Dalende LH: wanneer eisprong?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Mabelle, Nov 8, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mabelle

Mabelle Actief lid

Sep 29, 2006
    180
    0
    0
    Hoi,
    Even een vraagje:
    vanmorgen 11.00 had ik een positieve ovulatietest :D
    Vanmiddag om 13.45 was die nog positief maar wat lichter.
    Vanmiddag om 16.10 alweer lichter als controlestreep.
    (En ja ik weet dat je 4 uur je urine op moet houden maar dat red ik echt niet ;) )
    Maar als de LH piek aan het zakken is heb je dan je eisprong gehad?
    Of duurt het dan nog 24 uur?
    Groetjes Mabelle

2. roosje1201

roosje1201 Actief lid

Aug 20, 2007
    327
    0
    0
    hoi hoi

volgens mij moet je als je een positieve ovulatie test hebt binnen 48 uur klussen het liefs rond 24 uur heb ik gelezen

liefs mij

ps zit zelf ook al aan de ovu testen maar hetnog niet een geldig streepje

3. Mabelle

Mabelle Actief lid

Sep 29, 2006
    180
    0
    0
    Wat raar eigenlijk. De piek is geweest. En de LH daalt al en de ovulatie heeft nog niet plaatsgevonden....
    Ik hoop dat je ook snel een positieve test hebt!
    Gr Mabelle

4. Gezond

Gezond Niet meer actief

Als er staat dat er 4 uur tussen moet zitten en je hebt dat niet, dan is het logisch dat het lijkt of dat de LH minder wordt, maar dat is absoluut niet betrouwbaar...

Daar komt bij dat je een eisprong krijgt als je LH een piek heeft! Dat wil dus zeggen dat je nog geen eisprong gehad hoeft te hebben als het LH alweer daalt...

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Een LH-piek kan inderdaad heel erg kort zijn. En als je maar één keer per dag zo'n ovulatietest doet, dan kan het zijn dat je net het laatste stukje piek pakt met die test (of hem mist...) Eigenlijk zou je twee keer per dag moeten testen, maar dan wordt het natuurlijk helemaal zo'n dure business! Je kunt ervanuit gaan dat je eisprong nog moet komen, als je tenminste gisteren een negatieve test had. Anders is 'ie misschien net geweest. Je kunt voor de zekerheid vandaag en morgen altijd nog een extra keertje klussen! ;)

Succes!

Groetjes,
    Jippie

6. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    een LH piek duurt niet zo lang maar nadat je positief getest hebt is gemiddeld na 36-48 uur je eisprong.....

dus tel uit je "winst" ;)

7. Gezond

Gezond Niet meer actief

En na de eisprong is een eicel nog 24 uur lang bevruchtbaar... waarvan de eerste 12 de meeste kansen hebben ;)

Nog meer winst.... ;)

8. Mabelle

Mabelle Actief lid

Sep 29, 2006
    180
    0
    0
    Ok bedankt! We blijven dus nog maar even flink ons best doen :)
    Groetjes Sandra

9. Gezond

Gezond Niet meer actief

Zou ik zeker maar doen ja hahahaha...

80 procent van de vrouwen wordt binnen een jaar zwanger...
    En per cyclus heb je 20 a 25% kans op een zwangerschap..

Geeft ook altijd moed ;)

Succes!

10. Mabelle

Mabelle Actief lid

Sep 29, 2006
    180
    0
    0
    Nou dan zijn wij na 2,5 jaar ook wel een keertje aan de beurt vind ik ;)
    Maar ja zo velen met mij!
    Dus ja we blijven vrolijk :) ons best doen!

11. Gezond

Gezond Niet meer actief

Inderdaad...

Overigens is het ook zo dat na een jaar proberen het een redelijke tijd is om naar de ha te gaan...
    Verstandig is dan om van een paar maand de temperatuurcurve mee te nemen...
    Er zijn nog altijd huisartsen die hierom vragen en die je rustig weer naar huis durven sturen om eerst maar 3 maand een temperatuurcurve bij te houden... Als die voor zeker al bij je hebt, scheelt dat alweer tijd ;)
    Wordt er niet naar gevraagd... nou ja.. dan heb je zelf een beetje zicht in je cyclus ;)

En ik zeg niet dat je naar een ha moet gaan hoor... maar het kan een oplossing zijn...

Succes in ieder geval en ik gun het je van harte!

12. Mabelle

Mabelle Actief lid

Sep 29, 2006
    180
    0
    0
    We lopen nu sinds een half jaar bij de gyn. Daar heb ik woensdag een echo gehad (ik slik clomid) en ik had twee follikels van 2,2 en 2,3 (dubbele kans ;) . Volgens de gyn stonden ze op springen. Maar omdat ik buikpijn bleef houden was ik wel benieuwd wat de ovulatietesten zouden doen.
    Gisteravond was de buikpijn behoorlijk heftig dus ik hoopte dat dat misschien de eisprong zou zijn. Maar als ik jullie reacties lees dan kan dat dus nog niet. Dus we wachten nog even af en "klussen" vrolijk verder!
    Groetjes Mabelle

13. Gezond

Gezond Niet meer actief

En waarom zou dat niet kunnen?

De buikpijn die je hebt gevoeld is waarschijnlijk de middenpijn geweest... Dat is de spanning van de groeiende eicellen in je eierstok(ken).

Wanneer je merkt dat de pijn op zijn hevigst is en dan snel afneemt... dan heb je je eisprong gehad.

Wanneer je gemeenschap hebt en goed zaad dan kan het zaad 72 uur in je lichaam overleven...
    Je kan dus heel goed voor je eisprong gemeenschap hebben, maar ook na de tijd nog...
    Een eicel is immers 24 uur na de ovulatie nog bevruchtbaar...

14. Mabelle

Mabelle Actief lid

Sep 29, 2006
    180
    0
    0
    En ik dacht nu dat de eisprong 20 tot 48 uur na de LH piek pas plaatsvind?

15. Gezond

Gezond Niet meer actief

Dat is ook zo... maar je lhpiek voel je niet ;)

En het hoeft ook niet altijd dat er 20 uur later een eisprong komt...
    Het is en blijft een lichaam... en dat reageert wel eens anders...

De middenpijn die je voelt is de spanning... Wanneer die pijn op zijn hevigst is en dan plotseling minder wordt... kan je er van uitgaan dat dat je eisprong is geweest...

Kijk maar eens bij google en dan middenpijn...

16. Mabelle

Mabelle Actief lid

Sep 29, 2006
    180
    0
    0
    Ik heb net gekeken op google en ga er dan toch maar vanuit dat ik gisteravond mijn eisprong had. De pijn was heftig en is nu weg. Wel nog een gevoelige onderbuik. (Vanavond toch nog maar even voor de zekerheid ;)
    Heel erg bedankt voor je info!
    Groetjes Mabelle

17. Gezond

Gezond Niet meer actief

Dat kan id nog even aanhouden... een beetje gevoeligheid... maar de ergste pijn is weg... ;)
    Het heeft een tijdje op spanning gestaan he...

Voor zeker kan het nooit kwaad ;)

Succes!

Share This Page