Dilano krijgt al sinds dat ik met bv gestopt ben een fles mee naar bed, maar nu is hij overdag zindelijk. En tijdens het slapen moet ik dus een luier om doen omdat hij een fles mee krijgt. Het is natuurlijk de bedoeling dat hij niet meer zijn fles mee naar bed krijgt, maar wanneer geef ik hem dan voor het laatst drinken. Hij gaat s'middags rond 12.00 en s'avonds rond 19.30 naar bed. En moet ik die fles afbouwen, Dilano is nogal van de gewoontes! snoet
Zie banner: morgen 3 (toch?) Een fles in bed is zowiezo een heel slecht idee vooral vanwege de grote aanslag op de tanden! Stoppen ermee en wel vandaag. Persoonlijk geloof ik niet in het 'niet drinken geven' in verband met zindelijkheid. Kinderen zijn zindelijk wanneer ze hun plas op kunnen houden en naar de wc gaan wanneer dit nodig is. Mijn kinderen mogen drinken als ze dorst hebben. Dochter is ook zindelijk maar alleen op de dag. Nachtzindelijkheid is iets wat je niet kunt afdwingen. Mijn dochter (van mei 2010) krijgt dus met slapen een luier om. Zoon was met 23 maanden dagzindelijk en met 3 jaar helemaal (met om 23:00 laten plassen). Met bijna 4 is hij volledig zindelijk en halen we hem ook niet meer uit zijn bed... hij mag drinken wanneer hij wil. (heeft zelfs een beker water naast zijn bed)
Wat vindt hij van een beker? Mijn dochter krijgt wel eens een beker water mee naar bed (360 graden beker, is antilek), en dan gewoon met een centimetertje water er in. Vind ik niet zo'n probleem! Uiteindelijk kun je dan ook gewoon een bekertje water naast z'n bed zetten.
Ik ben ook nogal verbaasd dat je daar dus uberhaupt ooit mee begonnen bent.... Denk dat het voor je zoontje het duidelijkste is als je gewoon in 1 keer stopt. Dat plassen in bed zal trouwens weinig te maken hebben met dat hij drinken mee krijgt. Hij is gewoon nog niet in staat om in zijn slaap zijn plas op te houden. Dat duurt gewoon meestal wat langer nog, voor ze dat kunnen.
Dilano mag ook drinken als hij dorst heeft, dat heb ik hem nooit onthouden. En dat we daar mee zijn begonnen dat snap ik zelf ook niet zo goed, maarja dat is niet meer terug te draaien. En idd Dilano wordt morgen 3!!
Alvast gefeliciteerd. Misschien is zijn verjaardag een mooi moment om te stoppen. Dan vertel je dat hij een grote jongen is en dat hij nog wel water mee naar bed mag nemen maar geen melk meer (of ander drinken).Hij is tenslotten nu een echt grote jongen! Doen hoor.. het is echt heel slecht voor zijn tanden! (en mondvorming etc etc)
Ik zou ook gewoon in 1x stoppen met die fles (melk neem ik aan?). Mijn dochter heeft wel altijd een rietjesbeker water in bed. En toch met 2j8m nachtzindelijk. Net voor t slapen gaan, drinkt ze vaak nog een halve of zelfs hele beker leeg, vaak ook nog 's nachts slokjes. We eten redelijk laat (1830), waarbij ze ook nog een beker water drinkt. Om 1930 naar boven, laatste plas (vaak niet eens veel).
Ja wat heb je er in zitten dan? Ik bedoel, een fles is voor baby's, dat kun je wel uitleggen. Water lijkt me dan geen probleem, mooie beker op het nachtkastje. Veel mensen die dat als volwassene ook hebben, dus dat hoef je hem toch niet per sé af te leren!
Ik geef ook warme melk. Ik heb aan de tandarts gevraagd of het kwaad kan. Die zij van niet. Je kunt ook beginnen met wat minder melk in de fles te doen. Hier geeft het geen problemen met zindelijkheid. Als ze moet plassen geeft ze het aan.
Mooi verjaarskadootje ook Hele mooie beker voor op z'n kastje (of antilek als hij mee naar bed moet.. Maar daar hebben ze ook wel leuke van uiteindelijk) Zal wellevend wennen zijn... Melk voelt heel anders dan water. In je mond.. En ook in je buik. Wellicht dat hij voor het tandenpoetsen nog wel een beker melk wil (voor het buikgevoel zegmaar) en dan z'n mooie nieuwe beker mee naar bed voor als hij dorst krijgt
het verbaast me dat hier iedereen het normaal vindt dat het kindje drinken meeneemt naar de slaapkamer. en snachts kan drinken. zoontje kan drinken tot 19uur wanneer hij wilt, maar dan is het de tijd om naar bed te gaan en daar gaan we niet eten of drinken. als hij echt zo een dorst heeft dan kan hij me altijd wakker maken. tot nu toe nog nooit gebeurd! ik zou wel n paar weken van te voren beginnen met daarover te praten, vertellen dat hij op een gegeven moment te oud is vr een flesje en dat hij binnenkrot geen flesje meer krijgt.(omdat hij van de rituelen is, hier ook zo een jongen) dus goed voorbereidden en als die dag komt, wel in een keer stoppen. zonder uitzonderingen. als je goed begin te voorbereiden dan is de kans groot dat hij binnen een paar dagen zelf daarmee komt en zegt dat hij zijn flesje niet meer wilt.
