pepernoten??

Discussie in 'Gezondheid' gestart door ALeV84, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ik heb binnen een paar dageneen zak van 500 gr pepernoten opgegeten, helemaal in mijn eentje. Na het eten kreeg ik zoveel kaneelsmaak in mijn mond, alsof ik een lepel kaneel op heb leek wel. Alsof ze overmatig veel kaneel in deze pepernoten hebben verwerkt. Nu lees ik dat je voorzichtig moet zijn met kaneel. Zou dit schadelijk zijn. Nou ja zeg ik durf echt niks meer te eten. Ik eet wat (iets wat ik eindelijk lekker vind, want sinds ik zwanger ben smaakt alles vies) en dan lees ik dat ik het beter kan laten staan. Zo is zwanger zijn toch niet leuk :x:)

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ach, het zal allemaal wel mee vallen. Je moet echt op één dag ongelofelijke hoeveelheden kaneel naar binnen werken wil het schadelijk zijn. Maak je vooral niet te druk. Zwanger zijn is inderdaad niet leuk als je alle regeltjes heel eng gaat toepassen. Denk gewoon na en doe gewoon dan gaat het allemaal goed. Kijk op www.voedingcentrum.nl voor de richtlijnen en bedenk.. zwanger zijn is geen ziekte!

3. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Hier staan heel veel dingen in wat wel goed is en wat niet.
    GezondVGZ - Eten en drinken als je zwanger bent

Meis eet jij maar lekker peper noten .

Vroeger lette niemand hier op . de moeders werden ,zwanger en deden gewoon alles . Tegenwoordig vinden ze steeds meer wat niet goed is.

Geniet van je zwangerschap.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Lekker pepernoten eten hoor!!!
    Dat van dat kaneel: er is idd bij muizen aangetoond dat het vroeggeboorte en andere vervelende dingen kan veroorzaken, maar omgerekend naar de mens moet je wel echt enorme hoeveelheden tot je nemen wil dat invloed hebben.

Even relativeren:
    Ik las eens een artikel van een milieu-freek-achtige journalist.
    Volgens hem was anti-roos shampoo puur vergif. Om dat te bewijzen gooide hij een hele fles leeg in een aquarium met guppies. Alle guppies gingen dood!
    Ik denk dat bijna elk mens zal denken: tja, logisch, die guppies zijn veel te klein en fragiel voor zo'n hoge concentratie sop.
    Zo is het ook met dat kaneel-verhaal.

Dus... gewoon lekker af en toe pepernoten, appeltaart, kruidkoek etc etc. Het leven moet gewoon leuk blijven!!!

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

eens met merah.

volgens mij ging het om 2 kilo pure kaneel per dag wil het risio geven. ik wens je suc6 hahaha

6. Ann Lee

Ann Lee Lid

25 apr 2011
    91
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb ook een hele zak in mijn eentje gegeten vorige week :)

7. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik heb laatst ook in een paar dagen een zakje weggewerkt, heerlijk! maar was er ook niet gerust om na het lezen van die kaneel info, dus tijdens controle vk navraag gedaan
    en is echt niet schadelijk zolang je niet 9 maanden lang dagelijks een zak leegeet :D

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik heb net ook gewoon een flinke hand pepernoten op hoor. en ik eet ook rustig een stroopwafel, een punt appeltaart en ontbijtkoek.
    zelfde als dat ik gewoon een glaasje cola light drink, of een boterham met leverpastei.

het enige wat ik echt laat staan is: alcohol maar dat drink ik toch al zelden, rood vlees en rauwmelkse kaas en gerookte zalm uit vacuumverpakkingen.

verder alles gewoon en met mate.

dus ook snijworst, salami, brie en weet ik wat je allemaal nog meer niet zou mogen.;)

9. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    blij dat dit onderwerp gestart is, ik vroeg het me ook al af hoe het zit met pepernoten. ik vind ze namelijk heerlijk, hoewel het uiteraard ff afwachten is of dat nog steeds zo is ;) maar ik ga ze gerust eten!

10. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Op sommige site's overdrijven ze erg joh met dat schadelijk gedoe. Op een site stond dat je met een appelpuntje ongeveer op het minimum van hoeveelheid kaneel per dag zit. Wanneer je dus daarnaast ook nog eens een speculaasje zou eten, en als dat dan iedere dag gebeurt, dan zou dat dus al schadelijk kunnen zijn. Voortaan ga ik niet op Internet kijken over voeding e.d., maar gewoon verloskundige bellen :)

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Er is zelfs niet eens bewezen dat kaneel schadelijk zou zijn. In kaneel zit een stofje dat LIJKT op een andere stofje en dat andere stofje zou in grote hoeveelheden schadelijk kunnen zijn... Pffff, ik zou me er niet druk om maken.
    Zelfs water is giftig in te grote hoeveelheden. :)

12. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Relax!! ik eet me ook suf aan pepernoten en ben voor een keer blij dat ze al zo achterlijk vroeg in de winkel liggen:)
    Het moet idd wel leuk blijven!! Ik leg de grens bij rauw vlees, rauwe vis en rauw melkse kazen.. dat is makkelijk te onthouden in de supermarkt. Verder eet ik alles als ik trek heb...

13. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Ik denk niet dat het kwaad kan.. Zoals anderen ook zeggen, je moet zoveel kaneel eten, voor het schadelijk is.. dan ben je volgens mij allang vreselijk misselijk van de pepernoten ;)

14. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, maar dat is dan om heel andere redenen schadelijk... :D Wil niet weten hoeveel kilo je er dan bij weet te eten. Los daarvan, pepernoten (vooral die chocolade kruidnoten) zijn geweldig, maar dat houdt toch echt op als je elke dag een zak wegbunkert. Lijkt mij althans...

Over chocolade kruidnoten gesproken: er ligt hier nog een zak in de kast... Iets zegt mij dat die zak er niet heel lang meer zal liggen ;).

15. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    aaaaah ze zouden mij idd moeilijk kunnen verbieden om alle sinterklaaslekkernijen te mogen eten! als iets verslavend is zijn het wel kruidoten, pepernoten en speculaaaas!!

maar idd gewoon uitkijken met kaneel

Deel Deze Pagina