Goedemorgen dames! Ik heb even een vraagje aan jullie. Mijn kleine vent is 4 maanden en ik geef hem s'avonds rond een uur of 11 een pap fles, wanneer begonnen jullie met s'ochtends een bordje pap te geven? Ik ben bezig om de laatste fles te laten vervallen. Hij krijgt ook een fruithapje en groente hapje, het fruithapje vindt hij heerlijk alleen het groente hapje wat minder, maar heb ook een beetje het idee dat dat komt omdat hij dan moe is, maar niet wil slapen. Consultatie bureau vindt het prima hoe ik het tot nu toe doe! Ben alleen vergeten te vragen over de ochtend fles. Groetjes Cynthia
Rijstebloem heeft qua voedingswaarde geen nut dus zou ik niet uit een bordje gaan geven, dat zou ik pas na de 6mnd met fijne granen doen.
Mijn kindje eet nu nog geen eens pap uit een bord dit eet hij echt niet! In de ochtend krijgt hij fijne granen in zn fles , en in de avond een pyjama biscuit pap fles en in de ochtend fruit met een liga koek (wordt het dikker) En in de middag groente, misschien eens proberen een liga koek (eerste stap) door de groente te doen die neutraliseert de scherpe smaken zoals bloemkool vindt ik aardig scherp. Maar heb wel rijstebloem gegeven in de avond met 4 maand gewoon voor een verzadigd gevoel, ochtend papfles pas sinds 3 dagen met die fijne granen.
Het is de bedoeling dat kindjes pure smaken leren, koek door bloemkool is natuurlijk wel heel vreemd. Bovendien geef je zo wel heel veel suikers extra met die pyamapapjes en liga, ben je daar van op de hoogte? Pyamapapje zegt "geen suiker toegevoegd" maar zit wel bom vol fructose's enzo ( Ofwel suiker )
Met 6 maanden begonnen met een bordje pap 's morgens. Wel met de helft begonnen dan ze aanraden. Nu eet hij 's ochtends nog steeds een bord pap. Hij vind het zo lekker en geniet er nog steeds van. In 5 minuten heeft hij zijn bord leeg. Nu krijgt 180ml melk met genoeg scheppen pap dat het lekker stevig is.
Bedankt voor de reactie's allemaal! Vanavond wordt spannend! Ik ga eens proberen om vandaag de voedingen wat uit te stellen, zodat hij tegen een uurtje of 8 half 9 de laatste fles krijgt en dan eens kijken of hij dat red tot morgen ochtend. Zo niet dan las ik de laatste fles gewoon weer in om 23:00 uur. Ben overigens nog niet met de pap begonnen s'ochtends maar gewoon melk. Groetjes Cynthia
Mijn dochter heeft een kleine maand pap gehad, begonnen rond de 7 maanden, maar toen ze brood ontdekten heeft ze nooit meer 1 hap pap gegeten. Mijn zoontje een paar keer geprobeerd 's ochtends (zowel in zijn fles als bordje), maar vind er geen ruk aan en weigert het te eten. Ook hij heeft veel liever een boterham.
Ik heb bij 6 maand de rijstebloem in de laatste fles (19.00) weggelaten, en dan papgranen in de ochtendfles. Rijstebloem voegt verder niet zoveel toe qua voeding. De papgranen mogen niet eerder dan 6 maand (ivm gluten), maar is mooi om te wennen aan de granen en een echte boterham.
Ik heb het niet weggelaten. Ik heb hem altijd op verzoek gevoed, en rond de 4,5 maand begon hij die fles over te slaan. Hij at nauwelijks/geen bijvoeding, maar met flessen van 210/7 kon hij prima van 7/8 uur 's avonds tot 6/7 uur 's ochtends. De oudste heeft tot 7,5 maand een fles nodig gehad rond 9 uur. Dat was ook een hongerlappie. Maar dat was dan eigenlijk een verlate 19.00 fles.
Hier vanaf de 6 mnd dus vanaf de granenpap een papfles in de ochtend gegeven. Tot die tijd een avondfles (om 19u) met rijstebloem, vanaf de papfles in de ochtend de rijstebloem in de avondfles afgebouwd. Om 23u heb ik zelden rijstebloem gegeven. De rijstebloem heb ik gedaan in de fles van 19u om de fles van 23u weg te kunnen laten. Vanaf 4 mnd gestart zonder 23u fles, af en toe nog gedaan als hij ineens weer in de nacht wakker werd (maar dat bleek dan geen effect te hebben), dus vanaf een maand of 5 geen 23u fles meer. Vanaf een maand of 10/11 een bordje pap gegeven, en nu nog steeds een bord pap met 150cc melk en dan goed stevig. Als ik hem brood geef gaat zijn melk er vaak niet meer goed in, en hij vindt het heerlijk!