kindje in ziekenhuis, bv loopt terug

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Chris81, Nov 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chris81

Chris81 Actief lid

Oct 29, 2007
    252
    0
    0
    ons kindje ligt in ziekenhuis met infectie, ik voed hem daar nu wel om de 3 uren, maar merk dat ik minder voeding al heb, wat kan ik doen, behalve blijven kolven om de boel goed op gang te houden, hij drinkt nu per keer 15 minuten aan 1 borst, dit deed hij de eerste week ongeveer 30 minuten, hij drinkt nu 60 cc per keer. s nachjts zijn we thuis en kolf ik 2 x af, zodat ik s morgens weer voldoende hou om te geven zodra we weer in ziekenhuis zijn.

alvast bedankt

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ik ga er van uit dat je dubbelzijdig electrisch kolft met een medela symphony.
    in deze situatie geldt: extra kolven en kijken of hij het aankan om aan 2 kanten te drinken tijdens de voeding. Ik vindt 15 min. aan 1 kant wat weinig, maar het kan natuurlijk zijn dat hij de energie niet heeft om meer te doen. Kijk echter goed wat hij doet, drinkt hij krachtig en effectief door, af en toe een pauze en weer verder? dat is een goed beeld. Neemt hij eens een teug, dan stilvallen, dan weer 1 a 2 keer een teug en weer stil, dat laat zien dat hij niet effectief aan het drinken is. Laat je helpen in het ziekenhuis, vraag of er een lactatiekundige in het ziekenhuis werkzaam is die je kan adviseren met de actuele situatie van je kindje in het achterhoofd.

kolf volgens schema: masseren, 7min. kolven, masseren, 5 min. kolven, masseren, 3 min. kolven. doordat je stopt en weer start voer je de productie op, door het masseren krijg je mogelijk iets vettere melk, wat je kindje weer goed kan gebruiken!

je mag best bij het opstaan een keer extra kolven: bedenk dat hoe meer prikkel je je lichaam geeft, hoe meer melk er aan gemaakt zal gaan worden! kolf bijvoorbeeld als je wakker wordt, en dan nog eens kort nadat je gedouchet en gegeten hebt. Je voeding wordt ter plekke aangemaakt, dus wanneer je bij je kindje bent zul je ook weer voeding aanmaken. doordat je nog eens kort nakolft binnen bijvoorbeeld 3 kwartier, een uur, geef je extra signaal aan je lichaam dat er meer melk dient te komen. Het gaat bij deze extra kolfbeurten niet om de hoeveelheid die je dan kolft, maar om het signaal wat je je lijf geeft. dus niet teveel op de streepjes op de fles letten! :)

heel veel succes!
    heidi margit

Share This Page