Peptalk gevraagd! Krampjes en reflux

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Krullie10, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krullie10

Krullie10 Niet meer actief

Lieve allemaal,

Onze dochter is inmiddels negen weken oud. Helaas al vanaf de tweede week erge en heftige last van krampjes. We hebben al van alles geprobeerd... Infacol, ABC Dophilus, Sab Simplex, kruikjes, houdingen etc. niks helpt :(
    Nu heeft ze sinds kort ook opeens last van reflux.. Meer de verborgen variant want ze is steeds aan het slikken en er komt af en toe zichtbaar voeding naar boven.
    Ze is dan zo overstuur van de pijn etc dat ik er zelf soms van moet huilen. Tussen de krampEN door is ze een hele vrolijke tevreden baby maar het is voornamelijk slapen, voeden, PIJN, lachje, PIJN, Slapen, voeden en ga zo maar door..

Als iemand nog een geweldige gouden tip heeft voor ons of gewoon een ervaringsverhaal dat het allemaal echt (!!) goed komt, hoor ik het graag :)

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Baby osteopaat

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als eerste; leefregels voor reflux gaan toepassen.
    Bedje schuin, min 30 min na elke voeding recht, rust en regelmaat, niet laten huilen (proberen),
    Bij fv; liever vaker kleine flesjes dan minder vaak grote flessen. Je kindje rechtop voeden, met de fles zo horizontaal mogelijk (speen moet vol staan met melk). Fles niet schudden, maar roeren.
    Ik heb (of eigenlijk mijn kinderen) veel baat gehad bij de dr browns fles.

Helpt dit niet voldoende?

Naar de ha voor medicatie. Doet deze moeilijk? Door naar ka voor medicatie.

4. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Idd bovenstaande! En aanvulling:
    Niet alleen het bedje schuin, Alles schuin. Verschoonkussen, box, kinderwagen en bij vasthouden ook niet helemaal horizontaal.
    Daarnaast helpt het bij mij heel goed om de voeding in te dikken met nutriton of Johannesbroodpitmeel. Bij borstvoeding is er ook een manier mee, maar weet ik niet precies.
    Als ze nu al huilt als het naar boven komt dan zou ik een afspraak maken voor medicatie. Keeltje is al geirriteerd dan waarschijnlijk...
    Mocht het heel erg verbeteren kun je altijd weer afbouwen/stoppen.

Succes en sterkte
    en het komt allemaal goed!

5. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Naast alle andere tips is hier de beste tip geweest: d'r browns fles, hier echt een groot verschil!!!

6. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik onderschrijf alle tips die hierboven zijn gegeven, met uitzondering van de osteopaat. Wij hadden hier ook een speciale babyosteopaat maar wij hebben totaal geen resultaat gezien, alleen veel geld betaald :( Hier hielpen, nadat we de leefregels hadden toegepast, vooral reflux-medicatie en de Dr. Brown flessen. Natuurlijk huilen baby's, maar niet blijven tobben als je gevoel zegt dat je kleintje pijn heeft!

7. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Hier hielpen de d'r. Brown flessen helaas niet maar wel die van difrax! En idd alle leefregels toepassen.

En voor de krampjes heb je ook cinababy, dat hielp hier erg goed!

Ik heb wel medicatie gehad voor de reflux want het was vooral heel erg het zuur waar ze zon last van had, dat deed echt zeer bij d'r. Nu hebben we nexium gekregen en dat helpt erg goed, we hebben afgebouwd naar de minimale dosering en dat werkt goed:).

Jpbm werkte hier alleen averechts trouwens, enorme verergering van krampjes dus als ze daar veel last van heeft zou ikdat niet doen.

En hier hielp veel op de buik liggen ook voor beide.

8. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Medicatie en daarnaast het gebruiken van de difrax s fles (met dental spenen) hebben hier wonderen verricht!

9. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Overdag laten slapen in maxicosi ( niet zelf bedacht, was advies van de kinderarts) Tot t iets beter gaat. Contact opnemen met zh want zij hebben nog meer tips zoals voedingshoudingen. De krampjes kunnen ook samenhangen met de reflux. Zeker als je bv geeft. Komt Door de melksuiker.

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Jbpm is ook waarvan de vraag is wil je dit.
    Cb etc roept dat je dat eerst moet proberen, maar ik vraag mij af of dit wel het juiste advies is.

