Hey dames... Ik heb een vraag. Mijn cyclus is altijd rond de 28 dagen. Heel soms 27 en soms 29. Nu in mn cyclus van december was ik langs gyn geweest voor na controle. Op die controle zei ze dat mn ei bijna ging springen. Ik blij, want zo weet ik dus ong wanneer mn ei ging springen. Helaas moesten we die ronde wachten met zwanger worden. Maar dat terzijde. Sinds die ronde hou ik zo'n app bij met mijn symptomem. Op zich best interessant. Nu ben ik er achter gekomen dat ik standaard 3 dagen na mijn ongi een dikke klodder slijm heb (sorry) echt zo'n 1tje die je uit elkaar kan rekken. Ook heb ik op die dag standaard een puistje. (Heb ik anders nooit last van) en 3/4 dagen na de klodder slijm heb ik nog best veel afscheiding. Dit is alleen wat waterig. Nu als ik kijk naar de keer dat de gyn zei dat mn eisprong er aan kwam en aangezien mn cyclus altijd het zelfde is ga ik er vanuit dat na of tijdens die waterige afscheiding mn ei is. Maaar nu lees ik overal dat iedereen de eisprong heeft bij die dikke klodder slijm. Nu weet ik dat ik het beste ovu testen kan gebruiken om precies te weten wanneer mn ei is. Maar die gebruik ik liever nog niet. Ik vroeg me nu af op basis van jullie ervaringen wanneer jullie denken wanneer mn ei is? En een voorbeeld; als je dan een cyclus van 28 dagen hebt. En je hebt op dag 14 je eisprong, is dat dan elke maand op dag 14? Of verschilt het elke maand?
Hoi, Dat is heel lastig te zeggen als je geen testen doet of temperatuurt. Ik heb in het ziekenhuis gelopen en mijn eisprong werd iedere cyclus gemonitord via echo's. En op basis van die ervaringen kan ik je vertellen dat het bij mij iedere cyclus verschilde! Het was wel altijd tussen 12 en 17 dagen na 1e dag menstruatie, maar dat is natuurlijk best breed. En ik had NOOIT een klodder slijm. Alleen rekbaar slijm. Ik denk dat je er toch verstandiger aan doet om ovutesten te gaan gebruiken.. Succes!! Groetjes Patricia