Hoofdpijn kleuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Piep2016, 17 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Onze kleuter klaagt de laatste tijd ontzettend veel van hoofdpijn. Vaak staat ze al met hoofdpijn op, ligt dan ook te kreunen in bed. Ze heeft een kleuterkussen waar ze op slaapt waar ze meestal niet op ligt. Bijna altijd tref ik haar liggend op haar buik met het kussen aan de kant geschoven.

Verder heeft ze op zo'n moment vaak verhoging (zo rond de 38) en helpt een paracetamol niet, deze geef ik eigenlijk zelde alleen als ze blijft klagen van hoofdpijn. Vandaag was het zelfs zo erg dat ze naar enkele uren uit bed naar me toe kwam of ik asjeblieft iets aan haar hoofd wilde doen :( ik (en meerdere in de familie) zijn bekend met hoofdpijn (migraine). Onze meid spuugt niet maar is wel een stuk minder druk dan dat ze normaal is.

Heeft iemand tips waar ik nog naar zou kunnen kijken of zouden jullie de huisarts een keer laten beoordelen. Ik vind het met hoofdpijn altijd lastig omdat je zo gezegd niks ziet...maar ik heb toch wel het gevoel dat ze echt last heeft. Overigens is ze nu al dagen zichzelf niet, wilde van de week zelfs niet met d'r vriendinnetjes spelen maar zat liever alleen in de tuin.

2. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Inderdaad naar de huisarts, misschien zelfs naar de huisartsenpost. Je zegt dat pijnstilling niet werkt en dat ze koorts heeft. Op de thuisartssite staat hier volgende over:

Neem contact op met uw huisarts:

als uw kind met hoofdpijn jonger is dan 6 jaar
    als u maatregelen heeft genomen en de hoofdpijn niet verdwijnt of erger wordt
    als uw kind een zware hoofdpijn heeft die het nooit eerder heeft gehad
    als uw kind heel vaak hoofdpijn of migraine heeft
    als uw kind met hoofdpijn het op school steeds minder goed doet

Bel met spoed uw huisarts of de huisartsenpost:

als uw kind zonder aanleiding een snel opkomende, heftige hoofdpijn krijgt en zich erg ziek voelt
    als uw kind heftige hoofdpijn krijgt, met koorts, een pijnlijke of stijve nek, sufheid of overgeven
    als uw kind heftige hoofdpijn krijgt na een klap of val op het hoofd
    Wanneer er andere verschijnselen zijn waarover u zich zorgen maakt, overleg dan met uw huisarts.

3. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Eens met mijn voorgangster: dokter bellen!

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou ook de dokter bellen. Mijn oudste klaagt soms ook over hoofdpijn (ben er ook mee naar de dokter geweest) maar bij haar is het vaak aan het einde van de dag of als ze ziek gaat worden, dus echt vermoeidheid. En niet zo heftig als bij jouw dochter. Zou er zeker morgen de HA over bellen.

5. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Hoe gaat het nu? Al bij de huisarts geweest?

6. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    We zijn vandaag inderdaad bij de huisarts geweest, ze heeft gister de hele dag nog 'geklaagd' van hoofdpijn. De huisarts zag er tot nu toe niks ergs in aangezien ze dit jaar gestart is op school en dat de nodige stress met zich mee kan brengen. Nu moeten we kijken wat er gebeurd in de vakantie. Als ze dan nog zoveel last heeft dan wil hij verder gaan kijken.

7. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Dank jullie wel voor jullie mening, vind het af en toe lastig om de huisarts te bellen...

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zou voor iets als hoofdpijn bij een kleuter eerlijk gezegd niet vertrouwen op een huisarts. Dit lijkt me zo atypisch voor een kleuter, dat ik toch graag de mening van een kinderarts zou willen. Al weet ik ook wel dat dat in Nederland niet zo eenvoudig is, maar toch...

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier heeft ook een virus geheerst, waarbij ook de kleuters veel klaagden over hoofdpijn. Maar dat was dan na 2 weken echt wel over.

Ik vind hoofdpijn bij kinderen ook maar niets.. Maar misschien uit stress inderdaad zich in hoofdpijn, waar het bij heel veel kinderen buikpijn is. Ik vind even afwachten op zich wel reeel in deze situatie - maar dan zou ik wel vrij snel verandering willen zien en het goed in de gaten houden.

10. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    En advies vragen aan de kinderarts op het cb? Als deze arts zegt om toch door te verwijzen naar ziekenhuis, dan kun je dit de huisarts ook zeggen. Trouwens, als jij een doorverwijzing wil voor het z'huis kun je dit gewoon eisen. Ze zijn dan verplicht deze te geven. O

Deel Deze Pagina