Mijn jongste zit echt continu aan haar hoofd te krabben, zegt ook jeuk te hebben. Nu ben ik al overgestapt op neutral shampoo omdat ik verder ook niks aan haar hoofd zie aan roodheid of schilfers of iets, dus misschien dat het aan de shampoo lag. Die oevrstap is inmiddels ongeveer 2 weken geleden maar ze blijft krabben en jeuk houden..... Iemand een idee wat ik nog zou kunnen doen? Ha denk ik eerlijk gezegd niet, want er valt zo weinig te zien
Ik zou inderdaad op hoofdluis controleren. Oudste dochter heeft 2x hoofdluis gehad en dat was echt opvallend vaak krabben en jeuken.
Bedankt voor de tip allen! Ik heb vanavond even door haar haren gekeken... Bedoel tussen, maar zag eigenlijk niks zitten. Niks zwart of wit, die kleur heeft hoofdluis toch? Of kun je dat alleen zien met zo'n speciale kam want die heb ik niet.... En zou mijn andere dochter er dan niet ook last van moeten hebben? Jassen hangen aan dezelfde kapstok namelijk....
Ze zijn een beetje bruin grijzig.. Goed kijken of je neetjes ziet, van een paar luizen kan je al enorme jeuk hebben maar het kan zijn dat die telkens net 'wegschieten' als jij ergens t haar opzij doet. Zo'n kam is wel ideaal want als je die er even door heen haalt en dan vooral op de echte luizenplekjes dan weet je direct of het raak is of niet.
Ik heb zelf ook vaak jeuk aan mijn hoofd. Een andere shampoo kan zeker helpen. Ik heb nu andrelon zomerblond en daarbij minder jeuk dan bij de andrelon met aloë Vera.