Jeuk op hoofd

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanmimi, 12 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Mijn jongste zit echt continu aan haar hoofd te krabben, zegt ook jeuk te hebben.
    Nu ben ik al overgestapt op neutral shampoo omdat ik verder ook niks aan haar hoofd zie aan roodheid of schilfers of iets, dus misschien dat het aan de shampoo lag.
    Die oevrstap is inmiddels ongeveer 2 weken geleden maar ze blijft krabben en jeuk houden.....
    Iemand een idee wat ik nog zou kunnen doen?
    Ha denk ik eerlijk gezegd niet, want er valt zo weinig te zien:)

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Luizencontrole doen?

3. Mamakuh85

Mamakuh85 Actief lid

11 jan 2013
    474
    0
    0
    Idd even controle op luis hier op school kregen we vandaag weer een brief mee..

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.240
    16.614
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou inderdaad op hoofdluis controleren.
    Oudste dochter heeft 2x hoofdluis gehad en dat was echt opvallend vaak krabben en jeuken.

5. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Bedankt voor de tip allen!
    Ik heb vanavond even door haar haren gekeken... Bedoel tussen, maar zag eigenlijk niks zitten. Niks zwart of wit, die kleur heeft hoofdluis toch?
    Of kun je dat alleen zien met zo'n speciale kam want die heb ik niet....

En zou mijn andere dochter er dan niet ook last van moeten hebben? Jassen hangen aan dezelfde kapstok namelijk....

6. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ze zijn een beetje bruin grijzig.. Goed kijken of je neetjes ziet, van een paar luizen kan je al enorme jeuk hebben maar het kan zijn dat die telkens net 'wegschieten' als jij ergens t haar opzij doet. Zo'n kam is wel ideaal want als je die er even door heen haalt en dan vooral op de echte luizenplekjes dan weet je direct of het raak is of niet.

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.698
    2.511
    113
    Ik heb zelf ook vaak jeuk aan mijn hoofd. Een andere shampoo kan zeker helpen. Ik heb nu andrelon zomerblond en daarbij minder jeuk dan bij de andrelon met aloë Vera.

Deel Deze Pagina