Wanneer sliep jouw kindje normaal 's nachts?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Melrose, 8 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hi,

Titel zegt het al....wanneer?

Onze dochter gaat al richting haar 2e verjaardag maar de normale nachten zijn hier ver te zoeken. Ze heeft wel een tijdje goed geslapen, overigens. En met goed geslapen bedoel ik van 20.00 uur (haar normale bedtijd) tot ongeveer 6 a 7 uur 's ochtends achter elkaar.
    Dat doet ze niet meer, wat mijn man en mij mateloos irriteert. We denken ook niet dat er iets is, ze voelt goed aan qua temperatuur, niet ziek, etc. Ze is ook niet overstuur maar begint in de nacht rond 23.00 uur gewoon te jengelen. Meestal laten we haar liggen in de hoop dat ze verder slaapt. Maar na zo'n anderhalf uur gejengel slaat het alsnog om in krijsen en overstuur raken. Dan kunnen we haar niet laten liggen. Voorbeeldje: vannacht was mijn man van 00.05 uur tot 04.15 uur bezig haar in slaap te krijgen. Echt slopend! En zo enorm frustrerend en irritant. Ik snap dat het waarschijnlijk een fase is en blabla maar daar kan ik 's ochtends niet mee komen aanzetten bij mijn werkgever, wanneer ik weer eens te laat en gesloopt aan kom sjokken. :(:(

Ze logeert af en toe een nachtje bij een oma dus daar kijk ik iedere keer naar uit. Maar ja, dan slapen wij 1 nacht op de 14 door, dat is niet voldoende voor mij om goed op te kunnen functioneren...

Anyway:
    - wanneer sliep jouw kindje normaal door? Onder normaal versta ik dus zo'n 11 a 12 uur met wellicht 1 of 2 keer opstaan voor een speen.
    - heeft iemand de gouden tip om met het bovenstaande om te gaan?
    Want als we hier niet op korte termijn iets aan doen word ik waarschijnlijk letterlijk geschift van vermoeidheid en frustratie.

2. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Ik weet niet of je er voor open staat, maar misschien bij haar gaan liggen of haar bij jullie laten slapen? Onze dochter is een stuk jonger maar gaat in een bedje niet slapen dus het bedje hebben we vorige week maar weggehaald. In ons bed slaapt ze de hele nacht probeemloos door van 20:30 tot 8:30. Ik heb liever dat ze lekker slaapt dan dat ze koste wat het kost in haar eigen bed moet slapen maar daar geen oog dichtdoet en daardoor wij ook niet. Dan maar zo. Zo slapen we allemaal veel beter.

3. wachtend

wachtend Niet meer actief

Ohh meis wat slopend is dat!! Hier hebben wij dit tot 11 maanden gehad elke nacht 3x eruit maar niet alleen een speentje geven en weer terug ons bed in nee dan was het spelen!! Erg leuk hoor en ben ook dol op spelen maar euhm om 3 uur snachts slaap ik toch echt liever!!!

Hier toen de tip gekregen om snachts als hij wakker werd een beetje water te geven en dan laten wij hem zien dat het donker is (gelukkig is het winter :p ) en dat iedereen slaapt en dat hij nu ook moet gaan slapen.
    Dan begint het jengelen wat overgaat in krijsen tot driftaanvallen.
    Na 10 minuten gaan wij terug en geven hem de speen en zeggen sssttt liefje je gaat nu slapen.... gaat hij daarna weer huilen dan weer na 10 minuten terug en alleen zeggen sssttt liefje je gaat nu slapen. Huilt hij dan weer 10 minuten dan weer naar hem toe met liefje je gaat nu echt slapen. Mocht hij daarna weer krijsen etc dan na 10 minuten ga ik weer naar zijn kamer geef hem weer een beetje water (ja van krijsen krijg je dorst hoor ;) ) en dan weer hetzelfde ritueel.

Ik moet zeggen het was even volhouden maar als we er nu al eens uit moeten is het een flesje water, laten zien dat iedereen slaapt en dan.. terug mijn bed in en verder slapen!! yeahhh!! Wij hebben hier nu nachten van 12 tot 14 uur! Geloof me een verademing!!

Owja en wat je ook doet is je dochter niet uit haar kamer halen onder geen beding want dat betekend SPELEN!!! En dat is niet te doen snachts.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, het is nu even wie heeft de langste adem. En ik hoop dat jullie die hebben.

Want van slapeloze nachten word niemand vrolijk :(

Heel veel succes!!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wat gebeurt er als je wel direct even gaat troosten? Heb je dat geprobeerd? En zoja: hoe verloopt de nacht als je om 23 even bent wezen troosten?
    Want ik zou denken dat anderhalf uur in je eentje jengelen wel voldoende is om zodanig over de zeik te raken dat je daarna dus even echt niet meer gaat slapen. Adrenaline-gehalte dat stijgt enzo, denk ik dan bijvoorbeeld aan...

