Mijn vriend heeft 2 maand een ww uitkering gehad vorig jaar omdat het bedrijf waar hij werkte door de crisis geen plek meer had voor hem. Nu ben ik bezig met de aangifte 2009 en moet ik de uitkering ook invullen. Maar daar moet ik ook PENSIOEN E.D. invullen. Wat is dat op de jaaropgaaf? Er staat: fiscaal loom, loon voor ZFW, Bijdrage ZVW, Loonbel/premievv. Ik neem aan dat ik het bedrag moet invullen wat staat bij bijdrage ZFW of niet? En nog een vraag voor mezelf: ik kreeg voorlopige aanslag omdat ik niet werk (algemene heffingskorting) maar die kan ik nergens invullen, dus krijg ik nu volgens de aangifte veel geld terug, MAAR dat geld heb ik natuurlijk al gehad en moet ik opgeven. Waar staat dat want ik kan het niet terugvinden! Bedankt!
Die uitkering moet je inderdaad bij het kopje Pensioen invullen. Je vult gewoon het fiscaal loon onder pensioen en volgens mij moet je dan ook nog heffingskorting invullen. Kan me alleen even niet het formulier voor de geest krijgen. Volgens mij moet je de algemene heffingskorting bij jezelf invullen als reeds ontvangen belastingen oid. Maar daar ben ik helaas niet zo in thuis.
Nee ik bedoel meer WAAR staat het in het programma en wat moet ik invullen bij uitkering onder het kopje pensioen?
Ik zat hier gisteren ook even mee.. Je moet dit invullen bij: Box 1: werk en inkomen Aanvinken het tweede riedeltje "AOW, pensioen, WAO etc." en dan de naam van jouw partner aanvinken. Als het goed is, verschijnt er nu onder Loon, Pensioen e.d. van jouw partner, het kopje Uitkeringen. Hier kun je de uitkering invullen. Onder Loonheffing vul je de Loonbelasting in en onder Pensioenen ed. het Fiscaal Loon, zoals gemeld in de jaaropgave van het UWV. Jouw vraag over de heffingskorting weet ik helaas niet. Misschien iemand anders?
wat er staat bij fiscaal loon op de jaaropgaaf vul ik dus in onder kopje pensioen ed in het programma? oke. Thanx! Iemand die weet waar ik de heffingskorting van mezelf kan invullen dat ik die gehad heb???
In de linkerkolom zie je staan "te verrekenen bedragen". Daar ga je naar toe en daar zie je staan "voorlopige aanslag inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen 2009". Die vink je aan. Dan kan je aanvinken voor wie het was en daarna kom je in een scherm waarin je het bedrag kan invullen. Hopelijk heb ik het zo goed uitgelegd. Succes ermee!