wat is pendelen

Discussie in 'Pendelen' gestart door ladyjade, 29 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladyjade

ladyjade Actief lid

24 jun 2011
    199
    0
    0
    Hello ladies, kan iemand mij uitleggen wat pendelen is????
    thx

2. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Hallo,

In het berichtje van lotte bovenaan het onderwerp pendelen staat het uitgelegd;
    ----------------------------------------------------------------
    Om wat duidelijkheid te geven over pendelen hier een korte uitleg over het pendelen.

Omschrijving:

Met pendelen wordt bedoeld het beantwoorden van (levens)vragen met behulp van een pendel. Dit is een vaak druppelvormig metalen, glazen of houten voorwerp aan een draad of kettinkje. De werking is even eenvoudig als verrassend: door onwillekeurige spierbewegingen gaat de pendel bewegen. Er ontstaat een soort spel tussen het onderbewustzijn en de bewust denkende persoon. De persoon kan vragen stellen die het onderbewustzijn al dan niet beantwoordt. Het kan een hele kunst zijn om de juiste vragen te stellen, zodanig dat het onderbewustzijn wèl kan of wil antwoorden. De vraag moet heel exact gesteld worden, er kan geen twee vragen tegelijk worden gesteld zoals "Gaat het morgen regenen of wordt het mooi weer?".

Bij het pendelen wordt soms een pendelkaart gebruikt, waarop een aantal mogelijke antwoorden of een alfabet staan afgebeeld. Pendelen is een van de vele hulpmiddelen waarmee complementair therapeuten het onderbewustzijn van cliënten trachten te raadplegen. Het is een van de methodes waarover veel misverstanden bestaan. Vaak wordt gedacht dat de pendel een geheimzinnig instrument is dat de toekomst kan voorspellen.

3. ladyjade

ladyjade Actief lid

24 jun 2011
    199
    0
    0
    bedankt, doe jij dat ook?

4. me83

me83 Niet meer actief

hoi ladyjade.. pendelen doen sommige hier op het forum voor anderen.. het is met een pendel..(kan ring zijn,kan kristal zijnof een soort metaal in de vorm van een kegeltje)aan een koord of ketting antwoorden krijgen op vragen.. dan gaat de pendel zwaaien rond of heen en weer en mensen die dit kunnen weten dan de antwoorden van de vragen. het pendelen kan je boven iemand doen of op jezelf of op een kaart die daarvoor gemaakt is.. anders kan je even googlen als je meer wilt weten of zien.

hier word voornamelijk gependeld op vragen als.. het geslacht van een kindje ,een zwangerschap ,een bevallingsdatum ed..

maar pendelen kan je eigelijk bij heel veel dingen doen..

miss dat er hier iemand is die het doet die je meer of beter kan uitleggen als ik.. groetjes

5. me83

me83 Niet meer actief

dat dus:D

6. ladyjade

ladyjade Actief lid

24 jun 2011
    199
    0
    0
    haha bedankt voor uw reactie! Dat zou ik ook wel eens willen laten doen ze, en zien wat er uit de bus komt!

Deel Deze Pagina