Fietsen, ben ik te klein?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ukkie1, Nov 5, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,826
    2,249
    113
    Haaj! Ik heb een fietszitje laten plaatsen, nu net een rondje om maar.. Ik kan maar net over mijn zoontje heen kijken... En moet ook door zijn windscherm heenkijken. Zadel hoger kan, maar dan kan ik niet meer goed bij de grond. Meer mensen dit probleem?stuur kan ook niet lager. Ik ben ook maar 1,60m ;)

2. MnnW

MnnW Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    3,244
    2,362
    113
    Female
    Kun je het zitje niet iets lager op je stuurpen monteren? Ik ben 1.61, kijk wel goed over S heen, maar kijk ook door het windscherm. We hebben een bobike stoeltje, die lage..

3. PH1

PH1 Bekend lid

Nov 16, 2014
    924
    77
    28
    Female
    Ik ben 1.58 en heb het Bobike lage zitje. Was een heel gedoe met de boel afstellen, maar nu kan ik redelijk normaal afstappen en kijk ik over mijn dochter heen, maar wel door het windscherm.

4. steefie1990

Dec 10, 2015
    52
    24
    8
    NULL
    NULL
    Ik ben 1.58 en kijk ook net over m'n dochter heen en door haar windscherm. M'n zadel kan ook niet lager en kom nu nog maar net met m'n tenen op de grond.
    Vind door het windscherm kijken best irritant dus merk dat ik al snel beetje schreef zit om er langs heen te kijken

5. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,826
    2,249
    113
    Daaag mede minimens! Dan ga ik even kijken of t nog anders afgestelt kan en ga ik oefenen!!

6. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Is de framemaat van de fiets niet te hoog voor je? Ik heb een fiets gekocht en ik moest de kleinste framemaat hebben.

7. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    ik kan ook net over mn zoontje heen kijken. mijn fiets is helaas net te groot. achteraf gezien had ik beter de kleinere variant kunnen nemen, maar de meneer van de winkel zei dat de grotere fijner was om op te fietsen. ik doe het er maar mee, maar als ik tzt een nieuwe fiets koop wordt ie wel een maatje kleiner. (ben trouwens net geen 1.60)

8. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,826
    2,249
    113
    Ik heb al de kleinste maat... Ik kan er ook goed op fietsen, goed bij de grond etc.

9. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,328
    681
    113
    Utrecht
    Herkenbaar! Ik moest ook tijdens het fietsen om het hoofd van mijn dochtertje kijken om alles goed te kunnen (over)zien. Ik keek ook door het windscherm wat met de zon erop in de zomer erg lastig (verblindend) was.
    Ik fietste ook nog eens elektrisch en tante Pollewop schakelde geregeld de computer uit of zette 'm een standje lager. Dan moest ik helemaal moeilijke toeren uithalen om te kunnen kijken op het schermpje.
    Ik had een Yepp fietsstoeltje.
    Gelukkig zit ze nu achterop. Veel beter! Wel minder gezellig, dat dan weer wel.

10. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Oooohh, dit klinkt me zo bekend in de oren... Al geloof ik dat ik met 1.52 nog de kleinste ben hiero :D :p.

Ik heb mijn zoon maar heel kort voorop gehad. Weet overigens niet meer hoe oud hij was toen ik voor het eerst met hem ben gaan fietsen. Maar ik kon (ook) al gauw niet meer boven hem uit kijken. En inderdaad, framemaatje 48 en zadel op het laagst, zodat mijn voeten stevig op de grond konden staan.

Heb nu een andere mamafiets, maar zoon zit inmiddels achterop (was niet meer te doen, voorop) en mijn zadel staat weer op normale stand. Op laagste stand was het fietsen niet meer te doen, na 5 meter had ik geen knieën meer over! Ik moet nu wel afstappen bij het stilstaan, maar heb al gemerkt dat dat toch geen probleem is.

Share This Page