Ik wil straks weer graag borstvoeding gaan geven. Maar nu vroeg ik me af welke voedingsmiddelen je dan beter niet kunt eten. Ik geloof dat sinaasappelsap niet verstandig was. En koolsoorten, als ik het nog goed weet. Maar wat kun je beter nog meer niet eten?
Ik at alles. Mijn dochter kreeg geen last van de voedingstoffen die ik binnenkreeg en ik zag dan ook geen reden om mezelf ergens in te beperken. Mijn lactatiekundige gaf ook aan dat er geen reden was om bij voorbaat eten al te laten staan. Als je merkt dat je kindje ergens last van heeft, kun je het altijd nog laten staan.
Dingen als spacecake, rumbonen en kersenbonbons kun je beter achterwege laten, verder kun je alles eten.
Hahaha. Ik heb ook niets laten staan en ik heb ook niks vreemds aan mijn kleine gemerkt. Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik het uberhaupt wel zou merken, en of ik dan nog zou weten wat ik ik allemaal gegeten had de dag ervoor.
Ik eet ook alles, dus ook koolsoorten en (veel!!) kerriesoorten (indiase keuken). Als ik merk dat haar billetjes rood worden voel ik me wel eens schuldig en dan minder ik wel es Ohja, ik neem geen zoethout-kaneel thee. Daar krijgt mijn dochter verstopte darmen van.
Ik eet ook alles, en ik eet veel soorten kool en ook regelmatig erg pittig. Enige waar ze pas last van had (scheetjes) was van een mexicano.
Hier ook alles gegeten. Ik kan me overigens nog wel herinneren dat mijn vader een pan verse erwtensoep had gemaakt in de kraamweek, op aanraden van de kraamhulp heb ik dat toen maar niet gegeten. Later at en dronk ik niks met koemelk, ei en soja, maar dat was vanwege haar allergie.
Ik mocht van de kraam niet teveel sinaasappel, kool, tomaten etc etc. Er bleef niets ovr. Me nog maar eens gaan verdiepen en alles wat je eet tijdens je zwangerschap kun je tijdens je bv-periode ook gewoon eten omdat je kindje dat redelijk gewend is. Hier reageerde hij een tijdje op tomaten maar dat werd later zijn lievelingsgroente toen hij begin met vast voedsel
Ik eet alles alleen merkte ik wel dat mijn meisje totaal niet kon slapen als ik heel de dag door cola dronk! HAHA oeps... niet aan gedacht
Knoflook alleen eten als je toch verkouden bent en een verstopte neus hebt... Want de luier die je de dag erna mag verschonen stinkt echt enorm. Nee hoor, ik heb er nooit iets om gelaten. Maar mijn zoon gheeft geen allergie en had ook niet zo heel vaak krampjes. Als je merkt dat je kindje wel ergens last van heeft, zou je dingen kunnen schrappen. Maar daar hoef je echt niet mee te beginnen. (Alleen alcohol en drugs wel laten staan, uiteraard.)
Ik denk dat het ook gewoon proberen is?? Ik eet echt alles, mijn meisje heeft nergens last van... Alleen anijs moet ik niet eten ivm overproductie! Enigste wat ik soms aan mijn meisje kan merken is idd de eerder genoemde scheetjes...