Baby zwaargewond bij aanrijding op zebrapad

Discussion in 'De lounge' started by Judith75, Nov 2, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    AMSTERDAM - In Soest is donderdagmiddag een pasgeboren baby zwaargewond geraakt bij een verkeersongeluk. De moeder wilde een zebrapad oversteken, toen een passerende auto haar kinderwagen ramde, zo meldt RTV Utrecht.

De baby vloog met een klap uit de kinderwagen. De moeder is ongedeerd. Een traumahelikopter was ter plaatse om eerste hulp te verlenen. De baby is overgebracht naar een Utrechts ziekenhuis.

De automobilist is aangehouden en wordt verhoord.

Bron: www.nu.nl

Vreselijk zeg :( :( :cry:

2. Niet meer actief

ah god :(

ik hoop dat het kleintje het er goed vanaf brengt

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,269
    6,800
    113
    Zo'n automobilist kan ik dan wel wat aandoen. Het is toch meer dan normaal dat je langzamer gaat rijden als je een zebrapad nadert. Die bestuurder mag van mij zeker een paar jaar de gevangenis in, :evil:

Ik hoop ook dat de baby het overleefd en dat het weer helemaal goedkomt. :cry:

4. lydia

lydia Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,024
    0
    0
    Het zou je gebeuren ..erg hoor daarom altijd zorgen dat je oogcontact hebt voor dat je oversteekt...wacht liever een keer te lang dan dit...

hopen maar dat het goed komt met die baby

5. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

Jun 22, 2006
    1,605
    1
    0
    Leeuwarden
    :confused: Asociaal gewoon!

6. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    2,958
    0
    0
    Jeetje he !

Sommige mensen ook .... :(

7. djara

djara Fanatiek lid

Apr 12, 2005
    2,675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    a gossie, ik hoop dat het goed komt met de kleine

8. Niet meer actief

ik snap niet dat die moeder oversteekt als er een auto aankomt (dat zou namelijk ook het geval geweest kunnen zijn)

Evengoed hoop ik dat die kleine er goed vanaf gaat komen!

9. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik hoop dat het goed komt met de baby.

De vraag is wie nou echt de schuldige is. Tuurlijk de auto had moeten stoppen maar je moet zelf toch ook uitkijken.

10. Sientje

Sientje Fanatiek lid

May 4, 2005
    2,747
    0
    0
    Mama
    Tja wie er ook schuldig is er is er maar 1 het slachtoffer...hoop dat de baby er goed door heen komt.

11. Niet meer actief

:( jeetje wat erg..hoop dat het goed komt met de kleine..

12. vissie26

vissie26 Actief lid

Sep 15, 2006
    272
    0
    0
    oh gossie...die arme kleine. Ik hoop dat het goed komt met hem of haar. :cry:

13. Niet meer actief

Las net op de telegraaf site dat het gaat om een vijf maanden oud meisje..en ze is met onbekend letsel afgevoerd..
    hoop echt dat ze er snel weer boven op komt..

en dit vond ik op een andere site:

Bij een verkeersongeval in Soest is donderdag een baby zwaargewond geraakt. De baby lag in een kinderwagen die op een zebrapad op de Beukenlaan werd geschept door een auto. De vrouw die de kinderwagen duwde, waarschijnlijk de moeder, bleef ongedeerd.
    Het kindje smakte op de weg. Hulpdiensten schakelden onmiddellijk de traumahelikopter in om medische assistentie te verlenen. Het drama trok veel publiek. Vanuit de ambulance was het gehuil van het slachtoffertje goed hoorbaar. Ze is per ziekenauto overgebracht naar het Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht.
    De bestuurder van de auto is ter plekke door de politie aangehouden. Hij is overgebracht naar het politiebureau in Soest, waar hij is verhoord

:cry:

14. lolifantje

lolifantje Actief lid

Nov 2, 2006
    102
    0
    0
    Vreselijk, maar in beide gevallen toch wel schuldig hieraan. De automobilist had moeten stoppen, maar we weten tegenwoordig dat men vaak doorrijdt en zeker in een stad. Dus moet je zelf ook wel uitkijken voordat je oversteekt!

