Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel huizen er daadwerkelijk voor de vraagprijs worden verkocht. Op het moment heb ik het idee dat je als koper de prijs wel wat naar beneden kunt drijven... Ik vraag het omdat ik een huis op het oog heb, maar ik er eigenlijk 22.000 minder dan de vraagprijs voor over heb. Zou dat te onderhandelen vallen? Wie heeft er een huis onder de vraagprijs gekocht/verkocht en hoe groot was het verschil?
Wij hebben ons huis verkocht voor ee vraagprijs maar met de voorwaarde dat we er snel uit moesten. We hebben ons nieuwe huis gekocht voor 15% onder de vraagprijs met de voorwaarde dat de oude vrouw die er woonde drie maanden zoektermijn kreeg voor een huirwoning te zoeken. Het kan dus zo zijn dat je een scherpe prijs biedt met strikte voorwaarden. Had ze ons nod niet geaccepteerd dan waren we bereid meer te betalen MAAR had ze maar 1 maand zoektermijn gekregen van ons.
Ons huis stond eerst voor 192.000 te koop. Toen waren de verkopers zelf gezakt naar 165.000 We zijn toen tot een 'deal' gekomen van 157.500 Ik denk dat er tegenwoordig best wat onderhandelingsruimte is, maar denk persoonlijk dat 22.000 te veel is om over te onderhandelen. Maar hey, je kunt altijd proberen toch? Wie weet komen ze met een tegenbod. Tegenwoordig moet je al blij zijn dat je huis uberhaupt verkocht wordt.
Ligt er denk wel aan hoe hoog de vraagprijs ligt.. 22.000 minder betalen voor een huis wat 160.000 kost of een huis wat 400.000 kost is wel een groot verschil, bij wijze van. Verder geen verstand van, want nog nooit een huis gekocht of verkocht.
Wij hebben ons huis voor 15.000 euro minder gekocht dan de vraagprijs. Maar die was eerst al met 15.000 verlaagd. 22.000 is niet heel onrealistisch hoor. wie niet waagt...
Huis verkocht voor 5.500 onder de vraagprijs en huis gekocht voor 15.000 onder de vraagprijs. Dit is exclusief kk en is in 2010 geweest. Onderhandelen moet je altijd proberen, succes!
Vragen kost niks. Als het huis nog niet lang te koop staat, zie ik ze er niet op ingaan. Maar als het huis al een tijdje te koop staat of ze dringend het geld nodig hebben, kan het misschien werken. Of kan je misschien tot een deal komen tussen de twee in. Ons huis stond 2 jaar geleden op 240. Voor 220 (ons eerste bod) kregen we het niet, maar uiteindelijk na wat onderhandelen hebben we het wel kunnen kopen voor 232. Koppel was al een tijd uit elkaar en vooral de man wou het huis gewoon zo snel mogelijk verkocht zien. 230 wou hij wel aannemen maar zij niet, dus toen wisten we dat we op de goeie weg zaten . Dit was echt wel ons droomhuis, dus we gingen er echt wel vol voor. En als 't gemoeten had, waren we tot 240 gegaan. Hier in de straat is een paar maand later iemand moeten zakken van 320 naar 280 en heeft het uiteindelijk verkocht voor 275.
Aylen, wat is de vraagprijs en hoe lang staat het te koop? Wat voor type huis is het en is er veel aanbod in?
Wij hebben ons huis 85.000 onder de vraagprijs gekocht, maar wel marktconform. Soms zijn de vraagprijzen te hoog voor de marktwaarde van nu. Vervelend voor de mensen die verkopen met een te hoge hypotheek, fijn voor kopers van nu. Kijk dus ook of jouw bod marktconform is, voor hoeveel zijn vergelijkbare huizen in de straat verkocht...
ik vind het wel een vraag/gokje waard hoor, zeker in deze tijd. Weet je hoelang het al te koop staat? En wat is de vraagprijs?
Wij hebben ons huis voor 4000 onder de vraagprijs gekocht. Het was een woning van de woningbouw en hier zijn er vaste prijzen voor die woningen. Veel meer hadden we er dus niet afgekregen. Wilden het huis echt koste, wat kost hebben. Heeft namelijk erg gunstige ligging (halfvrijstaand, geen achterburen, vooraan in de wijk, garage en grote oprit). Nog altijd zo blij dat het toen gelukt is!
