Ben erg benieuwd of er meerdere mama's zijn waarvan de kleine in stuit ligt. Of dat ze alsnog gedraaid zijn na de 36e week. Die kleine van mij ligt overdwars en trapt soms lekker met zn voetjes tegen mn uitgang aan! Ik heb vorige week een versie gehad maar helaas haf hij geen sjoege. Ze konden geen grip op hem krijgen. Hopelijk draait hij alsnog want ik heb volgende week een ks gepland staan waar ik niet echt naar uitkijk ivm pijn/herstel. Daarbij heb ik best een buik blijkt want hij kan nog best veel bewegen.
Bij een vriendin van mij hebben ze een paar maanden terug, toen ze 39 weken was, nog een 2e draaipoging gedaan, die lukte en het kindje toen gelijk 'vast' gelegd. Daarna de bevalling ingeleid en gewacht tot het kindje wat verder ingedaald was, toen weer 'los' gemaakt en kindje is uiteindelijk netjes geboren zoals het hoort. Bij de 1e draaipoging, met volgens mij 37-38 weken, is hun kindje ook direct weer terug gedraaid.
Bij mijn zusje afgelopen oktober met 36wk een versie poging gehad,niet gelukt,2 weken later was de ks gepland in de 39e week. Bij de laatste controle voor de ks was hij zelf weer goed gedraaid en is ze precies op de uitgerekende datum bevallen. Zij was enorm opgelucht en hij is binnen 2uurtjes geboren. Ook zij zag een ks niet zitten en was enorm blij dus. Wens je een voorspoedige bevalling!
bij mijn tweede zwangerschap lag mijn zoon ook in stuit met 36 weken toen met 38 weken was hij zelf gedraaid kan dus nog zeker wel
Hier lag mevrouw verkeerd tot aan 32 weken en is toen uit zichzelf gedraaid. Met een reguliere controle met 39+1 bleek ze weer in stuit te liggen; de moed zakte me in de schoenen. We zijn naar het ziekenhuis geweest en daar is ze middels versie op prettige wijze gedraaid. Ik vond het spannend maar ze is goed blijven liggen en met 40+1 vaginaal geboren terwijl ze goed lag! Ik heb begrepen dat een volgend kindje meer ruimte heeft, zo ook wanneer er meer vruchtwater is. Succes!