Wat voor voedingskussen moet ik hebben?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ally, 12 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ally

    Ally Fanatiek lid

    22 nov 2005
    1.008
    0
    0
    Ik wil graag een voedingskussen aanschaffen.
    Nu heb ik in BabyWalz catalogus gekeken en daarin hebben ze drie soorten ,en ik heb er ook eentje bij de HEMA gezien.
    Ik slaap toch lekkerder als ik een kussen onder mijn been heb ,dan voel ik minder druk op mijn blaas,ik slaap meer op mijn rechterzij.
    Een voedingskussen is toch smaller dan een normale kussen,en ik kan het ook later gebruiken bij het voeden van mijn baby.
    Wie van jullie heeft er ook eentje en welke was goed ,want ik wil er niet een die na 6 mnd helemaal ingezakt is,je begrijpt wel wat ik bedoel.
    wie helpt mij :D

    Ally
     
  2. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
    Hoi,

    Ze zeggen dat voedingskussens gevuld met voorbehandelde polystyrol parels het beste zijn omdat ze steun geven en zich naar het lichaam voegen.

    Lotte
     
  3. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik heb die van de Hema, ik vond die wel goed maar heb geen ervaring met andere voedingskussens.
     
  4. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    ik had er niet eentje. Ik had in de zwangerschap ook allemaal kussens om me heen. Gewone. En met voeden een gewone kussen. Daar kon ik het prima mee doen.

    Maar je kan ook even bij prenetal kijken en gelijk even voelen welke voor jou het beste lijkt.

    Succes met het uitzoeken van een goede eentje.
     
  5. Monique79

    Monique79 Actief lid

    19 okt 2005
    299
    0
    0
    verpleegkundige
    zuid- limburg
    ik heb er een bij wehkamp besteld met pareltjes erin. zat ook meteen een wasbare hoes om met vrolijke kleuren. lijkt mw straks erg handig met borstvoeding, je kunt hem ook voor jezelf gebruiken of om je baby op te leggen.
     
  6. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ik krijg er een gratis als ik 4 maanden de bellytalk huur... zit nu op 3, dus nog even geduld haha
     
  7. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    ik heb er een van de prenatal ook met die pareltjes, bevalt prima.
     
  8. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Dit was precies de info die ik zocht aangezien ik er over nadenk om alvast zo'n voedingskussen te kopen voor mezelf voor in bed.
    Lijkt me erg aangenaam namelijk, ook al is m'n buik (nog?) niet enorm.

    Trouwens nog behoorlijk prijzig die kussens...
     
  9. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik heb 1 met pareltjes...heerlijk!!! gaat naar je lichaam staan, ik heb er echt geen spijt van dat ik die heb aangeschaft
     
  10. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Ik heb er vorig jaar een zelf gemaakt voor mijn zusje.
    En ik maar er ook een voor mezelf, daar zitten EPS korrels in zoals ook in vele voedingskussens die je in de winkel koopt.
    Dan kun je ook zelf bepalen wat voor een hoezen dat je erom doet.
    Bij Babyrelax verkopen ze ze online.
     
  11. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    via marktplaats kan je er goedkoper aan komen heb ik die van ons ook van, in nieuw staat voor 10 euro ;) ( met hoes )
     
  12. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Zo'n voedingskussen is voor veel meer dingen te gebruiken:
    Natuurlijk voor te voeden
    Maar ook na de bevalling wanneer je last hebt van je schaamstreek en je op een harde eetkamerstoel moet zitten voor lunch of diner.
    Gewoon op schoot wanneer je tijdens de avondmaaltijd je baby wilt stilhouden en hem dan aan de borst legt zodat je rustig kunt eten ( Met 1 hand eten waarschijnlijk)
    Als je baby heel klein is en deze in de box ligt, wanneer deze dan uit je armen weggelegd wordt, is dit de houding waaruit ze komen en slapen ze lekker door.
     
  13. Ally

    Ally Fanatiek lid

    22 nov 2005
    1.008
    0
    0
    thanx meiden
    ga morgen shoppen ,ik hou jullie tips in mijn hoofdje
    en nou maar hopen dat ik met de goeie kussen thuis kom

    Ally
     

Deel Deze Pagina