Sorry zie het nu inderdaad staan dat hij morgen 3 word! Ik verbaas me ook eerlijk gezegt wel dat hij drinken mee naar bed krijgt, hebben wij nooit gedaan en is hier nog nooit voorgekomen dat ze snachts kwam omdat ze dorst had, ik zou ook zeggen meteen mee stoppen maar dat zal inderdaad niet makkelijk zijn aangezien hij het helemaal gewent is Misschien inderdaad onder het mom van ja je word morgen al een hele grote vent
wij zijn aan het afbouwen... hij krijg peutermelk en krijg 2 flesjes op een nacht maar das 180 en 6 schreppen wij doen wel 180 maar zijn nu 3 schepjes... elke 3dagen doen we een schepje minder tot het opeens allee water is... Hij drink niet ze hele fles leeg maar hij word soms wakker en dan pak die ze fles en dan gaat dat ze mond in en dan slaap die weer.. ik zou zeggen niet in 1 keer stoppen maar afbouwen je kindje is het gewend omhet te krijgen dus gelijk afpakken heeft geen zin en word het alleen maar zware nachten zowel voor jou je partner en je kindje.... bij ons gaat het goed dat afbouwen dus ik zou zeggen probeer het nee heb je ja kan je krijgen...
Nee melk in de nacht vind ik nergens voor nodig. Ik heb zelf ook een flesje water naast m'n bed staan. De ene nacht niet nodig, de andere nacht heb ik opeens dorst. Maar melk, en dan ook een fles, lijkt me iets voor baby's en na een jaar heb ik dat zelf nooit meer gedaan.
vreemde tandarts... als tandartsen het ergens over eens zijn: Aandoeningen - Zuigflescariës | Tandarts.nl misschien toch eens opzoek naar een andere tandarts of misschien nog eens vragen.. BORSTVOEDING kan geen kwaad maar verder alles wat geen water is wel! En drinken bij het bed? Ja, ik heb ook zelf een flesje water naast mijn bed staan. Ik heb liever dat ze zelf wat water pakken uit hun beker dan mij daarvoor wakker moeten maken. Zeker gedurende de hete dagen was het een uitkomst.
Waarom is t vreemd? Dochter heeft hier ook een bekertje water naast haar bed staan en drinkt er regelmatig uit 's nachts. Prima toch...beter dan dat ze mij er wakker voor maakt.
let op: ik zei ook dat mijn zoontje me nog nooit wakker gemaakt heeft voor iets drinken! ik was bang in de laatste hitte omdat hij zo aan het zweten was.maar hij had dus geen dorst. hij plast wel soms in de nacht. dan vraag ik hem of hij iets wil drinken. nee dus. hij gaat meteen verder met slapen. kijk; het zou niet zo een verschil maken met de zindelijkheid als hij droog blijft in de nacht terwijl hij gewend is om te drinken. ze worden zindelijk zoals ze ze zijn met hun schema en gewoontes van eten-drinken-slapen. als je daar ineens iets van verandert dan kan een zindelijk kind in eens ongelukjes krijgen in de nacht. ik denk dat met een 3 jarige niet echt werkt als je gaat afbouwen. 3 jarige snapt wel het idee. en als je gaat afbouwen zou hij het proberen langer te laten duren totdat je echt stopt. hier werkte in een keer stoppen altijd heel goed, maar ook ruim van tevoren voorbereid.
@belize: mja ik kon 4x per nacht m'n bed uit ivm dorst Dus hier gaat altijd water mee naar bed. Merk wel dat nu ze er echt uit bed voor moet ze minder drinkt 's nachts.. Maar toch nog steeds regelmatig. Nahja en water kan geen kwaad wat dat betreft
Ik heb mijn dochter nog nooit een fles meegegeven in bed. 1. ik vond het niet nodig en 2. ze verslikt(e) zich heel gemakkelijk en ik vind het nog gevaarlijk ook. Het idee dat ze zich zou verslikken of wat dan ook. Brrr.. Het is inderdaad slecht voor de tandjes. Ik zou er, zeker nu hij 3 wordt, echt mee gaan stoppen. Wanneer poetsen jullie zijn tanden dan? Ervoor? Onze dochter krijgt 's avonds na het eten nog wat drinken en daarna niet meer. Ze is nu ook zo goed als nachtzindelijk. Ze heeft nog nooit gezeurd om drinken 's nachts. Voor ze nachtzindelijk werd, kreeg ze na het tandenpoetsen nog een bekertje water. Maar dat bekertje ging dan wel altijd weer weg. Ik liet dat niet op haar slaapkamertje staan. Misschien kun je hem proberen uit te leggen dan hij nu een grote jongen is en geen flesjes meer nodig heeft?? Zoiets? Succes!