Het is een jaren 30 huis, voormalige huurwoning van de woningbouwvereniging. De vraagprijs is 189.000, maar hoewel hij netjes opgeknapt is, lijkt het me te hoog. Zulke huizen worden elders in de buurt voor 150.000 verkocht. Deze heeft wel een nieuwe (bescheiden) keuken en badkamer, maar of dat nou zo'n verschil verklaart... Het staat nog niet lang te koop, we hebben volgende week een 2e bezichtiging. Edit/ de ensuite, het glas-in-lood en alle inbouwkasten zijn eruit gehaald, helaas. En er is geen vlizotrap, maar gewoon een groot gat in het plafond van 1 vd slaapkamers. Dat zou de prijs toch wat moeten drukken.
ligt er heel erg aan of het marktconform is, de vraagprijs. makelaar van mijn schoonzus die hanteert scherpe prijzen (jonge makelaar). Zit bijna geen ruimte in voor onderhandelen. Hij verkoopt hartstikke goed. Ze hebben 2 jaar geleden een andere makelaar gehad en daar een vraagprijs die 15000 hoger was gevraagd. Geen enkele interesse. Na jaar uit de verkoop gehaald en vorige maand opnieuw geprobeerd bij de makelaar. Binnen een maand verkocht en 10 kijkers, waarvan 3 meteen serieus. Makelaar waar ze het huis waar ze nu gaan wonen van kochten is een oudere makelaar, prijzen waren echt veel te hoog. Hebben 30000 vd vraagprijs afgekregen. Wij hebben vorig jaar ook ons huis scherp in de markt gezet. Binnen 10 dagen verkocht, 5 kijkers, 2 serieus waarvan 1 meteen de vraagprijs bood. Huis dat we wij kochten was van een oude vrouw die hier 20 jaar geleden was komen wonen, woonde al 2 jaar ergens anders en wilde er graag vanaf, uiteindelijk bijna 100.000 vd vraagprijs af! Was gewoon niet marktconform, veel achterstallig onderhoud.
Geen idee, dat wil ik volgende week even aan de makelaar vragen. Ik ben tijdens de openhuizendag wezen kijken en de makelaar die er toen was wist het niet
vaak hanteren woningbouwverenigingen vaste prijzen namelijk. Als ie al verkocht is, is het maar net de vraag hoe hoog de hypotheek van die mensen is, of ze genoegen nemen met een eventuele restschuld, moeten ze weg of kijken ze alleen maar of ze hem kwijt kunnen en gaan ze dan pas zelf verder kijken. Allemaal vragen die je een makelaar moet vragen en kijken of je er viavia achter kunt komen. Wij kenden de buren van de vrouw waar wij het van kochten, dus wisten gewoon dat ze er dolgraag af wilde en bereid was om een laag bod te accepteren omdat het toch allemaal winst was.
Ons huis stond erg scherp geprijsd, maar we hebben er toch nog 10.000 afgekregen. Huis hoefde verder bijna niets aan te gebeuren en is in 2007 gebouwd. Wij hadden het geluk dat het huis voor een executieveiling was opgekocht en daarvoor al ruim 18 maanden (verplicht) te koop stond. Ons bod was vrij kort nadat de opkoper het op had gekocht en hij ging dus vrij snel akkoord. Hij heeft sowieso winst gemaakt en wij hebben ook echt een koopje. De huizen waren (kaal) in 2007 20.000 duurder dan watwij nu betaald hebben én dan zit er ook nog een goede keuken, badkamer, op drie woonlagen vloeren in enz! Precies hetzelfde huis is 2 weken geleden (maar dan zonder keuken en onafgewerkte zolder) voor 9000 meer verkocht dan onze prijs. Er zit dus echt veel verschil in qua prijzen en je kunt als koper dus ook écht wel laag inzetten. Met een beetje brutaliteit kun je net geluk hebben. Oh en wij hebben alles zonder aankoopmakelaar gedaan.
Ons huis was zijn vraagprijs meer dan waard! Maar zij wilden er snel uit en wij huurden nog... Dus konden we flink onderhandelen, uiteindelijk hebben wij het huis voor 39.500 minder dan de vraagprijs gekocht!