Hier beide meiden wel duidelijke gezondheidsklachten. Bij de oudste hadden we dat pas met 23 maanden onder controle en vanaf toen is ze door gaan slapen. Bij de jongste wisselt het. Die heeft even doorgeslapen, maar we hebben nu alweer 3 maanden achter elkaar gedoe, van tandjes en kiezen die maar blijven komen, tot de hartritmestoornis die ze ook heeft. Maar als ze goed in haar vel zit, merken we dat overdag, (dan is ze rustiger, slaapt dan ook goed), en gaat dan 's nachts dus ook doorslapen.

5. raspberry

Dat verschilt per kind, dus als algemeen advies is dat niet zo'n beste. Sommige kinderen raken juist meer over de zeik als je op hun eigen kamertje blijft, (die van ons bijvoorbeeld) en gaan helemaal niet spelen, omdat ze gewoon echt wel willen slapen. Juist even op een andere plek gaan troosten kan dan goed helpen.

TS goed kijken naar je kind dus, en daarop inspelen.

6. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Hier sliep ze vanaf 6 weken door met uitzondering bij ziekte. Heb je natuurlijk niet veel aan.
    Mijn advies:
    1. Of bij je nemen en kijken of ze dan wil slapen. Kan het niet zijn dat ze jullie mist? Jullie werken toch vrij veel allebei? Is absoluut geen aanval hoor.....
    2. Bij een vriendin haar dochter hielp het om haar middagslaap eraf te halen
    3. Of de 10 minuten regel toe gaan passen. Week doorzetten en kijken hoe het dan gaat. Meestal gaat het dan een stuk beter.
    Ik ben van mening dat ze oud genoeg zijn om ze nu van alles aan te wennen en hoe meer de trucendoos wordt opengetrokken hoe lastiger het slapen wordt.
    Dit is echt anders niet vol te houden.

7. wachtend

Klopt inderdaad Rozemarijke, dat had ik anders moeten verwoorden.

Bij ons maakte hij het gebaar voor spelen! Zodra we hem dus uit de kamer haalde en naar beneden brachten dacht hij dus dat hij mocht gaan spelen.
    En bij ons hielp het dus juist wel om hem op zijn kamer te laten omdat hij anders voor zijn gevoel wisselende informatie kreeg want naar beneden gaan was bij hem spelen en boven is slapen.

8. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn dochter wordt nog steeds ook bijna iedere nacht wakker. Maar wij halen haar op bij de eerste kik, tussen ons in en binnen 5 minuten slapen we allemaal door. Ik vind het ook niet zo gek, ik slaap ook niet graag alleen ;). Ik zou niet laten huilen, ook op deze leeftijd niet. Flesje geprobeerd? Hier heeft ze gewoon onze veiligheid nodig.

9. raspberry

Ja, in jullie geval zou mijn advies ook echt zijn geweest om op zijn kamer te blijven :) Maar dat geldt dus idd niet voor elk kind ;)

10. wachtend

Best handig hoor die babygebarentaal ;)

Hebben ontzettend moeten puzzelen. Normaal rende ik bij de eerste de beste kik naar zijn kamer tot ik merkte dat hij inderdaad door had dat hij maar hoefde te gillen en ik alweer naar boven stormde.
    Met 6 maanden zijn we begonnen met babygebarentaal en op het MKD word dat ook gegeven dus hij kan nu aangeven wanneer hij dorst heeft, slaap heeft, wilt spelen etc geloof me erg handig!!

11. raspberry

Hier geen gebarentaal, maar wel een dame die zich met een aantal gebaren toch wel duidelijk weet te maken, (hier dan overdag, 's nachts als ze wakker wordt, is ze gewoon niet lekker en dan maakt ze echt geen gebaren ;)).
    Vrienden van ons gebruiken het bij hun zoontje met down en het is idd erg handig. Had het hier ook wel willen doen, maar gewoon de puf niet voor om het mezelf te leren nu. Dus we doen het met de gewone huis- tuin- en keuken-gebaren/met handen en voeten praten hier ;)

12. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Misschien niet wat je zoekt maar als mijn jongste dit "gedrag" zou vertonen zou ik meteen naar een kno gaan dit ivm ervaring van mijn tweede,

Mijn dochter vertoonde eigenlijk weinig symptomen, alleen veel verkouden, ze sliep begin van de avond goed, maar werd eind van de avond wakker om vervolgens de hele nacht te spoken wij dachten dat het aan de snotneuzen lag de hele tijd dus gestuurd naar kno en hij adviseerde neus amandelen eruit laten halen, dit gedaan, twee maand later was ze 2,5 naar en nog praatte ze enorm weinig, dus hoortest Gedaan bij kno, bleek dat ze dikke dubbele oorontsteking had waardoor ze niet goed kon horen, ipv minimaal bij 35 decibel zou moeten Horen bleek uit de test dat ze pas reageerde bij de 80 decibel
    Dus buisjes, na de buisjes ging dat goed, ze praat nu goed met bereiding van logopedie,

