het ondrwerp zegt hetnal, hoe bouw je op? Ik begreep dat je heel langzaam aan moet beginnen maar hoe bouw je dat t beste op zodat de darmpjes er geen last van hebben?
Met 6 maanden en het advies van de diëtiste was toen eerste dag 1 lepeltje, 2e dag 2, 3e dag 3. Wij hebben bijgevoed a la rapley dus dan regelt 't kindje 't zelf want die moet zelf afhappen en bijten.
Ben met vier maanden begonnen met fruit, om de dag en dan een paar hapjes en elke keer een beetje meer. Na een maandje zijn we met groenten begonnen. Het rare is dat elk cb iets anders zegt.... Wij kregen het advies om met vier maanden te beginnen en dan met fruit. Maak wel bijna alles zelf en heb bakjes van de xenos en van de blokker (blauw met wit 200gr).
Wij zijn nu begonnen met groentepap. Ze krijgt net zoveel ze wil en de eerste dag was dit ongeveer 50gr, dan 70 en soms eens 100gr. Alles gaat goed. Na het papje merken we wel dat ze nog behoefte heeft aan haar fles, ze kijkt er precies naar uit om haar fles te hebben (zuigbehoefte?)dus drinkt ze dan nog een volledige fles uit.
We zijn begonnen met groentepap omdat fruitpap soms nog kan zorgen voor krampjes en groentjes wat minder. We hebben al worteltjes en bloemkool gegeven (telkens 3 dagen na elkaar om te kijken of ze dit kon verdragen) we maken 2/3 groenten en 1/3 aardappels en dan wordt dit glad gemixt, en dan zou ze moeten komen op 150gr, maar nu zit ze nog niet aan die hoeveelheid. binnen een maandje gaan we fruitpap proberen.
Volgens mij wordt gewoon groenteHap bedoeld door Tommatje Hier nog niet begonnen, dus ik lees ook even mee. Mogen die hele kleintjes ook al aardappel?
Sorry, ik woon in Belgie en hier heet het groentepap. In nederland zijn er blijkbaar wel andere gewoontes dan in belgie maar babytjes zijn babytjes he of ze nu in nederland of belgie geboren zijn. Hier is het de gewoonte om te beginnen met de groentes met aardappel of rijst om dan een maandje later aan de fruitpap te beginnen.
Of het mag weet ik niet... Het is alleen nergens voor nodig Je laat ze eerste wennen aan pure smaken en niet zo sterke Dus bloemkool, broccoli, wortel e.d Een groentehap of fruithap vervangt nog GEEN fles VOOR de 6 maanden.. Daarbij nemen ze ook niet gigantisch veel op van de bijvoeding het is dus echt alleen kennis maken met smaken en thats it Na 6 maanden ongeveer g je wat completere maaltijden geven
Zuigbehoefte? Nee, ze halen met 4 maanden nog al hun voedingsstoffen uit de fles, melk bevat meer calorieën en eitwitten als een paar hapjes wortel. Dus hebben ze echt hun fles nog nodig voor de voedingsstoffen!
Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - BLW - Introductie van vast voedsel na zes maanden Hier kun je veel lezen over hoe je het geven van hapjes goed kunt aanpakken.
Ik persoonlijk ben begonnen met direct een heel potje fruit en een week later groentes. Heb ook niet meerdere dagen het zelfde gegeven. Maar ik heb een makkelijk kind.