Hoi allemaal, Ik ben 30 jaar en vanaf januari ben ik gestopt met de pil. Dat is nu al ruim een half jaar geleden. Aan de ene kant weet ik dat ik me niet druk moet maken (want dan word je niet zwanger denk ik), maar aan de andere kant wil ik zo graag zwanger worden!! Ik heb wel 17 jaar aan de pil gezeten, maar na 2 maanden te zijn gestopt had ik al een normale cyclus van 26 dagen. Totdat ik in maart naar de dokter moest voor een uitstrijkje (voor baarmoederhalskanker, vanaf je 30ste, iedere 5 jaar). Daarna duurde het weer 2 maanden voordat ik mijn normale cyclus van 26 dagen had. Ik baalde er flink van!! Gelukkig dat nu alles weer normaal is. Ik praat er veel over met mijn vriend en met sommige vriendinnen die het weten. Ik wilde het eigenlijk aan niemand vertellen, maar er zijn zoveel bekenden zwanger om me heen, dat ik het niet voor me kon houden. Het houdt me gewoon heel veel bezig op dit moment!! Het is fijn om hier informatie te lezen en te weten dat ik niet de enige ben. Ik kan me in veel van jullie verhalen inleven... Groetjes van jufaman81
Hallo welkom! Tja we zijn ook bezig voor ons eerste, en iedereen zou het zo rap mogelijk willen. Na een paar maanden gestopt te zijn, en een vervelende cyclus te hebben is het nu eindelijk normaal bij mij (ik had soms 20 dagen per maand bloedverlies) deze maand is het eindelijk normaal 'godzijdank' maar ik denk dat we ons teveel focussen op het 'ik wil het nu' je moet rekening houden met het feit dat je zolang de pil hebt genomen, en dat uw lichaam zich terug moet aanpassen. er is een percentage van, wat is het? 70% dat koppels binnen een jaar zwanger zijn. alhoewel dat we ons ook niet teveel mogen concentreren op percentages! bij mij weten de meesten dit ook niet, omdat ik niet wil hebben dat mensen mij iedere maand komen vragen 'en en ' je weet wel... we zijn er al genoeg mee bezig (soms te vaak) dat we vergeten de natuur zijn gang te laten gaan. Mijn raad voor u (en mezelf) is ff op het gemak aan... rond de tijd van de eisprong (als je dit weet, meestal gepaard met wat ongemak aan de eierstokken etc of kun je bijhouden blijkbaar met temperatuur te meten) bij klussen en verder proberen te ontspannen, ja i know is gemakkelijker gezegd dan gedaan maar we zitten helaas blijkbaar in een maatschappij waarbij we steeds langer wachten en als we er klaar voor zijn, dan zijn we er klaar voor en hebben we liever gisteren dan morgen (idem bij mij hoor) je bent niet de enigste, maar helaas zou werkt het niet. geef uw lichaam tijd, ontspan, geniet ervan... meer kan ik u niet zeggen. knuf