Maar ook na de buisjes was ze nog enorm vaak wakker en soms was ze midden in de nacht doods bang, erbij liggen, bij ons nemen, lampje aan niets hielp, wij vonden op een gegeven moment haar keel amandelen aardig dik lijken dus toch voor de zekerheid terug naar de kno, dit keer een vervanger, deze zij wow kan zij slapen met deze amandelen ? Lijkt me niet dat zij nog fatsoenlijk ademhaalt en ze moet wel erg bang zijn geen lucht te krijgen,,,,,

Met spoed zijn haar de amandelen verwijderd, in het dossier bleek dat de amandelen wel steeds dik waren maar niet dik genoeg om te zeggen dat ze verwijdert moesten worden, achteraf bleek ze voor elke afspraak net een kuurtje achter de rug te hebben dus de amandelen steeds iets geslonken waren,

Arme meid heeft toen de eerste 3 nachten zo 14,5 uur achter elkaar door geslapen !!

Mijn punt is dus dat onze dochter eigenlijk heel weinig symptomen vertoonde maar dus wel degelijk ergens last van had, ze praatte niet dus kon niet vertellen wat er aan de hand was, enorm geluk dat ze zo verkouden was steeds want daar door zijn we bij de kno gekomen,

December 2012 zijn haar neusamandelen verwijderd
    Februari 2013 zijn de buisjes geplaatst en
    Afgelopen juli een maand voor haar derde verjaardag zijn de keel amandelen verwijderd, en toen sliep ze opeens door !

Wil je natuurlijk niets aan praten maar persoonlijk met deze ervaring die ik nu heb zou ik op die leeftijd toch voor de zekerheid oorontsteking e.d uitgesloten willen hebben,

13. wachtend

Helpt ook hoor! geloof me mijn zoon gebaart het woord dat het te luid is maar bedoelt ik wil slapen. Tja als je daar achter komt ben je zo een paar dagen verder maar inderdaad als je goed naar je kind kijkt merk je al heel snel verschil.

14. suuswb

suuswb Lid

13 feb 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een baby van vandaag precies 11 maanden die niet doorslaapt. Hij wordt minimaal 1x en soms wel 3x per nacht wakker. Helemaal overstuur en niet rustig te krijgen. Ja alleen met een flesje. Daar kiezen we dan maar voor want je wilt ook verder slapen. Poeh als iemand toch de gouden tip had.....

15. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Hier geven we ook iedere nacht 1 tot 2 kleine flesje, omdat we de slaap zo nodig hebben. Ik herken je frustratie en lees mee.

16. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

@TS: als je kind nu nog niet voldoende doorslaapt denk ik direct aan medische dingen. Sprongetjes, e.d. prima, maar dit klinkt toch wel alarmerender in mijn oren.

Buisjes? Oorklachten? Ik zou ff naar de huisarts gaan het haar na laten kijken op medische dingen. Weet je dat iig ook weer! Kan nooit kwaad dacht ik zo.

17. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoon was zo'n 22 maanden toen die doorsliep. Gewoon van de 1 op de andere dag. We irriteerden ons ook mateloos, van alles geprobeerd. Hartstikke brak allebei, maar het is goed gekomen ;).
    Heb je het idee dat het medisch zou kunnen zijn? Je kan je HA even laten checken.

18. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Euh niet! Meestal is er wel wat aan de hand.
    Warm ,koud,verstopte neus of honger, dorst.
    Ik doe niet moeilijk en leg hem gezellie tussen ons in!
    Vannacht hadden we geluk sliep hij door.

19. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    hier nu van 1930/8.00 (ongeveer dan) met 2 voedingen. vind dit al heeeel relaxed. ben zelf wel redelijk stipt met de bedtijd en opsta tijd- voeding laat ik haar zelf komen. overdag volg ik haar.
    ze moet soms eerst 10 min huilen voor ze aan de slaap kan overgeven. ook tussendoor wel eens een huiltje en snachts is ze ook wel eens wakker tussendoor en soms na een voeding. snachts troost ik kort, pak haar nooit op (in begin wel eens gedaan en overdag er wel bij gebleven maar werkte eigenlijk niet beter). ik heb een ritueeltje van even zingen en nachts zo donker mogelijk.
    dus als het niet paniek/hard huilen is ga ik er niet te snel heen en over algemeen houdt het vanzelf op. heeft ze blijkbaar nodig.

20. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Douchen/bad voor het slapen gaan. Warme melk voor het slapen. Wat later naar bed dus rond 20:00 uur.
    Speen?

Deel Deze Pagina