Uiteten met kerst en 2 kids

Discussie in 'De lounge' gestart door libelle85, 12 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. libelle85

libelle85 Actief lid

23 jul 2012
    140
    0
    16
    NULL
    NULL
    #1 libelle85, 12 nov 2013
    Laatst bewerkt: 12 nov 2013
    Wij gaan uiteten met kerst met de kant van mijn vriend. Wij hebben pas sinds 3 maanden weer contact met mijn vriend zijn moeder en ik heb geen zin in al het gezeur dus ik neem t nu maar even voor lief!
    Nu is er gereserveerd van 16 tot 19.30 wat ikzelf veel te lang vind voor mijn kindjes. Ze zijn 5 en de ander dan 16 maanden. Ik durf nu al te zeggen dat de jongste t na 2 uur, en dan zeg ik t nog ruim, zat is!
    Dat aan tafel blijven zitten voor zo'n kleintje lvind ik best lang.
    Nu wil mijn vriend het denk ik niet snappen ofzo dus we gaan er gewoon heen.
    Ik vind t uiteten zelf niet zo erg aangezien ze daar niet met mijn kindjes kunnen "schoothoppen". ( heb totaal geen hoge pet op van schoonmoeder en schoonzus) maar vind t wel erg als hun het zat zijn. Ik wil gewoon dan luisteren naar mijn kindjes op dat moment!
    Is het raar als ik als de kleinste het zat is zeg: ik ga naar huis met de kindjes?

2. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Wij hebben ook een etentje gehad toen Fien rond die leeftijd was.. Ik had nog gezegd dat het me niet verstandig leek maar ja..

Het was een drama... Het was er super druk, harde muziek.. Lang wachten op eten.. Fien had het er na drie kwartier al gezien... Huilen, uit stoel klimmen, krijsen... En ik maar troosten.. Heb amper kunnen eten, kon wel janken na de tijd en mijn schoonmoeder en schoonzuster klagen dat Fien zo aan het dreinen was.

Maar elk kind is natuurlijk anders... Misschien vinden sommigen het prachtig... Fien zit ook gewoon niet graag stil.

3. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Wij nemen voor mijn dochter de ipad mee als we uit eten gaan, dus dat als ze klaar is met eten wij nog lekker kunnen kletsen als we dat willen

is dat niet een optie bij jullie?

4. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ja, lastig. Ik zou niet gaan. Althans; wij kiezen er dus voor om niet te gaan. Mijn broer gaat 1e kerstdag wokken en ook wij waren welkom. Maar onze dochter is vier en heeft daar het geduld niet voor. Even snel naar de Mc. Donalds gaat prima hoor en onlangs hebben we een familie-etentje gehad, maar dat was met mooi weer en een speeltuin en het feit dat het eten voor dochterlief gewoon op afroep kon komen. Maar zo'n lange tijd in een restaurant, dat is voor niemand leuk. Wij gaan dus niet, maar ik moet er ook bij zeggen dat mijn broer daar geen enkel probleem van maakt. Hij snapt dat wel. We zien ze op een ander moment weer. De andere kant is ook; als er familie is die daar wel een probleem mee zou hebben, is dat jammer.

5. libelle85

libelle85 Actief lid

23 jul 2012
    140
    0
    16
    NULL
    NULL
    iPad voor de oudste zou kunnen maar voor de jongste van 16 mdn is niks. Ze vind t wel leuk maar er ook net te jong voor!
    We gaan t zien... Ik ben zo weg als ze t zat zijn! Scheelt voor mij ook weer ;) hahaha

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Tja die van mij van 15,5 maand zou het wel een tijd volhouden als ie maar af en toe wat eten krijgt!
    Maar die van 3,5 zou dat ook niet volhouden gok ik ;)

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Met de oudste twee zou het geen probleem zijn, maar de jongste zit echt niet langer dan een half uur stil. Ik zou niet gaan of vantevoren aangeven dat je waarschijnlijk wel eerder weggaat.

8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.258
    11.864
    113
    Oh, het is toch wat he. Wij hebben hier tegen mijn schoonouders gezegd dat ze gerust mogen gaan brunchen/dineren en wij graag meegaan, maar alleen als er iets voor de kinderen te doen is cq een speelhoek is.
    Anders is het niet vol te houden voor de kinderen en voor ons ;)
    Doen ze dat niet, dan gaan we echt niet mee, want dan zitten we niet rustig en krijgen we ook nog eens van die blikken of commentaar dat we de kids rustig moeten houden. Daar begin ik echt niet aan.

Heb je het zelf al met je schoonfamilie hier over gehad. Dat je voorspelt dat het best lastig kan worden.

