Nou ja zoals de titel al zegt. Al ruim een jaar gebruik ik de ovulatietesten van z&k. Nooit problemen mee gehad. Altijd netjes negatief en 2 dagen knallers. Overal lees je dat je eitje ongeveer/maximaal 12 tot 36 uur na een positieve ovu-test springt. Als alles goed gaat dan he. Dus positieve test betekend vaak 2 dagen gezellig maken, zal voor vele wel bekend klinken toch? Maar na een tijd zo proberen toch in de mmm beland en voor IUI gegaan dus...Ovulatietesten aan de kant thermometer opbergen en loslaten was het advies van de gynacoloog. En dat deed ik dus ook, de eerste 2 maanden dan, ik bleef het gevoel houden dat m'n ei te vroeg was en de IUI geen zin had. Dus ik begon in januari weer met de ovu-testen en temperaturen. Maar ik bleef het gevoel houden dat m'n ei al gesprongen was de dag voor de IUI. Deze maand bleek mijn gevoel te kloppen, dat is vandaag bewezen. Gister middag 15uur was m'n ovulatietestje nog negatief- als in spierwit, gisteravond na het avondeten kreeg ik enorme buikpijn. Aangezien we vette hap hadden gegeten ging ik in eerste instantie uit van darmkrampen . Tegen een uur of 12 realiseerde ik me dat de pijn alleen rechts zat. Shit, op de follikelmeting/echo maandag waren er 2 kleine eitjes aan de rechterkant te zien van 10 en 11mm. Straks is het m'n eisprong. Dus snel weer een ovu-test gedaan en daar verscheen een 2e roze streep, nog niet knal. Maar vergeleken met die van die middag best al positief. K*t. Vanochtend met 2e plas opnieuw een test gedaan (8uur) al was dat overbodig want m'n temperatuur was al gestegen, en ja hoor knaller! De pijn van gisteravond was weg alleen nog een drukkend gevoel. Maarja een half uurtje later zou ik de volgende echo hebben. We zullen dus wel zien. En ja hoor op de echo geen eitjes meer te zien. Wel vocht in de holte van douglas, wat dus duid op een eisprong. Ik vertelde dat ik het al vermoedde door de pijn de ovulatietest en m'n temperatuur stijging. Snappen doen we het niet. Mijn eitjes hebben een race afgelegd volgens de gynacoloog aangezien ze normaal ongeveer 2mm per dag groeien. In ieder geval word er nu wel geluisterd naar me, hopelijk de volgende ronde ook want IUI5 hebben we afgeblazen. Zaterdag voor de zekerheid nog een echo, want het baarmoederslijmvlies had nog 3 streepjes en dat moesten er 2 zijn na de eisprong, maar ze vermoedde dat de eisprong dus pas een paar uur terug was en dat vanmiddag dat 3e streepje al niet meer te zien zou zijn.. Kan ik meteen nog wat vragen stellen over endometriose want die krampen lijken me niet gezond en dat heb ik elke maand tijdens de eisprong. icl verstoppingen. Een positieve ovulatietest betekent hier blijkbaar dus dat m'n eisprong geweest is. Dat had ik niet verwacht. Meer mensen met deze ervaring?
Een positieve ovulatietest betekend dat binnen 48 uur je eisprong plaatsvind. Bij jou volgt de eisprong dus al heel snel na de positieve test plaatsvind. Binnen 48 uur kan dus ook al na een kwartier zijn.
Hier mee eens! Ik had ook regelmatig om 18 uur een pos ovu test en de volgende dag al temp verhoging Na drie dagen bleek dus idd mijn eisprong kort op de ovu test te zijn
Ik testte precies een week na positieve ovulatietest al zwanger dus ga ervan uit dat ik die dag ook de eisprong had. Kan snel gaan.