Jbpm dikt de voeding in.
    Mijn persoonlijke ervaring met overgeven (reflux kindjes krijgen de maaginhoud in de slokdarm, ook bij verborgen reflux) is dat ik liever iets vloeibaars overgeef dan iets vast (denk aan wit brood of pizza). Beide is erg vervelend, maar iets wat vaster is heeft meer volume en doet meer pijn. Dat is als ik naar mezelf kijk en hoe ik het ervaar.

Bij sommige kindjes kan het misschien helpen om niet in de slokdarm te komen, maar hoe weet je dit he?
    Maar goed, iets om over na te denken voor je begint en zelf te beslissen of je het wel of niet doet.

Ts ik hoop dat je wat aan de tips hebt, ik zie dat de meeste aardig overeen komen.

11. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    O ja en dan het ervaringsverhaal: het komt echt goed! En je kindje houdt er niets aan over. Bij ons ging het al n stuk beter met alle tips en Nog beter toen we er bij ca 4,5 mnd vaste voeding bij deden.

12. Marmir

Marmir Actief lid

5 sep 2013
    136
    0
    0
    NULL
    Hoeksche Waard
    Hier Nexium gekregen tegen maagzuur. Werkte heel goed. Indikken met Nutriton was hier een ramp. Deed alleen maar meer pijn bij omhoog komen.
    Krampen waren hier niet op te lossen met dr. Brownfles of Infacol. Alleen koemelkvrije voeding hielp. Het was meteen over!

13. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Oh ja natuurlijk helemaal vergeten erbij te zeggen. ;)
    Wij gingen ook over op andere voeding (nutramigen) en in combinatie met medicatie waren de klachten heel snel weg.

14. Krullie10

Krullie10 Niet meer actief

Lieve allemaal, heeeeeeel erg bedankt voor de berichtjes en het meedenken! Wat jij zei, Averlhach, over de Johannesbroodpitmeel kon ik me helemaal in vinden. We hebben het ook meteen weggegooid en uiteindelijk Nexium gekregen van de huisarts voor de reflux. Morgen is ze alweer 11 weken en volgens mij gaat het stukje bij beetje beter.. ik durf het nog niet hardop te zeggen alleen! haha

15. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wat fijn dat je medicatie hebt gekregen. Nexium heeft hier 2x perfect geholpen bij reflux. Mijn jongste gebruikt het nog.

Nexium kan tot 7 dagen nodig hebben om goed te werken. Mocht het met 2 weken nog niet voldoende werken ga dan even terug naar je ha. Het kan verhoogd worden, of evt andere of een ander medisch probleem. Hopelijk is het niet nodig.

De angst om niet te durven zeggend dat het goed gaat herken ik wel, vooral bij mijn oudste. Heeft echt even geduurd voor ik hem niet meer in mijn hoofd hoorde krijsen.

16. fall

fall Niet meer actief

Hier nexium, en juist wel jbpm. zonder kan ze echt niet.
    Ik heb veel aan mijn draagdoek. (helpt bij krampjes en reflux)
    Hier ligt ze vaak in te slapen, en ik kan gewoon mijn dingen doen. Ze ligt er nu ook in te slapen. :) Beste tip die ik heb gekregen.

17. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Fijn dat je nexium hebt gekregen, hier deed dat wonderen!
    Verder ook de leefregels bij reflux aan blijven houden. Hier werd het na 9 maanden echt beter en konden we van de nexium af.

18. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel

Precies dit..
    Onze zoon blijkt ook reflux te hebben en we houden hem ook zoveel mogelijk recht met voeden en er na.
    En sinds gisteren hebben we een babycruiser (hier in nederland krijg je die van 4Moms, bootst een auto na wat bewegingen betreft) gekregen.........wat een geweldig ding, hij kan er in slapen, spelen en heeft weinig tot geen last van de reflux.
    En vanaf dinsdag krijgt ie fysiotherapie omdat het waarschijnlijk van zijn rugje afkomt.
    Dus probeer eens een osteopaat of baby fysiotherapeut.

En wat voor ons manneke goed helpt is een badje, hij kan dan heerlijk ontspannen en daardoor minder last van de reflux.

19. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Sluit ik mij bij aan!

Deel Deze Pagina