Hittepit kopen

Discussion in 'De lounge' started by Lentes, Oct 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lentes

Lentes Niet meer actief

Wie heeft er ervaring met een hittepit kussen?

Ivm nekklachten is mij aangeraden deze te kopen maar nu zie ik op internet vele soorten, vormen, maten en zelfs geuren! :(

Ik ben een eeuwige twijfelaar en vraag me af welke ik het beste kan nemen.
    Ervaringen?

2. Daniielle

Daniielle Bekend lid

Jun 27, 2013
    610
    5
    18
    ik heb een gewone goedkope hittepit van de action dacht ik (of kruidvat)... Vind het wel lekker als ik last heb van mijn spieren, maar erg jammer dat het zo snel afkoelt.
    Lijkt me wel fijn dat je geuren kan kiezen, die van mij stinkt enorm!

3. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

May 25, 2008
    1,881
    448
    83
    Hier de hittepit van de tuinen. Ben er erg blij mee. Heerlijk voor mijn zere nek/schouders.

4. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

De gewone hittepit ruikt inderdaad niet heel lekker als ie opgewarmd is. Volgens mij heb je ze tegenwoordig ook met lavendellucht, dat is wel handig heb je twee vliegen in een klap. Ik heb hier al heel lang een hittepit, toen gekocht bij zo'n kruidenwinkeltje. Was nergens te koop verder. Ik heb een speciale nekrol en vind het wel supperlekker. Gebruik het vaak als ik merk dat de spieren gespannen zijn.

5. Yip

Yip Lid

Sep 14, 2008
    73
    0
    0
    Ik maak ze gewoon zelf! Inmiddels heb ik geloof ik mn hele vriendenkring wel lastiggevallen met zo'n kussentje omdat ik er zelf zo'n fan van ben. Maar ik vul ze dan met rijst. Die korreltjes zijn kleiner en daardoor verspreiden ze fijner om m zo in je nek te leggen. Ik maak dan n kussentje in 'worstvorm', zo ongeveer 10 cm breed en 30 cm lang, dat past heerlijk om je nek! (dus zo'n vorm zou ik je aanraden te zoeken).

Oja, en rijst stinkt trouwens helemaal niet!

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb een gewonen hittepit van de Tuinen. Zonder geurtjes..

7. Wietje79

Wietje79 Actief lid

Feb 7, 2009
    384
    0
    0
    Oh wat een idee!
    Ik heb ooit ook zo'n pittenkussen gehad maar ik vond het te veel stinken.
    Watvoor stof gebruik je dan?

8. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

Feb 21, 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Lavendelgeur was er met een paar keer gebruiken ook wel vanaf. Ik zou dus voor een zonder geurtje gaan.
    Zelf heb ik een vierkante, maar voor in je nek is een langwerpige handiger.

9. Aylen

Aylen Niet meer actief

Zo eentje heb ik laatst van een vriendin gekregen, ook zelf gemaakt! Heerlijk ding. Het ruikt wel naar rijst hoor, maar ik vind dat niet vies.

10. Lentes

Lentes Niet meer actief

O! Een geurtje is wel fijn dus!
    Ik dacht echt dat dat een beetje onzin zou zijn, of na 10x uitgewerkt.

Ik twijfel ook nog tussen een nekrol of langwerpige

11. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

Feb 21, 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Geurtje is er zo vanaf ja (zie mijn eerdere post)

12. Lentes

Lentes Niet meer actief

Jammer!
    Dan kan zonder net zo goed dus :)

Ik ga op zoek! Zag ook hele schattige hartjes, voor koude handen!

13. vgg

vgg Bekend lid

Oct 8, 2010
    522
    21
    18
    NULL
    NULL
    Het geurtje was er bij mij ook zo vanaf. Ik heb gewoon een goedkope van de action ofzo. Een langwerpige, ook heel makkelijk in je nek te leggen, maar ook elders te gebruiken. Ik vond 'm bijvoorbeeld ook ideaal om de eerste weeën (zo ongeveer hele nacht) draaglijk te maken. :)

14. Lentes

Lentes Niet meer actief

Zit er veel verschil tussen één van action of een officiële?
    Blijft de echte misschien langer warm?

15. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    2,195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Ik ben dol op hittepitten, heb er meerdere. Heb ook zo'n model wat je in je nek legt en dan over je schouder heen, die vind ik voor mijn nek echt ideaal. Fysio raadde hem mij ook aan. Ik houd juist niet van die met lavendelgeur.

Oh ja ik merk wel dat de mindere / goedkopere versies sneller afkoelen en na veel vuldig gebruik al helemaal.

16. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

Nov 15, 2011
    2,349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik heb er een van de Marskramer of Blokker, weet niet meer precies.
    Hij koelt erg snel af!! Stinken vind ik meevallen, ik vind het wel oke ruiken eigenlijk :p
    maar ik gebruik hem als ik ongesteld ben en buikpijn heb, verder eigenlijk niet, dan helpt hij wel lekker ff!

17. Lentes

Lentes Niet meer actief

18. Yip

Yip Lid

Sep 14, 2008
    73
    0
    0
    Gewoon katoen (omdat ik bang ben dat een synthetisch stofje door de warmte misschien gaat smeulen). En ik heb de rijst eerst in een binnenkussentje gestopt en dat dichtgenaaid (zeg maar gewoon zoals een kussen) en er dan nog een hoesje overheen dat eraf kan en in de wasmachine kan (want als 'ie eenmaal met rijst gevuld is kan dat dus niet, anders heb je gekookte rijst ;)).

19. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

May 25, 2008
    1,881
    448
    83
    Ik heb een u-model. Het snel afkoelen valt eigenlijk wel mee. Ik wikkel er ook altijd nog een extra hydrofielluier omheen. Dan blijft de hittepit ook schoner.

20. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

Nov 24, 2011
    1,095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh heerlijk zijn die dingen. Bij de Xenos heb je ze met fleece, die zou ik vooral niet kopen. Die wordt heel erg plakkerig/nat.

Share This Page