Ik vroeg me af op welke leeftijd je jezelf (en anderen) te oud vind om nog aan een kindje te beginnen...
voor mij is een eventuele tweede max 38 zwanger worden ... anders vind ik mezelf wel erg oud. Maar goed dat zeg ik nu ... wie weet wat de toekomst brengt!
Volgens mij verleg je je grenzen steeds, vooral als het niet lukt. Ik zou hier voor mijzelf geen antwoord op kunnen geven. Ik ben nu 26
35, daarna vind ik het te oud.. Nog drie jaar dus, we weten alleen nog niet zeker of we wel een tweede willen..
hoi ik ben nu 41 over een paar maanden stoppen we met proberen. ik heb al 2 kindjes, als ik nog geen kindjes had gehad was ik wel doorgegaan tot mijn 45 ste
Voor mezelf: Ik zou na m'n 30-35ste geen kids meer willen. Maargoed, da's hoe ik er nu (ben 26) over denk. Voor anderen: ik vind 40-45 toch echt wel max. Daarna is een vrouwenlichaam er niet meer geschikt voor om een zwangerschap te voldragen (er is i.m.o. een reden waarom vrouwen tot die leeftijd vruchtbaar zijn en daarna niet meer). Vrouwen die al in de 60 zijn en dan nog een kind krijgen vind ik echt niet normaal. En ben dus eigenlijk ook wel van mening dat dit internationaal niet mogelijk moet zijn..
Voor mezelf wil ik met 30 klaar zijn, voor andere is het maar net hoe je je voelt en wanneer je een goede relatie hebt, of dat nu met 30 of met 42 dat maakt niet uit
voor mezelf ik 28 toch echt de max heel stom mischien maar ik ben nu 25 en heb 2 kindjes en ik hoop dat de derde er mag komen als ik 26 ben daarna ben ik klaar
ik wilde altijd vroeg moeder worden. Gelukkig maar eigenlijk, want het heeft lang geduurd. Ik zet dus niet zomaar een max op een evt 2e. Stel dat ik pas later was begonnen voor de eerste, dan was ik niet zomaar gestopt (waarschijnlijk pas als het medisch gezien niet meer mogelijk/verantwoord zou zijn).
Voor mezelf: 28 jaar. Voor anderen: Vind ik lastig, maar ik denk rond de 38.. Ligt ook een beetje aan het verhaal erachter..
Om het simpel te houden kies ik voor 40 jaar, al vind ik heel eerlijk dat je boven de 35 wel iets oud bent om te beginnen aan kinderen Niets ten nadele van iets oudere moeders hoor(!), maar persoonlijk voelt dat niet zo ok. Maar is een lastige want het getal leeftijd zegt lang niet alles, ieder mens is anders, ieder lijf, ieders geest en ook ieders persoonlijke situatie. En wie zou ik zijn om iemand te oud te vinden om nog een kindje te willen of te krijgen.. Is mijn leven niet en ook niet dat van mijn kind dus moet men lekker zelf bepalen. Al vind ik de dingen die je nog weleens leest op internet over 60+'ers als moeder echt not done Zelf hoop ik met deze zwangerschap ons gezinnetje 'compleet' te hebben op mijn 24e (man 30). Wilde niet veel langer wachten ivm leeftijdsverschil oudste en jongste.
voor ons: ik 22 en vriend 32. dit weten we zeker want me vriend word aanstaande maandag gesteriliseerd. als ik nu nog geen kinderen had gehad dan vind ik voor mezelf 35 de max om mama te worden
dat is altijd een beetje lastig, ik vind het in ieder geval voor mezelf fijn om jong moeder te zijn. ben nu 30 en heb 2kindjes, 1van 3 en 1van bijna 1. maar ik kan me voorstellen dat het bij andere niet zo makkelijk gaat kindjes krijgen of de juiste partner vinden. maar gezien de risico's vind ik na de 40 toch echt 'te' oud.
voor mezelf eigenlijk voor mijn 35ste... ben zelf nu 32 en 5 jaar geleden begonnen met het proberen van het krijgen van een kindje... helaas is dat nog niet gelukt en mag ik nu niet zwanger worden tot volgend jaar maart. dan ben ik al 33...
Ik ben nu 20, voor mij is de max. 30 jaar. We willen in de toekomst nog wel een kindje maar wanneer dat weten we nog niet.
Rond de 38. Maar hoop dat we na dit kindje ook weer met een jaar zwanger zullen zijn of zo, dan is onze kinderwens vervuld.
ik vind 40 wel een mooie grens. T ligt ook wel een beetje aan hoe je in het leven staat, maar over het algemeen vind ik het na je 40ste niet echt meer iets om aan een kindje te beginnen.