rugzakje in huis te nemen, of het nou je eigen kind is of niet, hij heeft zoveel meegemaakt dat je dat niet moet overhaasten. En natuurlijk ook weer voor de moeder.
    Nou, het zal vast nog wel een heel verhaal worden als ik je zo lees. Nogmaals veel succes!

Share This Page