Pepti(1) en bloed in de ontlasting

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Jewel83, 13 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Hallo dames,

Ik geef eigenlijk volledige bv maar heb een vraagje over pepti dus daarom hier deze vraag.

Mijn zoontje heeft gister bij de oppas een flesje pepti gehad (krijgt normaal afgekolfde melk maar kon nu even niet anders) en laat in de middag en avond had hij wat sliertjes bloed in zijn ontlasting, ook perste hij bij het poepen en ook veel slijm, eigenlijk niet de normale gele substantie. Ik heb toen de hap gebeld en kon langskomen maar die arts kon mij verder ook niet helpen. Vanochtend de ha gebeld en die belt mij later vanmiddag even terug.

Mijn zoontje heeft waarschijnlijk kma. Niet bevestigd maar omdat hij met 6/7 weken erg reageerde op een flesje nutrilon ha en onder het eczeem kwam en veel krampen had (en grote broer heeft het ook gehad) wist ik wel genoeg. Overleg gehad met een diƫtiste, en ben bv blijven geven en ik laat de 'grote' melkproducten staan. Ging meteen veel beter al blijft hij wel last van eczeem houden maar verder is het een vrolijk ventje!

Maar nu dus mijn vraag: Zou het bloed en de slijmerige ontlasting een reactie op de pepti kunnen zijn? Allergie technisch? Of komt het gewoon omdat het een andere voeding is dan bv. Kun je zo'n reactie dan krijgen van 1 flesje?

Sorry voor het lange verhaal en ik hoop dat het wat duidelijk is. Ik ga denk ik de ha een verwijzing vragen voor de kinderarts want we modderen ook al een tijdje aan met zijn eczeem en wil nu eigenlijk wel dat er even goed en kundig naar gekeken wordt.

Alvast bedankt voor het lezen ;)

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Bloed en slijm in de ontlasting is een symptoom van kma. Het kan dus idd als reactie zijn geweest op de pepti.

Echter kan er ook een klein wondje bij zijn anus. Maar dat verklaart het slijm niet.

Je zegt dat je de grote melkproducten weg laat. Je laats dus niet alles van melk? Daar zou ik wel eens mee beginnen. Kan goed zijn dat hij daar toch nog op reageert dmv het eczeem.
    Bedenk ook dat eczeem vrijwel altijd aangeboren is en dit komt dan tot uiting doordat het getriggerd wordt door iets. Vaak is dit voeding, maar kan ook een hoop andere zaken zijn.

Ik heb 2 kindjes met eczeem en kma. Ondanks kma vrij eten blijven ze wat last houden van eczeem. Weersveranderingen, zoals nu seizoensverandering, triggert het eczeem ook. We hadden nu alle 3 meer last van het eczeem.

3. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Bedankt voor je reactie!

Het eczeem is idd ook een erfelijke kwestie. De oudste heeft er ook last van gehad maar niet zo erg als de jongste nu heeft. Ik smeer nu 4x per dag 20% vaseline cetomacogrol creme en daar blijft het rustig onder. Heb wel even een hormoonzalf gebruikt voor de ergste plekken maar helemaal over gaan ze dus niet maar zoals je zelf ook zegt, met een verandering in het weer kan het ook weer erger worden.

Ik zit nu niet op een compleet melk vrij dieet omdat het nu ik de grote producten laat staan al veel beter gaat. Zijn eczeem gaat niet helemaal over maar de onrust en de krampen wel. Hij sliep slecht en kort maar sindsdien ik met melk en yoghurt e.d. gestopt ben ging het meteen beter. Soms als ik wel eens wat melk producten heb gehad dan wordt zijn eczeem wel wat vuriger maar verder heeft hij er geen last van. Dus daarom de stap niet genomen om helemaal op een melk vrij dieet te gaan.

Maar ik denk ook dat hij op de pepti gereageerd heeft want hij zit nu ook weer onder de bultjes/pukkeltjes op zijn hoofd en toen hij met 6/7 weken een flesje nutrilon gekregen heeft kreeg hij dat ook, dus wel erg toevallig allemaal.

Hij heeft vandaag nog niet gepoept dus ik weet niet of er weer bloed bij zit dus is even afwachten. Ook nog wachten wat de ha te zeggen heeft al 'gelooft' die niet in kma met borstvoeding....

4. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    :xDaar heb je weer zo'n huisarts...sorry dat ik daar zo op reageer:D

Mijn zoontje heeft nl ook KMA. Ik gaf ook BV maar na 4 weken is hij opgenomen in het ziekenhuis. Hij had ook bloed in zijn ontlasting, samen met heel veel uitslag, jeuk, overmatig huilen enz.
    Ondanks dat ik zelf op dieet ben gegaan, bleef hij klachten hebben en zijn wij dus juist overgegaan op pepti na 5 weken.

De HA nam ons eerst ook niet zo serieus en zei direct dat BV en KMA eigenlijk nooit in combinatie voorkomen. Nou eenmaal in het ziekenhuis was de KA daar behoorlijk boos over. Dat kan dus zeker wel;).

Nu moeten we nog even afwachten of deze sterk genoeg is, want Lucas krijgt weer heel veel last van eczeem/ uitslag/ enz.

Maar zoals hierboven ook al stond, het een triggert het ander.
    Het zou dus zeker een reactie kunnen zijn.

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Veel ha hebben helaas te weinig kennis van kma.
    Zo kwamen wij bij ons zoontje bij een vervanger (onze was met vakantie).
    Hij veegde kma zo van de tafel. Dit zou maar 2% van de kindjes hebben en daardoor kwam het dus maar zelden voor.

Ik denk dat een verwijzing verstandig is. Ook voor als je straks fv erbij wil gaan geven. Je kindje zal dan een sterkere variant moeten hebben.

6. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    hahah Heppie, helaas wel heel herkenbaar wbt de ha ;)
    Snap het ook niet, als je er niet genoeg ervaring mee hebt verwijs ze dan meteen door naar de ka. Wordt er altijd zo moe van om je zelf steeds te verdedigen en steeds iedereen er van overtuigen van je gelijk..

Jij dus met een melkvrij dieet geen verbetering. En Lucas heeft dus erg veel last gehad :( sneu als ze nog zo klein zijn. Fijn dat het met de pepti wel beter gaat, op het eczeem na dan. Mijn oudste heeft eerst ook pepti gehad maar later ook op nutramigen over gegaan. Toen ging zijn eczeem wel over dus misschien dat dat voor Lucas ook geld.

Antje, gek dat je toch best wel vaak hoort dat een kindje kma heeft maar volgens die ha dus maar 2% ...;) Als ze gewoon eens luisteren naar de moeders en daar toch wel op vertrouwen zou heel veel frustratie en heel wat meer blijere kindjes opleveren lijkt mij.

De ha heeft mij trouwens nog niet teruggebeld. Was ook druk en dit zal in haar ogen vast niet belangrijk zijn geweest. Zijn poep was trouwens weer normaal dus het zal echt wel een reactie op de pepti zijn geweest. Ben benieuwd of ze maandag nog belt. Ga ook zeker een verwijzing vragen. Ben nu al aan het oefenen wat ik tegen haar ga zeggen want we hebben al niet zo'n beste 'band':D (meningsverschil over de behandeling van spruw.) Misschien dat ze mij daarom ook niet terug belde ;)

Meiden, bedankt iig voor jullie reacties!!

Deel Deze Pagina