Tips gevraagd: water drinken

Discussie in 'Voeding' gestart door nmv, 2 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik probeer mijn dochter al langere tijd wat anders te laten drinken, vooral water. Maar ze wil niet!
    Ik heb water, thee en diksap geprobeerd, maar dat maakt geen verschil. Ook maakt het niet uit waar ik het in doe, tuitbeker ( met harde en zachte tuit), rietjesbeker, fles of gewone open beker, ze gaat er alleen maar mee spelen. Zo krijgt ze dus geen ander vocht binnen! En met dit hete weer lijkt het mij toch wel erg fijn als ze eindelijk eens wat wil drinken... ;)

Hebben jullie nog tips?

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Misschien praat ik wel te makkelijk omdat mijn dochtertje wel graag water drinkt. Maar ik denk dat jou dochtertje gewoon geen dorst zal hebben? Ze zal zichzelf niet laten uitdrogen denk ik..

3. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik probeer het ook regelmatig voor een normale voeding, dan wil ze geen water, maar daarna drinkt ze wel volop...

4. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Je kunt haar extra fruit geven ( bv watermeloen) of komkommer of zelf ijsjes maken. Dan krijgt ze ook al meer vocht binnen.

Wij begonnen met tijdens de maaltijden een beker water aan te bieden. Elke keer opnieuw. Uiteindelijk dronk ze het. Mijn dl drinkt liever water dan sap :)

5. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    Geef eens een waterijsje vinden ze vaak wel lekker met dit weer of dit laten smelten en dan geven als drinken je hebt ook van die perenijsjes zit minder suiker in

6. tuc

tuc Niet meer actief

Zou het gewoon rustig blijven aanbieden en als jr echt graag wil dat ze wwter gaat drnken dan zou ik geen diksap meer geven. Water kan elk kind leren drinken. Op het moment dat ze geboren worden kennen ze ook geen melk en elke baby drinkt het. Heb iig nog nooit een moeder met pasgeboren baby horen zeggen: "tja de mijne weigert echt melk dus ik geef cola.. dat is het enige dat tie drinkt";)

7. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Het was ook mijn insteek om eigenlijk alleen water (en soms thee) aan te bieden, heb diksap geprobeerd om te kijken of ze dan wel wil drinken. Ben al 3 maanden bezig! Maar dan gaan we gewoon door...

8. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Ik gaf het in de ochtend naast een bordje pap.
    Dan is de dorst het grootst.

9. angel229

angel229 Niet meer actief

Als je wil dat ze water drinkt zou ik zeker geen diksap meer geven.
    Hier krijgt ze zowel siroop in verschillende smaken maar ook gewoon water. Vaak vraagt ze er zelfs expliciet om. Ze moeten het in mijn ogen gewoon leren.

Edit: zie dat je kindje pas 9 maanden is, heel normaal dat ze dan geen water wil. Dochter wilde dat op die leeftijd ook niet! Zou daarnaast heel voorzichtig zijn met diksap! De darmpjes kunnen dit vaak nog niet aan!! Als ze gewoon haar porties flesvoeding krijgt, tussendoor fruit, groente etc dan is dat voldoende. Evt idd een waterijsje tussendoor. Onze dochter krijgt pas siroop sinds een maand of 3/4. Daarvoor zelden diksap of andere fruitsappen. Wel haar melk en vanaf 1,5 jaar water.

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Het kindje van TS krijgt gewoon borstvoeding;)

Voor de rest, inderdaad, wat hierboven.staat :)

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik gaf hier eerst een paar slokjes naast de bijvoeding. Ze gingen het vanzelf steeds meer waarderen.
    Zeker als je bv geeft, zou ik me er niet druk om maken. Het eerste jaar is ander vocht dan ook niet nodig. Vaker aanleggen met de warmte kan misschien wel een goed idee zijn.

12. mamavansuus

mamavansuus Actief lid

26 jul 2010
    194
    0
    0
    waarschijnlijk al lang gedaan maaruhm warm water?

13. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Bedankt voor de tip, maar ook al geprobeerd... :)

14. CestMoi

CestMoi Actief lid

6 jul 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe een beetje yoghurt door het water. In een bekertje van 150 cc doe ik een theelepeltje yoghurt. Kennelijk geeft dat het water een lekkerder smaakje, want zoonlief drinkt het nu gulzig. Ben idd ook van mening dat hij gewoon water moet leren drinken, dus ik zal het beetje yoghurt naar mate de tijd vordert wat minderen tot er alleen nog maar water in zijn beker gaat.

Deel Deze Pagina