Hoop dat het goed gaat met de baby!

15. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    je moet er nooit vanuit gaan dat iemand stopt bij een zeebrapad

en zeker je kinderwagen niet als stop opject gebruiken

ik loop altijd achteruit het zebrapad op meestal als het druk is

dan wordt ik als eerste geraakt stel dat het fout gaat

maar ik zie helaas wel eens ouders die hun kinderwagen als wapen gebruiken om een automobilist te laten stoppen

dit zou ik dus never nooit doen , want je ziet ze kunnen ook doorrijden :(

hopelijk komt alles goed met het kleintje

16. Niet meer actief

Mee eens Deb....

Dit is toch verschrikkelijk!

17. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,442
    0
    0
    Mama
    Puth
    'Officieel' is die automobilist schuld, maar voorrang moet je krijgen en niet nemen.... En al helemaal als je de verantwoording over een kind hebt.

Ik wacht altijd bij een zebrapad, totdat er iemand duidelijk stopt om me over te laten (en dan moet je ook nog opletten dat ze aan de andere kant ook stoppen) want de meesten rijden gewoon door.

Arm kindje, hoop ook dat alles goedkomt!

18. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,269
    6,800
    113
    Je moet gewoon als automobilist zoveel afremmen zodat je nog kunt stoppen als een " kip zonder kop" zomaar het zebrapad oploopt.

Natuurlijk mag je er niet vanuit gaan dat er iemand stopt,als voetganger, maar wettelijk moet je gewoon langzamer rijden en kunnen stoppen.

Dus hoe dom die moeder ook is geweest, die automobilist is hier de grote schuldige. Ik heb ook echt een hekel aan dat asociale gedrag in de auto van sommige bestuurders. Ik rem altijd af, wel of niet iemand in de buurt.

19. jongemoeder

Jun 28, 2006
    80
    0
    0
    adm. medewerkster
    flevoland
    Afgelopen juni ook al zo'n soort ongeluk waarbij de baby van 3 weken wel overleden is, heel tragisch......

Justitie verdenkt de twee automobilisten die afgelopen zaterdag betrokken waren bij een dodelijk ongeval in Creil van doodslag op een baby en poging tot doodslag op de moeder en haar zoontje. De verdachten hebben toegegeven dat zij op het Creilerpad een straatrace hielden.

Vlak voor het ongeval trokken de verdachten met hun auto's fel op en ging de 25-jarige man met zijn auto vóór de 23-jarige man rijden. Kort daarop volgde een aanrijding van de 25-jarige bestuurder met een 30-jarige vrouw uit Creil, die met haar zoontje van 2 jaar en een kinderwagen waarin haar dochter lag wilde oversteken.

De baby raakte zwaargewond en is later in het ziekenhuis aan haar verwondingen overleden. De moeder en het jongetje zijn na het ongeval met ernstige verwondingen opgenomen in een ziekenhuis. Op 28 juni wordt bepaald of de verdachten nog langer vast blijven zitten.

20. jongemoeder

Jun 28, 2006
    80
    0
    0
    adm. medewerkster
    flevoland
    Baby overlijdt in VU na ongeluk Creil

12-6-2006

Een drie weken oude baby is in de nacht van zaterdag op zondag in het VU in Amsterdam overleden aan de gevolgen van een ongeluk zaterdagmiddag in Creil. De moeder van het kind raakte gewond en ook haar twee-jarige broertje werd opgenomen. De moeder gaf haar zoontje toestemming om het Creilerpad over te steken. Op dat moment trokken twee stilstaande auto's op.

De vrouw rende met de kinderwagen haar zoontje achterna om een aanrijding te voorkomen. Ze werd daarbij met kinderwagen en al geschept door de auto. De baby werd met een traumahelikopter naar het VU in Amsterdam gebracht.

De moeder volgde in een ambulance. De twee automobilisten, een 25-jarige man uit Creil en een 23-jarige man uit Emmeloord zijn door de politie aangehouden omdat zij onvoorzichtig hebben gereden.

Hetzelfde bericht....

Share This Page