Zal het nut hebben..

Discussion in 'Zwanger worden' started by Amelle, Oct 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amelle

Amelle Actief lid

Dec 13, 2010
    463
    0
    0
    Om weer eens 2 maanden de pil te slikken om zo mijn cyclus weer normaal te krijgen?

Even in het kort. Ik heb altijd met of zonder pil een cyclus gehad van 34 dagen. Ik gebruik de pil nu zo'n 12 jaar en ik ben tussendoor 4 keer gestopt voor zo'n 3 a 4 maanden. En 1x omdat ik zwanger wilde worden. Na het stoppen van de pil werd ik na 2 maanden zwanger van onze zoon. Na de bevalling ben ik weer de pil beginnen te slikken en ik ben nu weer gestopt sinds December '11. In het begin bleef hij gewoon net als anders 34 dagen. Alleen sinds 5 maanden veranderde m'n cyclus (zie onderschrift) en nu na 43 dagen ben ik nog steeds niet ongesteld en daar baal ik verschrikkelijk van en ben ontzettend onzeker.

Nu dacht ik om dus weer voor heel even de pil weer te slikken en dan te hopen daar hij weer voor een paar maanden op 34 komt.

Wat zouden jullie doen en heeft er iemand meer zoiets dergelijks meegemaakt of gedaan?

2. Silinde

Silinde Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    1,385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik zou naar een gyn gaan, onregelmatige cyclus kan duiden op een onderliggend probleem als bijv. PCOS en dat ga je niet oplossen door de pil even te nemen.

3. Amelle

Amelle Actief lid

Dec 13, 2010
    463
    0
    0
    Pcos?? Nu word ik echt bang :(

4. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Je hoeft niet bang te zijn voor PCOS. Daar kun je gewoon zwanger mee worden. ;)

Ik had ook normale cyclussen en werden ook steeds langer. Nu zijn ze weer heel mooi met Clomid. Ik had dus inderdaad pcos.

5. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Zou niet met de pil aan de gang gaan, daarmee maak je de boel nog meer van slag.
    Als deze cyclus is van direct na het stoppen met de pil is hij zo gek nog niet. Denk dat de kans groot is dat je te horen krijgt het even af te wachten.

6. Amelle

Amelle Actief lid

Dec 13, 2010
    463
    0
    0
    Wachtende, ik ben als gestopt in December '11. Tot Mei was mijn cyclus altijd 34 en sindsdien is ie van slag.

7. Liescakes

Liescakes Actief lid

Jun 7, 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Jouw cyclus is misschien iets langer geworden maar hij is nog wel mooi regelmatig geweest zie ik. Deze ronde al 43 dagen, zeg je? Die is dan wel wat vreemd.
    Ik zit vandaag alweer op dag 62 en nog geen eisprong in zicht! Deze ronde wordt het dus al minimaal 76 dagen (in het meest gunstige geval:(). Ik ben heel jaloers op jouw cyclus, hihi.

Maar als je het niet vertrouwt, gewoon even langs de huisarts. Is zo gepiept :). Sterkte ermee!

Liefs, Lies

8. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Oh sorry niet helemaal goed gelezen.
    hij is inderdaad iets langer dan normaal maar wel redelijk stabiel.
    Denk dat een kuurtje om menstruatie op te wekken nog wat vroeg is, maar wel een beter alternatief dan de pil.

9. Dorientje101

Dorientje101 Actief lid

Dec 29, 2011
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik moet wel 1 maand aan de pil van de gyn om het weer opgang te krijgen maar ik had al 7 maand geen ongesteldheid. en heb ik tussen tijd 1 kuur gehad nog eventueel voor mijn mk om alles schoon te krijgen in april en dat heeft geweest maar daar na bleef die weer uit. nu ik aan de pil ben geweest in juli/aug is het nu redelijk op gang 40 dagen afgelopen x maar mij eisprong was ook echt echt laat. vanaf vandaag weer beginnen met testen voor een nieuwe ronde.

10. myster

myster Actief lid

Apr 4, 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik sluit me graag aan bij dit topic.

29 februari ben ik bevallen van een zoon. Nadien nog altijd niet ongesteld geweest en al menig testen versleten.
    Tussentijds contact gehad met de VK, zij gaf aan dat ik geduld moest hebben en dat het vanzelf wel weer op gang zou komen.

Nu, bijna 8 maanden later, toch vanmorgen de HA maar even gebeld. Zij gaf aan dat ik het tot max een jaar kan afwachten. Als ik dan nog geen menstruatie heb gehad, moet ik weer contact opnemen voor een afspraak.
    Ze begon er over dat ik dan een maand de pil kon gaan slikken, om zo een eventuele menstruatie op te wekken.

Nu weet ik niet of ik dat wil. Het zwanger worden ging namelijk niet gemakkelijk en ik denk dat het door mijn pilgebruik is gekomen. (Heb 9 jaar de pil geslikt en na het stoppen van de pil had ik onregelmatige cyclussen varierend van 43-56 dagen).
    Heb toen ook gezegd dat de pil er bij mij nooit meer inkomt...

Komt tijd, komt raad?

Share This Page