pepernoten

Discussie in 'Voeding' gestart door mek11, 21 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mek11

mek11 Fanatiek lid

19 mrt 2011
    1.143
    0
    0
    Groningen
    Ik kon geen antwoord vinden op mijn vraag:
    Wanneer gaf je je kindje pepernoten. Hij kijkt elke keer zo naar andere kinderen die eten en met schoen zetten is het ook wel leuk.

Alvast bedankt

2. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Dochterlief kreeg vorige week voor het eerst een pepernoot. Ze is nu anderhalf.

3. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Mijn zoontje is 1 en heeft er al een paar op en een taai taai popje.. Met de intocht. Hij heeft overigens wel al 4 kiezen en 8 tanden

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Mijn zoontje heeft ze nog niet gehad (koop dat soort dingen eigenlijk nooit zelf) maar hij zou het best wel mogen eten hoor :)

5. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Mijn zoontje is sinds een maandje 1 en vond het nog best eng, die pepernoten! Mijn dochter van bijna drie niet, die stopte er gewoon 1 in zijn mondje:$ Dit ging heel goed en kauwt er goed op, pepernootjes zijn ook snel zacht, dat scheelt. Afijn, mijn mannetje is inmiddels compleet pepernoot verslaafd, iedere noot die hij ziet of weet te pakken gaat in het mondje;)

Mena92 vindt dit leuk.
  6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Vorig jaar, toen was zoon 2,5.

7. fafa

fafa Niet meer actief

pepernoten sowieso niet, die zijn zo hard als baksteen, daar heb ik zelf al moeite mee ;)

maar kruidnoten krijgt ze nu voor het eerst, met 21 maanden

8. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Teveel is niet zo goed, want de stof die in pepernoten zit kan laxerend werken. Maar het lijkt mij dat als ze een hard koekje weg krijgen kunnen ze ook pepernoten eten. In de volksmond noemt men meestal kruidnoten pepernoten.

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ons evy heeft al een pepernoot gehad...die stopte sem in dr mond zonder dat ik er erg in had haha maar het ging goed en ze vond het erg lekker hihi.

Ik ben wel wat makkelijker merk ik bij een 2de terwijl ik nu wel echt pas met 6 maanden ben gaan bijvoeden. Bij de eerste met 4 maanden ben ik nu af en toe niet zo heel moeilijk om haar iets te geven wat eigenlijk niet mag voor het jaar..

ze heeft nog geen tanden trouwens haha

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoon was 27 maanden
    Dochter 17,5 maand
    Kruidnootjes

11. Bri

Bri Niet meer actief

Allebei bij hun 2e sinterklaas, ze waren toen ruim 1,5 jaar oud.
    En nee, niet zo veel dat het laxerend werkt, nooit iets van gemerkt in elk geval.
    Nu vinden ze er 's morgens 3 of soms zelfs 4 in hun schoen.

12. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Vorig jaar hij was toen net 1 jaar.
    Ik weet niet of je van bakken houd??
    Maar ik heb ze dit jaar zelf gebakken (koopmans) heel makkelijk.
    water bij de meel en kneden tot een klomp deeg. als je een theelepeltje meer water bij doet dan de aanbevolen hoeveelheid worden de kruidnoten niet zo hard en zijn ze voor een klein kindje beter te eten.
    Zoontje hier (en ook papa:p) vonden ze heel lekker.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dit jaar proberen, ze is bijna 2. Vorige winter was ze pas 1 en dus veel te jong voor koeken en snoep. Dochter reageert sterk op al die kruiden (speculaas, bastogne ) dus zullen kruidnootjes ook wel niet geslaagd zijn. Zit heel veel kaneel in waar kleintjes vaak niet goed tegen kunnen.

14. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier heeft ze vorig jaar voor het eerst pepernoten gehad, ze was toen 1,5 ongeveer....
    Eerst wilde ze het ook niet, maar toen ze er 'per ongeluk' een geproefd had waren ze toch wel lekker!

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier vorig jaar, haar 2e sinterklaas. 1e keer was ze 10 maanden, vorig jaar 22 maanden.

16. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Dochterlief is er dol op, ze is 19 maanden. Af en toe krijgt ze er een stuk of vier. Oma breekt ze nog door tweeen want die is bang dat ze erin stikt maar ook heel gaan ze zo op.

17. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier toch al een "vreetzakje";), die heeft vorige week dus zijn eerste kruidnootjes gehad van zwarte piet. Als hij eten ziet is hij niet te houden! Ik vond het ook echt eng omdat ze zo hard zijn, en hij heeft maar 4 tandjes. Eerst in stukjes, maar zelf propte hij er een paar hele in, en dat ging goed:D.

Ik blijft het overigens eng vinden, want het kan natuurlijk in zijn keel schieten! Dus ik hou hem goed in de gaten. Gelukkig worden ze snel zacht in zijn mond. En gelukkig heb ik EHBO gehad;).

Dadelijk sint viering op mijn werk, dus dan zal hij wel weer kruidnoten eten, de vloer ligt er dadelijk vol mee:) (hij zal zijn bolle toet wel houden). Wilde vroeger trouwens niet dat hij dit soort dingen zou eten, ik was in de veronderstellen van "wat hij niet kent zal hij ook niet om vragen". Helaas gaat dit voor ons exemplaar niet op;). Als hij ons ziet eten (maakt niet uit wat) wil hij ook, en zijn eigen eten is dan niet goed genoeg natuurlijk. Hij bepaald nadat hij wat in zijn mond heeft wel of hij het wel of niet lekker vindt:D

18. prettymum

prettymum Niet meer actief

Oh ja, pepernoten zijn eigenlijk die taaie dingen die niemand ooit koopt hè? Heten in de volksmond kruidnoten niet bijna altijd pepernoten? In het Sinterklaasjournaal in elk geval wel. Grappig.

On topic: zoonlief van dertien maanden mag ze wel voor de gezelligheid. Meestal maar een of twee en dan breek ik ze doormidden. Hij is vnl gek op ander Sintvoedsel, nl mandarijntjes. De droom van iedere moeder, een kind dat liever fruit eet dan koek. Maar vijf december gaan we natuurlijk lekker aan de mandarijntjes en pepernootjes. Taaitaai heb ik ook al geprobeerd, vond hij wel lekker en is ook makkelijker eten, maar dat werd een vieze plakzooi dus dat bleef bij die ene keer.

19. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Nog wel ja ;), ben eens benieuwd naar je reactie over 1 jaar, haha!
    Maar fijn hoor... Hier ook een meisje dat tot kort geleden niks tot weinig wilde weten van koekjes en zo, helaas verandert dat met het ouder worden!

Het klopt ook wat je zegt van die pepernoten versus kruidnoten.
    Vindt kruidnootjes ook lekkerder dan echte pepernoten!
    Hier heeft ze vandaag ook weer wat ontdekt bij een Sinterklaasviering: die zoete schuimpjes :$ Je tanden zouden er bijna bij afbreken...
    Ze had haar zakken helemaal volgestopt met die dingen en ze noemt ze ook nog 'zeepjes'! Nu natuurlijk opletten dat ze het zeepje op bijv de wc niet op wil eten..haha!

Deel Deze Pagina