9. libelle85

libelle85 Actief lid

23 jul 2012
    140
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat is ook een puntje ik spreek mijn schoonfamilie niet. We hebben een jaar geen contact gehad en sinds een 3 mdn is er weer wat contact maar dat is niet optimaal. Nu gaan we mer veel meer familieleden maar die staan net wat verder van ons af weer.
    Maar ik heb besloten dat we gaan en is 1van de 2 t zat ben ik naar huis! Scheelt natuurlijk ook dat ikzelf niet veel mer die familie heb. Als vriend wilt blijven prima zie ik m thuis wel verschijnen ;)

10. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Wat tips..

Laat ze thuis evt wat eten, hongerige kinderen kunnen lastig zijn, als je verwacht dat het te lang duurt. Of als ze lastige eters zijn.
    Meerdere gangen.. Tussendoor even buiten spelen/wandelen. Mobieltje mee, bellen is eten.
    Als het kan, tijdens jullie voorgerecht, het hoofdgerecht aan de kinderen geven.
    Genoeg speelgoed mee, en geef ze voldoende aandacht.

Niet laten rennen in het restaurant, de bediening loopt rond met gloei hete borden ed.

11. libelle85

libelle85 Actief lid

23 jul 2012
    140
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het is ook nog eens een niet erg kindvriendelijk restaurant dus ben benieuwd! Buiten een stukje lopen zou eventueel kunnen. Ach we gaan het meemaken haha ik heb mijn vriend er voor gewaarschuwd dat we waarschijnlijk met een huilend kind zitten die niet echt zit te wachten op 3 en half uur aan tafel zitten.

12. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Belangrijkste is er zelf relaxed ingaan, anders zorgt je spanning al voor spanning bij de kids. Een leesboekje meenemen, af en toe buiten een rondje lopen. Lievelingsknuffeltje van de kleine meenemen of iets anders kleins waar ze mee kan spelen.
    Hier gaat het eigenlijk altijd top, ook met die leeftijd. Maar ze moeten het ook wel leren ;)

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Pff jij staat al op je achterste benen voordat er überhaupt een kind gepiept heeft. Ik zou niet mee gaan, ik denk niet dat jij erg gezellig zult zijn.

14. libelle85

libelle85 Actief lid

23 jul 2012
    140
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wie heeft dat gezegd??? Ik geef alleen aan dat ik het erg lang vind voor een kind van 16 mdn! Ben ik erbij te vermelden dat ze ook thuis het na 20 minuten zat is aan tafel en ook op onze vakantie van 5 weken terug was ze het na 30 minuten zat in dat restaurant.
    Dus ik sta niet gelijk om achterste benen zonder reden maar juist omdat ik weet hoe mijn kindje is!

15. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Wij zijn pas uit eten geweest in een buffetrestaurant, met 11 man, waarvan twee kinderen van net twee.. Ging prima, en achteraf zaten we er dik 2/5 uur... Speelgoed mee, zelf relaxt zijn en wie weet komt het dan wel goed..

16. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Laat je vriend zich anders maar bezighouden met de kinderen als ze het zat beginnen te worden. Jij hebt je zorgen uitgesproken, hij ziet het niet, dan mag hij het oplossen.

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wij zijn ook al ergens 'verplicht' moeten gaan terwijl het mij tegen stak. Gewoon relaxt gaan en ga maar rustig wat wandelen met je kindje. Jij focust je op je kindje. Werkte hier prima en achteraf kregen we te horen dat hij toch zo braaf was geweest. :)

En je oudste neem je mee wat wandelen, dan hoeft die niet alleen te blijven aan tafel. ;)

18. sjak

sjak Niet meer actief

Mijn dochter (1,5) is tot nu toe erg makkelijk met etentjes en in restaurants, ze houdt van de gezelligheid en nog meer van eten :)
    Maar als wij meegaan (meestal wel) dan houd ik altijd wel een slag om de arm dat als het niet gaat ik naar huis ga. (Of man als ik het erg naar mijn zin heb).
    Tot nu toe ben ik pas een keer eerder weggegaan, maar het is echt niet raar hoor s je na twee uur weg zou gaan als de kindjes niet meer te handelen zijn. Lekker speelgoed mee, kleurtjes mee, tablet is ook al leuk voor ieniemini's.

19. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou meegaan, maar als het echt niet meer lukt met de kinderen en vooral de jongste ben je weg.

Hier is Kerst een familiefeest dat thuis wordt gevierd. Geen restaurants voor ons die dag en de kinderen kunnen dus rustig rondrennen of spelen met hun cadeautjes.

Voor verjaardagen gaan we wel naar de wok. Daar kunnen de kinderen zelf hun eten nemen, rondkijken (wok, teppanyaki), rustig rondwandelen (zonder iemand te storen!), eventueel wat speelgoed mee en lukt het wel 2 à 3 uur.
    Maar als het morgen niet zou lukken met één van hen, dan passen wij ons als volwassenen wel aan en doen we de verjaardagen gewoon ook weer thuis.

Deel Deze Pagina